Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Zou die setup op 3s ook nog vliegen? Ik snap ook wel dat hij dan niet vet hard zal vliegen maar voor gewoon wat rond te vliegen?

Edit, heb nog een 3126 1600kv gevonden en 7x8,9 en 10 besteld, eens zien wat dat doet.

Gr,

Roy
 
Laatst bewerkt:
Hallo Roy,

Ik heb net de maiden achter de rug van een funjet ultra (white) met een 3026 1600kv op 6s. Daar zit een Graupner speedprop 6,5 x 6,5 op. Dat gaat bloedhard kan ik je vertellen.

Misschien dat ik nog een bouwverslagje van de funjet maak.

Deze setup is door experimenteren van een clubmaat bereikt. Hij gebruikt 'm ook in een Opus V speedzwever. Erg gaaf!

Op hoeveel s wil je die 3126 gaan vliegen?

gr. Emile
 
Hallo Emile,

6s setups heb ik al zien vliegen, zo'n snelheid maar ook wel al dat lawaai :p ik wil de mensen hier in de buurt nog een klein beetje tevreden houden. Die 3126 komt op 4s te beginnen met een APC 7x8 prop, als dat in orde blijft wordt het een 7x9 en een 7x10 heb ik ook liggen maar ik weet niet hoe het gaat zitten met de amps dan. Post het hier, moest ik het testen!

Gr,

Roy
 
3126 1600kv, 4s, 7x8 propje, goed voor 228km/h, was ik best tevreden van, die 7x9 en 7x10 maar eens bovenhalen :) Weet er eigenlijk iemand waarom enkel nog de white version van de funjet ultra wordt gemaakt??

Gr,

Roy
 
Ik hoop van wel maar zolang er stock is van de vorige brengen ze een nieuwe niet op de markt hoor, aangezien ze de grijze niet meer maken willen ze misschien die witte eens uit hun stockplaatsen hebben :) Wie zal het zeggen ...

Gr,

Roy
 
Succes!

Funjet Ultra FPV

185KMPH Maximum snelheid gehaald aldus de Storm OSD. Geweldig om te vliegen!! :D

Hieronder beide vluchten (Keychain en DVR opname)


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruiken jullie voor het in de lucht krijgen van de funjet een "schans met bungee koord"??
Zo ja, misschien een voorbeeld of draadje hoe je die kan maken :D?
 
Beste,

Nadat mijn oude funjet een ongelukje met een achterwiel heeft gehad, heb ik dus nu de funjet ultra met andere servo's, en wat een heerlijk ding om te vliegen. Hij heeft vandaag zijn maiden gehad en dat ging top :P

Ik heb nu de volgende setup erin zitten:
savox sh 0261mg
turnigy 2836-3200
graupner speedprop 5.5x5.5
HK 100amp esc
3s 3000mah 25c nano tech.
gewicht totaal 778gram.

Met deze setup haal ik rond de 700watt met een verse accu, gaat lekker vlot dus.
Heb met de HKdoppler om mijn telefoon 170km/h gemeten. Nu weet ik dat dat niet helemaal zuiver is maar toch wel een indicatie. Met mijn oude funjet heb ik ongeveer 1 jaar gevolgen met deze setup, en de snelheid begint wel te wennen. Wil wel een keer de 200+ halen :D

Ik zat dus aan een 4s setup te denken,
turnigy 3648-1450
zelfde esc als ik nu heb, de 100a esc.
een 4s 2250mah 65-130c nano tech
een 7x8 prop om mee te beginnen.

Is deze setup wat? ik heb een deel teruggelezen van dit draadje maar ik heb niet de tijd om alle 124 pagina's te lezen :P Ook voor de toekomst kan dit een 6s motor worden, maar voorlopig lijkt 4s me hard genoeg.
Heb ook de orginele roeraansturing veranderd naar eentje met koolstof en ball links, een stuk steviger.
Zijn er nog meer aanpassingen nodig voor de snellere funjets??
Alvast bedankt.

Groeten,

Nick
 
Beste,

Ik zat dus aan een 4s setup te denken,
turnigy 3648-1450
zelfde esc als ik nu heb, de 100a esc.
een 4s 2250mah 65-130c nano tech
een 7x8 prop om mee te beginnen.

Is deze setup wat? ik heb een deel teruggelezen van dit draadje maar ik heb niet de tijd om alle 124 pagina's te lezen :P Ook voor de toekomst kan dit een 6s motor worden, maar voorlopig lijkt 4s me hard genoeg.
Heb ook de orginele roeraansturing veranderd naar eentje met koolstof en ball links, een stuk steviger.
Zijn er nog meer aanpassingen nodig voor de snellere funjets??
Alvast bedankt.

Groeten,

Nick

Met deze setup is je LiPo overbelast (te klein en te licht).
Vanwege je zwaartepunt heb je ~400gr LiPo nodig.
Ik vlieg zelf met deze motor op 4S 3300-65C NanoTech met een 7X10APC.
Deze setup is volgasvast voor ~2,5min.
Gemeten snelheid met doppler 262km/h in horizontale vlucht.
Wel het randje om de neus van de funjet weghalen.

Vr gr Rene
 
Hey,

A bedankt voor de tip, ik wou eerst een 7x8 APC proberen omdat de stap van 170 naar 262km/h nogal groot is :) En met de randjes van de Funjet bedoel je dat lijntje dat vanaf vooraan de neus loopt tot aan de vleugel? is dat om turbulentie tegen te gaan?

Groeten,

Nick
 
Je hoeft toch niet gelijk volgas te vliegen? Je vliegtijd wordt alleen maar langer als je niet konstant volgas vliegt.
Dat randje om de neus drukt boven de 240km/h de neus steeds meer naar beneden, waardoor je meer en meer up nodig hebt om horizontaal te blijven vliegen.
Als je uit een duik komt, heb je veel meer hoogte nodig om af te vangen.
Don't ask me how I know;)
Zo heb ik mijn eerste Ultra geplet!

Vr gr René
 
Je hebt wel gelijk over die prop, kan ik met 60-70% trottle mooi rondvliegen. En zonde van je Ultra, maar met zulke snelheden verhoog je niet echt de levensduur haha!
Risico is nogal wat groter :p

Groeten,

Nick
 
Ik heb ook weer een Funjet aangeschaft na er 2 te hebben versleten de standaard witte en de grijze, nu een witte Ultra,met uiteraard een snelle setup.
Nu was het weer even geleden van de vorige 2 en vroeg me af de roerinstellingen zijn de instellingen aan te houden volgens het boekje of moeten deze voor wat hogere snelheden anders ongeveer 250km of harder
UP 10mm
Down 8mm
Aileron +8/ -11mm

dus negative differential

en bij neutrale position 2mm up

gr Andre
 
Hey,

Ik gebruik de uitslagen uit het boekje, lijkt me een redelijk punt om mee te beginnen. Vandaag setup binnen gekregen, de kabels van de motor moeten waarschijnlijk via de buitenkant want binnenin is niet veel ruimte meer. Hopen dat het gooien goed gaat, die prop is vrij groot.

Groeten,

Nick
 
Hi Nick

Ik heb inderdaad de motordraden van de T3648-1450 naar buiten gevoerd.
Gewoon een gat maken in de zwarte koker aan de bovenkant en dan door de opening in de rug van de romp weer naar binnen naar de regelaar.
Ik heb de standaard uitslagen ingesteld maar vlieg met 60% op dual rate (~5 a 6mm).
Als je zwaartepunt goed ligt (op de bolletjes horizontaal!) heb je geen up nodig tijdens de start.

Gr Rene
 
Hey,

Goed plan, dat ga ik ook doen.
Heb je nog last van de torque van de motor? dat je als je vol gas geeft een rol maakt o.i.d

Groeten,

Nick
 
Back
Top