Funjet Setup

Hallo,
Misschien een beetje off-topic maar zouden jullie je set-ups eens door willen geven in het sticky draadje bovenaan dit forum database-electrovliegtuigen
Ook de lichte, goedkope set-up die eerder genoemd werd is bruikbaar, het hoeft niet duur/snel etc te zijn.
Daar zouden jullie een hoop mensen een plezier mee doen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanwege een crash met de F16 door een defecte regelaar ben ik toch maar overstag gegaan en heb een Funjet gekocht.
Moet wel zeggen dat de F16 volledig vergoed werd, heel erg netjes.

Setup Funjet:

- Himax 2825-2700
- MULTIcont BL-37 regelaar
- 2x Hitec HS-65HB (met karboniet tandwielen)
- 3S 2250mA 18C lipo's

Iemand nog tips met bouwen of setup als expo etc?

De funjet is klaar.
Helaas heeft de regelaar een softwarefout en kan er dit weekend dus nog niet mee gevlogen worden :(

funjet1.jpg

funjet2.jpg

funjet3.jpg

hallo kingpin

ziet er strak uit zeg:D
even het volgende, zet je expo op 40% en je dual rate op 65 /70 %:sleeping:
dit vliegt met een hoge snelheid goed en dan reageerd hie voldoende
het is echt een geweldig model om te vliegen
succes ermee

gr albert

hallo kingpin

ziet er strak uit zeg:D
even het volgende, zet je expo op 40% en je dual rate op 65 /70 %:sleeping:
dit vliegt met een hoge snelheid goed en dan reageerd hie voldoende
het is echt een geweldig model om te vliegen
succes ermee
gr albert

Hallo Albert,

Bedankt voor je info !
Expo heb ik nu standaard op 50% gezet, weet niet of dit goed is, zou ik eerst moeten proberen.
Maar zonder expo (op de sim) is het inderdaad een listig ding.

Ik heb de uitslagen al wat minder dan wat Multiplex voorschrijft, ik vond 10/13mm wel erg veel voor zulke roeren.
De uitslagen zijn nu ongeveer 8 a 9mm, zou ik dan nog D/R moeten gebruiken?

Bedankt alvast voor de info !

Laatst bewerkt:
Hallo Kingpin

Mijn Funjet is ook sinds een week klaar. Vlieg met een HXT 2835 2700kv motor. Samen met een 40A esc en een 2200mah 3s 25c accu. Als prop heb ik een APC 5x5 en dat trekt max 27 ampere.
Maar die motor die jij hebt is toch 40 gram zwaarder...ik had er eerst een HXT 2845 2700kv in en dan moet je een zware accu hebben om de funjet in balans te krijgen. Of op 4S lipos gaan vliegen....das dus voor de toekomst.
Krijg jij jouw funjet wel in balans met die motor??

Ik vlieg zonder expo of dual rate en gaat prima en is echt een super leuk.

Het is een 2825-2700 Himax wat erin ligt.
3S LiPo, Prop: 5,5“ x 4,5“ ca. 30 A,Gew.: 138g
Mijn lipo 3S-2250 ligt voorin de neus met een extra stukje lood om 'm in balans te krijgen.
Jou HXT 2835 2700kv is 275W en de Himax is 400W.

Laatst bewerkt:
Klopt dat die van mij minder watt is maar ook lichter en daarom makkelijker in balans te brengen. Extra lood menemen wil ik liever niet. Heb er ook een 2845 motor liggen en die is ook 140gram maar die wil ik later op 4S lipos vliegen.
Ben benieuwd naar je maiden.

hallo kingpin
sorry voor een late reactie
maar we hebben op beide onze dual rate en expo aanstaan.
en de uitslagen gewoon op vol want daarvoor gebruik je je dual rate
wanneer je uitslagen te weinig zijn kun je je dual rate aanpassen en dat is wel net zo makkelijk
en mijn neef en ik hebben er inmiddels al heel wat vluchten opzitten en we blijven bij deze setup maar expo van 50 vind ik persoonlijk net te veel.
ook de anderen op onze club hebben we geholpen met de funjet en daar de zelfde setup toegepast en ze vliegen allemaal lekker.
inmiddels zijn er veel bij ons die een funjet hebben of willen hebben dat geeft wel aan hoe gewild dit ding is
en maak je vooral geen zorgen want het vliegt heel lekker ook zonder expo en dual rate is hij wel te vliegen maar let op je gas, niet te veel en hou het rustig
laat even weten hoe het vliegt en wat jouw bevindingen zijn

gr ALbert

Riconl
Ik vlieg zonder expo of dual rate en gaat prima en is echt een super leuk :rolleyes:

dit is wel te vliegen ja dat klopt maar gooi er maar eens 4s in kijken of je op volle snelheid nog net zoveel kan als wij kunnen met dual rate en expo
Want bij hogere snelheid zal het je verbazen wat een klein beetje stik doet.
Ga gewoon voor safe en het vliegt bij snelheid veel lekkerder.;)

succes

Albert

Vandaag perfect weer om de Funjet te lanceren. Geen wind en lekker temperatuurtje.

De Funjet zoals voorgeschreven exact gebalanceert op de puntjes en met hartslag 200 en trillende handjes de eerste vlucht gemaakt.
Na wat aanpassingen de Funjet nu nagenoeg goed vliegend.
Blijkt dat de FJ een tikje achterover moet hellen bij het ballanceren op de puntjes anders leunt de neus teveel voorover bij het zweven.

Qua expo heb ik zowel de elevator als ailerons op 45% staan met geen D/R, hiervoor heb ik een Elevon differential gebuikt van 50%, bij de volgende vluchten kan deze wel een tikje omlaag, dit vliegt beduidend rustiger en minder zenuwachtiger.
De laatste landing was een tikje te hard, maar de FJ kan wel iets hebben (zie filmpje). Moet nog even wennen aan het zweefgedrag waardoor de FJ toch met behoorlijk wat snelheid aan komt zetten.
Heel wat anders als mijn vorige F16 ook qua vlieggedrag maar zeker net zo leuk.
De kleuren die ik gebruik zijn werkelijk perfect te zien in de lucht, heel goed onderscheid tussen boven en onderkant.
De Himax heeft voldoende kracht om zelfs bij half stick vertikaal te gaan, had ik niet gedacht.

Helaas moest ik wat hoger vliegen als normaal omdat we op een ander stukje staan van het weiland waar we normaal vliegen (ivm koeien).
Hierdoor staan we te dicht bij de bomen en daar willen we de eerste vlucht niet in belanden.

Maiden:

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met de geslaagde maiden!
Lekker geluidje trouwens :)
Landing mag je nog wel een paar keer oefenen ;)

Gefeliciteerd met de geslaagde maiden!
Lekker geluidje trouwens :)
Landing mag je nog wel een paar keer oefenen ;)

Bedankt !
Haha ja, landen gaat me normaal gesproken zeer goed af, maar nu ze staan te filmen zul je net zien ;) (leek ook nergens op ja).
Ik schrok eigenlijk dat de FJ zo doorschoot, je kunt het niet zien, maar het was of "nu" het gras in of een paar meter verder door het prikkeldraad.
Gelukkig was het gras hoog, dat vangt de klap wel grotendeels op.

Laatst bewerkt:
Back