Funjet Setup

Zo vandaag 3 goede vluchten gemaakt.
De timing en de lipoafslag (voltage) stonden niet goed.
Iemand zei me dat de timing van de Himax 2825-2700 op "low" moest staan (had te maken met het aantal polen van de motor).
De lipoafslag stond standaard op 2,8V :shock: wat me bij de vorige vlucht zowat een lipo heeft gekost.

Landen gaat nu zeer goed, zweeft inderdaad heel erg goed, veel bekijks ook weer, dat fel oranje valt wel heel erg op in de lucht.
Enigste wat ik nog moet inregelen is de differential op de elevons, volgens mij staan ze nu te hoog (%) want een roll gaat niet om z'n as.
Voor de rest vliegt ie leuk en wat een power, bij halfgas omhoog trekken dan gaat ie ook omhoog, geef je volgas bij dan hoor je 'm direkt versnellen tot de FJ uit het zicht is, grandioos wat een power, genoeg voor het veldje waar we vliegen.

gefeliciteerd en welkom bij de funjetclub.
Wat vliegt dat lekker he.
het is een echte aanrader toch??
je ken wel ore daj uit twente kom zeg
dat kunnen we uit de video wel halen maar das wel lache toch
succes en hopelijk ga je dur nog lang van geniete

gr albert

Vliegt zeker mooi, lekker strak en wat kun je ongelofelijk snelle bochten draaien op snelheid met dat ding zeg :D
Alleen de roll nog goed instellen (om de as draaien) en dan is ie klaar.

wat denken jullie van deze offset(heb ik namelijk liggen)
Turnigy E500
Turns: 6
Kv: 4000rpm/V
Power: 200W
Resistance: 43mh

met 40amps esc
en 2200mah 3s 30c of 3200mah 3s lipo's

props; 4.75 x 4.75
of 5.5 x 4.5
of 6.3 x 3.15

of welke motor past ervoor bij hobby city?
deze?;;;Turnigy B36-30-10 3200kv Inrunner

Laatst bewerkt:

ik zou deze proberen maar met een kleine prop 5.5x4.5 denk ik
kijk alleen effe goed maar de ampere wat hie gaat trekken en heb je een lipo van 30C want ik schat dat je dat wel nodig hebt

laat effe weten hoe het ging als je deze doet en hebt??

gr. Albert

Op mijn funjet heb ik een 2845-2700 binnenloper van Turnigy (Hobby City) gemonteerd. Dat vliegt met een APC propje met 4.75 inch spoed eigenlijk best wel wat tam. loodrecht omhoog zonder einde doet ie ook nog niet. Hij trekt stationair rond de 20A op een 3 cellen Mystery lipo (20C)
Er moet dus maar een 5.2x5.2 of iets dergelijks op :-)

Op mijn funjet heb ik een 2845-2700 binnenloper van Turnigy (Hobby City) gemonteerd. Dat vliegt met een APC propje met 4.75 inch spoed eigenlijk best wel wat tam. loodrecht omhoog zonder einde doet ie ook nog niet. Hij trekt stationair rond de 20A op een 3 cellen Mystery lipo (20C)
Er moet dus maar een 5.2x5.2 of iets dergelijks op :-)
Op 3S wordt volgens mij 5x5 of 6x3 geadviseerd.
Top is volgens mij 275W als ik me niet vergis.
Of probeer eens op 4S

Laatst bewerkt:

ik zou deze proberen maar met een kleine prop 5.5x4.5 denk ik
kijk alleen effe goed maar de ampere wat hie gaat trekken en heb je een lipo van 30C want ik schat dat je dat wel nodig hebt

laat effe weten hoe het ging als je deze doet en hebt??

gr. Albert

alles is besteld, als het er is laat ik iets weten...

he low bug

veel succes en laat zeker even weten hoeveel amp hie trekt

H.de winter

ik zou zeggen probeer hem met een 6x4 dit vliegt over het algemeen zeer lekker op een funjet en ik denk dat hie het wel trekken zal
maar alweer ga ik het zeggen let even op je amp wat hie gaat trekken en hou je temp. van je motor even in het oog

ook succes

gr albert

((he low bug

veel succes en laat zeker even weten hoeveel amp hie trekt ))
doe ik zeker......( besteld bij hobby inn,zal nog een weekje duren)

Laatst bewerkt:
vandaag is ie toegekomen (zeer vlug--9dagen)
zit nu op een vlieggewicht van 716gram,met een 10gram lood in de neus.
wel spijtig,maar valt mee toch?
amp tang heb ik niet maar alles voelt goed aan op de grond...(ivm temp.)

als de wind gaat liggen doe ik een maiden

Static is 680 gram thrust. is dat een beetje goed?...

Laatst bewerkt:
zit nu op een vlieggewicht van 716gram,met een 10gram lood in de neus.
wel spijtig,maar valt mee toch?
amp tang heb ik niet maar alles voelt goed aan op de grond...(ivm temp.)

low bug
houd je regelaar in de gaten want ik ben bang dat deze nog wel heel wat te verduren krijgt.
wanneer je de Amp kan meten dan weet je wat het geheel trekt en dan kun je in de safe zone gaan zitten
want als je regelaar het opgeeft heb je een probleem :cry:
ik heb het namelijk meegemaakt dat ik constant storing had door een regelaar :(
nu heb ik er 60amp inzitten met een aparte Ubec en dat is zonder problemen:p
dus houd het in de zmiese :cool:
gr Albert

Andre kan je daar ook de temperatuur mee meten??

groetjes erik

niet dat ik weet maar gebruik ik ook niet eerlijk gezegd wel hz en duty wat het inhoud zou ik de gebruiksaanwijzing moeten doorspitten
het belangrijkste vond ik de gelijkstroom meten de rest zoals ohm , wisselstroom meter enz is mooi meegenomen
maar waar gebruik jij die temp dan voor lipo's worden bij normaal gebruik een beetje lauw maar meer ook niet
en als ze te warm worden weet je dat je te hoog zit met het aantal amp, maar die meet je van te voren dan

gr Andre

de temp gebruik ik meestal met de eerste vlucht om te meten direct na landing of mijn motor niet te warm word. ik wil niet boven de 80 graden uitkomen omdat dan de magneten in de motor zijn kracht verliezen.

groetjes erik

Oke Dean ik heb het nog nooit iemand zien doen ,en het is natuurlijk een moment opname bij koud of warm weer zit er al gauw een hoop verschil in de temp en dat magneten de kracht verliezen is voor mij nieuw ,maar als dat zo is dan leer ik er ook weer van

gr Andre

Back