funjet ultra kolibri t32

Hallo Davy
ik wil altijd eerst graag proefdraaien met de motoren
dan kan ik zien of het turbine wiel nu al erg rood word

(ik verander geen toerntal)
als dat niet het geval is , dan kan ik heel wat doen , om de koellucht voldoende te houden
laat maar via pb weten wat je wilt
Kevin ,jij bent eerst hoor haha

mvg,
Martin.
 
Nog meer power voor de P20, op dit modelletje is dit zeker niet aan de orde.

Misschien, als je dat wil kan later mijn lambert t 32 wel een pepkuurtje van jouw gespecialiseerde handen gebruiken.

grtz johan
komt voor elkaar , je zegt het maar.

Mvg,
Martin.
 
ok het tankje is besteld :) nu een vraag de overloop van de tank maken ze die vanonder aan de funjet ? en kan het wel tegen kero zo een epo vlieger .
Ik vind het nog altijd raar dat deze geen uat tankje moet hebben trekken die dan geen lucht uit de tank .
greetz kevin
 
Kevin,

de overloop steekt gewoon door de romp naar onder. Bij mij wordt hij daar tijdens vervoer afgesloten met een festo koppeling. Het darmpje steekt ongeveer 1 tot 1,5 cm uit.
En nee : een EPO vlieger kan niet tegen kero. Maar als je alles netjes verzorgt, komt normaal gezien je toestel nooit in contact met kero.
Een UAT tankje is eigenlijk geen verplichting, maar voor vele mensen een extra zekerheid. Dus ja, ook deze Kolibri KAN een UAT tankje gebruiken, maar mensen nemen het risico er wel bij voor een schuimpje.

Groetjes,

Davy
 
een FUltra breekt niet in de lucht

Nou Ger, ik heb dus gister het tegendeel bewezen! Kwam in volle duikvlucht aanzetten, en trok em recht. Toen hij nog verder bleef duiken gaf ik als reactie een tik up en PAFF!!

Resultaat valt gelukkig mee! Neus is afgebroken en motor eraf, en accu's en motor zeker 100m verder in het weiland (paff was op 1,5m hoogte :p).

Dus het kan echt wel :D
 
Nou Ger, ik heb dus gister het tegendeel bewezen! Kwam in volle duikvlucht aanzetten, en trok em recht. Toen hij nog verder bleef duiken gaf ik als reactie een tik up en PAFF!!

Resultaat valt gelukkig mee! Neus is afgebroken en motor eraf, en accu's en motor zeker 100m verder in het weiland (paff was op 1,5m hoogte :p).

Dus het kan echt wel :D

Hoi mijn oude is nooit stuk ge gaan in de lucht met zot te doen
maar met de kolibri ga ik twee vleugel buizen zetten dat is toch beter .
greetz kevin
 
Hoi
ik zoek nog
2x : festo insteek met terugslag klep 4 mm
2x : festo insteek recht 4mm
2x : festo insteek recht 4mm naar 3 mm
En 1m darm 3mm kero .
En 1 blik turbine olie .
wie heeft nog iets liggen .
 
ok de funjet is thuis het is de white edition :).
nu toch een vraag de roeren plakken jullie daar iets op voor deze sterker temaken met mijn oude heb ik dat niet gedaan maar deze ging ook niet zo hard .
hoe kan ik het beste maken ? DAT DEZE NIET AFBREKEN .
 
Nog een vraagje
ik ga een 2s 800 voor de turbine gebruiken, ik heb twee digitale savox servo's nu ga ik deze op 7v zetten maar hoeveel moet ik nemen van lipo een 2s maar hoeveel, verbruikt het veel zo 2 sevo's .
greetz kevin
 
gewoon 2s lipo van 800 voor alles, lekker simpel en licht. Kwestie van bijladen na e vluchten en je weet het verbruik.
 
Waarom kan dat niet? Lukte hier ook prima :) Kwestie van solderen enzo. Zo heb ik ook gevlogen met een grotere jet, geen enkel probleem. Kwestie van weten wat je doet. Servo's verbruiken erg weinig en zo'n klein pompje doet ook niet veel. Accu kan dat goed aan, zeker zo'n moderne lipo. Je moet alleen weten wat je verbruikt per vlucht, en optijd laden.
 
Onee, zelfs in 2 jets :) In de formost had ik het alleen in het begin, in de vortex altijd 1 accu gehad. Was een 2s 1800 25C pack in de vortex. 3.2kg met een 3.2kg turbine.
 
Nou Ger, ik heb dus gister het tegendeel bewezen! Kwam in volle duikvlucht aanzetten, en trok em recht. Toen hij nog verder bleef duiken gaf ik als reactie een tik up en PAFF!!

Resultaat valt gelukkig mee! Neus is afgebroken en motor eraf, en accu's en motor zeker 100m verder in het weiland (paff was op 1,5m hoogte :p).

Dus het kan echt wel :D

of je raakte de grond??
 
Back
Top