funcopter

• Topicstarter Topicstarter soul
  • Startdatum Startdatum
Oh ja, ter info: mijn keuze is gemaakt - het is een T-Rex 450-afgeleide geworden
Ik blijf dit draadje met veel belangstelling volgen, overigens...

Jongens..........dat hele gebeuren rond heli vliegen..........dat betreft dan toch ook afstellen,demonteren, monteren, upgrades en vliegen??
Het kan toch niet zo simpel zijn met een heli uit de bestelde doos halen, niets afstellen, batterijen erin en vliegen??
Dat gaat toch alleen maar op met een PiccoZ??
hihihihihihihihi
Vr Gr E

Net een mailtje van Multiplex gekregen. De funcopter is wederom vertraagd en komt nu helverwege September uit :sleepy:

Dacht toch ik deel dit even met een ieder!

Tjemig wat jammer dat er een vertraging is.
Hoop dat het niets ernstigs is met het ontwerp van deze heli.
Gr E

Laatst bewerkt:
@ajh: Blij dat ik het heb kunnen verduidelijken ;-)

Het kan toch niet zo simpel zijn met een heli uit de bestelde doos halen, niets afstellen, batterijen erin en vliegen??

Blijkbaar kan het wel, getuige de vele positieve reviews van de SRB Quark... ik vermoed dat dit met de Funcopter hetzelfde gaat zijn.

spinchiller zei:
Net een mailtje van Multiplex gekregen. De funcopter is wederom vertraagd en komt nu helverwege September uit
Thanks voor de info, hij zal uiteindelijk wel komen... geen haast bij.

Hoop dat het niets ernstigs is met het ontwerp van deze heli.
Hoe kom je er toch bij dat de vertraging te maken zou hebben met problemen ivm het ontwerp... denk je nu echt dat een gerespecteerde firma zoals Multiplex een heli zou aankondigen als er nog fouten in het ontwerp zitten?

Aloha grote vriend uit Belgie wederom.
Ik weet helaas niet hoelang jij al meedraaid in deze geweldige hobby omtrend modelbouw heli's...........
Maar datgene wat ik zei dat ze bij Multiplex misschien wel problemen hebben met de heli en daardoor de release datum is opgeschoven klinkt helemaal zo raar nog niet hoor!
Lees maar eens buitenlandse Forums door.RCGroups bijvoorbeeld.
Er zijn veel meer merken geweest die net zo'n goede naam hebben als Multiplex waarbij nieuw ontworpen heli's toch langer op zich lieten wachten dan gepland.
Dat soort zaken gebeuren nu eenmaal.
je kunt toch echt niet verwachten dat alles in 1 keer juist is als een nieuw model vrijkomt.
Tenzij de zaken in Belgie misschien anders in elkaar steken.............
Vr Gr Erwin

het is bijna nooit gebeurt dat een heli op tijd klaar is zonder technische issue's
gerenomeerd of niet , alle merken hebben dit .
vraag me wel af wat de combinatie veel gewicht /fp gaat opleveren qua vliegeigenschappen . gezien de prijs lijkt hij zichzelf uit de markt te prijzen , maar we gaan t zien .
btw hi erwin alles ok daar ?
mvg ferry

Sorry, even off Topic.
Hoi Ferry.Alles kits.Druk met werk en kursus.
Binnenkort weer effe afspreken.Veel bij te praten.
Hoop volgende week week mijn KDS450S de maiden te geven.
Tot later.
Vr GR E

@ Dylan,

Ik respecteer jouw opinie maar denk er persoonlijk anders over.
Lees " "fun" copter", hier staat het woord fun voorop niets meer niets minder.
jij prijst de Walkera en esky aan.
De Esky heb ik reeds 2x gehad en ik moet zeggen dat het de laatste keer was dat die rommel in mijn huis kwam.
ik vloog er alle figuren mee maar ik ben niet te spreken dat hij windgevoelig was.
Na iedere crash alles bijregelen, tweaken, herstellen.
Men raakt erdoor gefrustreerd als men merkt dat men meer aan het herstellen, tweaken en prutsen is dan dat men er "vlieg" plezier = (fun) van heeft.
Daardoor denk ik (ik kan verkeerd zijn) dat Deze heli van Multiplex een andere weg zal inslaan.
Namelijk dat men geen tijd meer verliest door iedere "touch" met de grond de paddles moet controleren, de blades wat moet verbuigen en zo kan ik nog voor een uur verder gaan !
Fun wil ik hebben, geen frustratie

Aloha........ja, dan heb je inderdaad gelijk.
Dat ben ik zeker met je eens.......die Funcopter heeft abslouut een hoger crashgehalte.
Dan zal die naam Fun Copter daar wel voor moeten staan.
Ik ben erg benieuwd om zoiets straks te zien vliegen.
1250 gram is best wel een aardig gevaarte.
Vr GR E

LMH Corona12 : basis voor funcopter.

Als het iemand interesseert, ik heb hier nog een LMH Corona 120 liggen, , met een heleboel reserve onderdelen.( bijna genoeg om hem 2 X maal te bouwen)

Er kan zelfs een brushless motor bij van topkwalteitGraupner Inline 500 en een gyro (futaba G400). gen servo's echter.
Het enige verschil is dat multiplex een aanpassing gedaan heeft aan de aandrijving ( direct drive) en dat ze ern een body rond omheen hebben gezet;

Als je werkelijk leerling piloot bent, dan laat je die body best achterwege, want een stevige crash zal hij toch niet kunnen hebben.

En dat is net het sterke punt van de LMH.

Indien iemend geinteresseerd is, mag hij het laten weten.
Nog af te werken: gloednieuwe Canopy erbij....

Een foto, hoe kij eruit ziet gebouwd: het zaakje mag eruit voor 110 ( met motor ) , 125 met Gyro. Een stukje goedkoper als de funcopter, maar wel het originele produkt.

Laatst bewerkt:
Het enige verschil is dat multiplex een aanpassing gedaan heeft aan de aandrijving ( direct drive) en dat ze ern een body rondomheen hebben gezet;

Knap dat jij dat al voor de release allemaal al weet wat de verschillen zijn.
Grote of kleine verschillen, the devil is in the detail dus wacht maar eens af wat multiplex gaat brengen.

idd Soul, helemaal gelijk ;)

Men is beter af te wachten om al een voordeel te vellen van iets wat er nog niet is
Ten tweede ben ik er vrijwel zeker van dat ze de Funcopter op alle gebied verbeterd hebben tov het "oude" Corona design

Moet eerlijk bekennen dat ik het met jullie eens ben.
Kan me niet voorstellen dat jaren na de bouw en ontwerp van die Corona, (die overigens wel goed schijnt te vliegen en ook crashbestendig is) de komende Funcopter op slechts wat andere zaken anders zal zijn.
Hier zullen ze vast wel over nagedacht hebben.
Veel onderdelen zullen niet zomaar overzetbaar zijn van de Corona naar die Funcopter zoals dat bijv wel kan van die 450 size CP klonen naar een Trex 450.
Neemt niet weg, dat ze toenertijd wel een hele goede vliegbare FP heli hadden neergezet die het goed scheen te doen.
Waarom het nooit niet echt een hit is geworden?
Mij een raadsel.
Vr GR E

Erwin: is geen hit geworden omdat 1) te duur 2) FP niet ieders smaak was 3) Corona in eerste instantie een zeer onbetrouwbare Cox methanolmotor had 4) er daarna weinig meer aan is ontwikkeld (kommaar kommaar kommaar!)

Ha ha ha ha ha, hierop heb ik niets te zeggen hoor.
Helaas ken ik die Corona alleen van You Tube filmpjes.
Maar zag er vaak wel aardig uit.
Persoonlijk zou ik dan toch kiezen voor een CP heli.
Vr GR E

Ik heb de Funcopter wel degelijk gezien op de beurs Dortmund, daar stond MPX er meet te pronken.

Ik kan je verzekeren dat de rotorkop helemaall dezelfde is als de corona 120. Ben ervan overtuigd dat de produktie ervan geschiedt door LMH zelf.
Ik heb er 2 gehad, en ja electromodellen . Bovendien heb hem ginds totaal open gezien.

De aandrijving gebeurd in de funcopter niet via de traditionele main gear, die aangejaagd wordt door een pinion op de electromotor, maar door direct drive, motor onderaan de as bevestigd.

Daardoor is uiteraard de maincase anders, maar dat is ook het enige verschil. Ttailhouse en tailblades zijn eveneens identiek, aandrijving door torque, rechtstreekds op main as.
zie
full

full

De Flybar is standaard LMH, ik had op een van de mijne een upgrade gemaakt van Carbon, dat
kan je zien op de foto, de originele ligt ernaast.
full

Mijn rotorhead was ook upgrade, van aluminium.....

Zelfs het princiepe van bevestiging landingskid dmv bevestigingsstraps is identiek.

Ik heb een van mijn corona's in een body gestoken, Huighes 500 en het resultaat was zelks knapper.
Op de promofilmpjes zie een klein crashje, maar als hij hard op de neus neerkomt dan wil ik wel eens zien hoe dat piepschuim (elapor ) er nog uitziet.
Een van de nadelen van de zeer buigzame rotorbladen, is dat je bij onzachte landingen meteen een boomstrike hebt.
Ik voorkwam stevige blutsen door op die strike plaatsen buisisolatie met daarond harde plastiek ( uit petfles gesneden) met bevestigingsstraps rond de tailbuis vast te maken.

Hoe los je dit op met de Funcopter. Inderdaad door ook in het begin zonder de fuselage en te vliegen en ook bescherming te voorzien, want anders ga je mooje cuts maken.

Dus als je nog in het leerstadium zit kan je, net als ik destijds, zonder body of canopy vliegen. Zelfs na de stevigste crash had ik nog voor geen 10 euro stukkken, op voorwaarde dat je je wisselstukken importeerde vanuit d States ( = 1/2 prijs in dollars dan hier in euro's).

ben ervan overtuigd dat dit ook met de Funcopter kan.

tenslotte nog dit

de spareparts index van de funcopter vind je hier en die van de Corona hier

Moet er nog zand zijn??

Bovendien als Corona eigenaar was mij aandacht meteen getrokken door de Funcopter en ik was niet de enige, getuige dit draadje op RCgruops forum.

Eigenlijk hoef ik me niet te bewijzen, maar als ik schrijf het verschil te weten, dan klets ik niet uit mijn nek.:teacher:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ehhhmmm… Body Funcopter is noch piepschuim, nog Elapor. Is EPP!
In dat draadje op RCGroups wordt volgens mij wel gesproken over het "metrisch" afmonteren van de rotorhead bij de FC; hoe zit dat bij de Corona? Die Yanks zullen toch wel hun eigen schroefjes en boutjes hebben gebruikt?

Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen epp en elapor? Ik haal het altijd door elkaar.......

En inderdaad, het is 90% corona met direct drive en een ander frame + body. Vlieg eigenschappen zijn dus gelijk.

Back