Ik ben wel erg benieuwd wie straks de ballen heeft om zo'n Funcopter te willen gaan kopen en uitproberen.
Ik zag laatst dat de prijs van deze machine nogal behoorlijk hoog was.
Voor dat geld heb je volgens mij ook al een behoorlijke strakke 450 size CP kloon.
Nu nog maar even afwachten tot het eerste kwartaal van 2010.
Wie o wie........zal zijn/haar revieuw erover op het Forum schrijven.
Vr Gr Erwin
Erwin! al terug van vakantie?
Over die Funcopter: eigenlijk wil ik 'm! Afgelopen weekend heb ik een van m'n vleugelvliegtuigen verkocht om een beetje "ruimte" te maken voor een nieuwe heli.
De FC lijkt mij een perfecte aanvulling om buiten m'n vliegkunsten op te krikken. Ik heb zoals je weet al een T-Rex 450-achtige en voor de prijs van een FC kan je heel wat reserve-onderdelen voor die 450 kopen, maar toch heeft dat ding bij mij wel bestaansrecht.
Met name op vakantie / weekendje weg is zo'n ding ideaal; dan heb je geen zin om te rommelen met afstelling en een berg reserveonderdelen mee te torsen. Ik heb nu in 2 uit 2 vakanties m'n 300-tje halverwege kunnen inpakken omdat net een onderdeeltje brak dat ik niet bij me had en daar ben ik ff klaar mee; op vakantie wil ik gewoon vliegen zonder gelijk m'n hele hobbyruimte in te pakken.
Ik baal wel van de delay, maar heb daardoor nog zeker 4-5 maanden om er over na te denken gelukkig! Ik ben benieuwd of MPX voor 2010 uberhaubt nog met Neuheiten komt, want ook de Xeno en Merlin zijn nog niet leverbaar; ik mag aannemen dat uitleveren van deze producten nu een hogere prio heeft dan R&D van 2010-modellen.
Dan de prijs. De kale heli is listed voor 186,90 bij Hoellein, dus voor iets meer dan 190,= euro ligt ie op de mat, incl. motor.
Het is een flinke FP-heli, waar je toch geen 3D mee zal vliegen, dus aan 3 normale servo's heb je genoeg. MPX schrijft de Tiny-S voor, dit zijn gewoon Hitec's HS-81 die je origineel al voor een eurotje op 13 p/s kan vinden. De MPX gyro is een gerebadgete Telebee, die 4x over de kop gaat door dat stickertje, maar een slimme koper haalt dat ding bij HobbyCity voor 25 euro. Een regelaartje kost ook zoiets.
Kortom: exclusief tx/rx en lipo ben je voor 280 euro klaar. Ik kan wel een vergelijking gaan trekken met een CopterX met blablabla, maar dat doe ik niet; is appels met peren vergelijken. Feit is dat zo'n Funcopter prijstechnisch redelijk acceptabel op te bouwen valt, mits je goed shopt. Je zal waarschijnlijk eenmaal aangeschaft ook weinig meer bij te hoeven kopen, terwijl de meesten met een 450 CP na aankoop stevig upgraden met andere rotorheads, tailunits, servo's, bladen, canopies etc. (hoe ik dat weet?) en ook mogen rekenen op af en toe 't een en ander te fixen - wat zeker ook z'n charme heeft en daarom is er niks mis mee om ze allebei te hebben ;-)