Ik heb de Funcopter wel degelijk gezien op de beurs Dortmund, daar stond MPX er meet te pronken.
Ik kan je verzekeren dat de rotorkop helemaall dezelfde is als de corona 120. Ben ervan overtuigd dat de produktie ervan geschiedt door LMH zelf.
Ik heb er 2 gehad, en ja electromodellen . Bovendien heb hem ginds totaal open gezien.
De aandrijving gebeurd in de funcopter niet via de traditionele main gear, die aangejaagd wordt door een pinion op de electromotor, maar door direct drive, motor onderaan de as bevestigd.
Daardoor is uiteraard de maincase anders, maar dat is ook het enige verschil. Ttailhouse en tailblades zijn eveneens identiek, aandrijving door torque, rechtstreekds op main as.
zie
De Flybar is standaard LMH, ik had op een van de mijne een upgrade gemaakt van Carbon, dat
kan je zien op de foto, de originele ligt ernaast.
Mijn rotorhead was ook upgrade, van aluminium.....
Zelfs het princiepe van bevestiging landingskid dmv bevestigingsstraps is identiek.
Ik heb een van mijn corona's in een body gestoken, Huighes 500 en het resultaat was zelks knapper.
Op de promofilmpjes zie een klein crashje, maar als hij hard op de neus neerkomt dan wil ik wel eens zien hoe dat piepschuim (elapor ) er nog uitziet.
Een van de nadelen van de zeer buigzame rotorbladen, is dat je bij onzachte landingen meteen een boomstrike hebt.
Ik voorkwam stevige blutsen door op die strike plaatsen buisisolatie met daarond harde plastiek ( uit petfles gesneden) met bevestigingsstraps rond de tailbuis vast te maken.
Hoe los je dit op met de Funcopter. Inderdaad door ook in het begin zonder de fuselage en te vliegen en ook bescherming te voorzien, want anders ga je mooje cuts maken.
Dus als je nog in het leerstadium zit kan je, net als ik destijds, zonder body of canopy vliegen. Zelfs na de stevigste crash had ik nog voor geen 10 euro stukkken, op voorwaarde dat je je wisselstukken importeerde vanuit d States ( = 1/2 prijs in dollars dan hier in euro's).
ben ervan overtuigd dat dit ook met de Funcopter kan.
tenslotte nog dit
de spareparts index van de funcopter vind je
hier en die van de Corona
hier
Moet er nog zand zijn??
Bovendien als Corona eigenaar was mij aandacht meteen getrokken door de Funcopter en ik was niet de enige, getuige dit
draadje op RCgruops forum.
Eigenlijk hoef ik me niet te bewijzen, maar als ik schrijf het verschil te weten, dan klets ik niet uit mijn nek.:teacher: