Fundrives Mol

  • Topicstarter Topicstarter EZ man
  • Startdatum Startdatum
Hoi, ik ben zelf ook van de club in Mol.
Wij hebben al elk jaar de regels overgenomen van het BK.
En dit jaar rijdt de stock in het BK met een element 19T of een 10.5 X11,vandaar die keuze dus.

Spijtig genoeg verschillen dit jaar de regels van de stock in nederland nogal veel met die van Belgie.
 
Tijdens de laatste vgcup op Lelystad waren alle 10.5 BL motoren toegestaan. Er bleek weinig tot geen verschil te zitten tussen de motoren en door deze regel waren er veel deelnemers.
 
Lipo of 6 cellen wordt lastig. (hebben we in nederland allemaal niet)
Alleen LRP 10.5 X11 is ook minder. (heb helaas wel de speedpassion)

Vrees dat dit dus lastig gaat worden voor de nederlanders.
 
De regels voor de 1/12de:

Min gewicht 800gr.
4 cellen Nimh's.
Stock motoren 19 bruched (merk vrij) 24° vast vertimed of 10.5 brushless LRP X11.
Mod motoren vrij.
Foam banden.
Alleen reukloos smeren, alleen droge banden op de baan.

MJ

Net regelement jongens, niks mis mee... Nu nog even kijken of we stock of modified gaan rijden (Robert?)

Welke banden combo werkt goed met een 1/12 bij jullie?

Joost. :mrgreen:
 
Joost,

Baan is erg ruim opgezet, met mooie bochten, en een goede afzetting (alleen maar Cerbs eigenlijk) Lijkt me dat vermogen niet "ongepast" is... :wink:
Maar dat zien we dan wel weer joh..

Groet Robert
 
Dat kleine minieme verschil dat er zowiezo inzit kan altijd voor verhitte discussie's en dergelijk zorgen dus 1 motor geeft minder reden tot gekibbel.

Groetjes

Dat geeft mij alleen de mogelijkheid om mod 1/12 te rijden....
Ik denk idd dat er veel Nederlanders afhaken omdat ze niet de juiste spullen hebben.
 
Tussen motoren van verschillende merken met hetzelfde aantal wikkelingen kan een flink verschil wat betreft top, koppel, rem, gevoel, beter omgaan met warmte,... zijn hoor. Een LRP X11 7,5T of een Orion Vortex 2008 7,5T gaan echt niet even hard.
 
Tussen een TC5R, een T2 008 en een 416 zit ook verschil.

Liefst wel ja, maar ik reageerde daar op je comment over de races in Lelystad. Bij de auto's zijn er logischerwijs veel verschillen, die daarom nog niet altijd sneller zijn. Terwijl je bij een Feigao-based motor of een LRP/Nosram toch het verschil in power en 'feeling' merkt.
 
Wat idioot gel*l, bepaalde rijders die hier zitten te zagen dat ze een andere motor moeten kopen zouden eens moeten uitrekenen wat ze per jaar wel niet uitgeven aan de beste en modernste en hipste (meestal overbodige) spulletjes...
Dan kan 1 Brushless motor er toch wel vanaf zeker...
Als je naar België komt om te rijden volg je de Belgische regels PUNT.
En als je denkt dat je het beter kan organiseer je zelf maar indoor wedstrijden.
 
En is een stock-klasse in feite niet bedoeld voor beginners en mensen die niet zo vaak rijden?
Je mag in de modified ook met een kalme motor rijden, dan rij je al wie met teveel power rijdt zo los.
 
Nee, doorgaans is stock gewoon een complete competitie klasse en voor beginners is er doorgaans dan een beginners klasse. Sommige clubs echter zien de stock klasse wel als een klasse voor beginners dus ja, het verschilt nogal...

In de 1/12 zijn zowel de stock als de modified klasse serieuze competitie klasses welke uiteraard ook met een hoop lol gereden kunnen en gaan worden. ;-)

Joost. :mrgreen:
 
Vraagje voor de meer ervaren 1/12-rijders hier: zou een Novak L-series het goed doen in een 1/12, zoals een 7,5L? Die motoren zijn minder agressief maar wel sintered, en benaderen wellicht dus meer het gevoel van een bonded motor.
 
Wat idioot gel*l, bepaalde rijders die hier zitten te zagen dat ze een andere motor moeten kopen zouden eens moeten uitrekenen wat ze per jaar wel niet uitgeven aan de beste en modernste en hipste (meestal overbodige) spulletjes...
Dan kan 1 Brushless motor er toch wel vanaf zeker...
Als je naar België komt om te rijden volg je de Belgische regels PUNT.
En als je denkt dat je het beter kan organiseer je zelf maar indoor wedstrijden.

Je hebt net duidelijk gemaakt waarom er weinig belgen/nederlanders over de grens rijden.
Met deze instelling blijft dat ook zo.
 
Ja, maar de rijder moet zich aanpassen naar de wedstrijd en niet andersom.

Jij gaat toch ook geen gigantische baard laten groeien omdat de moslims die in je land komen wonen dat ook vaak hebben.
 
Back
Top