Funky Chicken bouwproject

Nee, geen echte veren. Hij is nog precies zoals op de foto's toen hij de bouwplank afrolde. ;)

Maar hij bevalt mij prima. Ben er laatst mee op de club geweest en heb wel vaker bijzondere modellen mee, maar nu had ik spontaan een hoop nieuwsgierige kijkers om me heen verzameld tijdens het vliegen. ;) Je hebt er nogal bekijks mee blijkt.

En rollen kan opzich wel met het richtingsroer, rugvlucht ook alleen valt hij daar erg graag uit. Flink blijven sturen dus, maar daar is hij ook niet voor gemaakt. ;) Plusminus 20km/h is zijn stallspeed (gemeten met radargun) en heb downwind 57km/h getopt. Meer zit er niet echt in. Je merkt, hij wordt flink mishandeld. 8-)

Bart Dijkstra had er eentje te koop staan.
Wie weet heeft hij hem nog in bezit

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
dat had ik ook gezien, maar als ik een nieuwe kan bemachtigen dan heb ik dat liever.:mrgreen:

misschien graupner maar eens een mail sturen dat ze dat ding maar weer opnieuw in productie moeten nemen :D

ik heb een lange brief geschreven aan Graupner met het verzoek de Funky Chicken opnieuw in productie te nemen :mrgreen: (kon geen email adres vinden maar heb gegokt op info@graupner.de) de brief voor de zekerheid maar uitgeprint en gepost.

Ik ben benieuwd of ik uberhaupt antwoord van ze krijg :rolleyes:

ik heb net een mail terug van graupner nederland (importeur denk ik) dat de Funky Chicken niet in herproductie komt maar de importeur weet niet dat er ook nog een brief onderweg is naar de fabriek :teacher:.
Misschien moeten we massaal lobbyen voor de Funky Chicken.

Ik zou zeggen kijk eens op het rc forum.
Van mijn zoektocht weet ik dat er nog een paar Amerikanen zijn die hem nog wel weg doen.
EEn nadeel je krijgt er wel een hoop verzend kosten bij.

Succes

Er ligt er nog 1 in Canada maar de verzendkosten zijn hoger dan de prijs van de kist, dat wordt me toch echt teveel :(

misschien maar eens stoeien met een paar platen depron en een piepschuimen bol van de hobbywinkel.

het heeft even geduurd maar ik heb er 1 weten te bemachtigen :thumbsup:

een clublid had er nog 1 in een kast liggen, slechts een paar vluchten gemaakt in een grijs verleden.
het toestel is grijs geverfd met waterverf en nadat ik alles gedemonteerd had is de kip onder de kraan weer wit gewassen.

Laatst bewerkt:
de kip is klaar voor de eerste vlucht, nu nog wachten op een goede vliegdag met niet teveel wind.

ik zal eens kijken waar m'n camera ligt, dan kan ik een foto posten :cool:

Leuk. :) Plaats inderdaad wat foto's. Altijd leuk om te zien en ik ben ook wel benieuwd naar andere kippen.

Wat voor setup gebruik je voor jouw kip? De originele Speed 400 motor met lipo, of het hele concept overhoop gegooid en ook brushless gegaan? :) Één ding is zeker, bekijks heb je er mee straks.

Succes met de eerste vlucht. :)

ik gebruik de orginele speed 400 met een 2 cel lipo 1000mAh.

Ik heb nog weer geluk gehad en vorige week een ongebouwde Chicken gekocht die op MP stond, deze staat te wachten op de kast om ooit gebouwd te worden.

iemand enig idee wat eigenlijk de roeruitslagen moeten zijn? het staat nergens in de bouwbeschrijving.

hey Gerard leuk dat je er ook eentje nog hebt weten te bemachtigen.
Hier ligt ie nog braaf zijn slaapje te houden in de orginele doos. Maar niet getreurd dit vliegjaar gaat hij de lucht in

Hey Jorrit,

Benieuwd als die van jou nog altijd vliegt?
Hier dan uiteindelijk de kip maar inelkaar gezet en al voor zien van een linje verf.
Alleen de onderkant van de vleugel moet nog en de motor erin.
99gj7k.jpg

Back