funtana

het ''schrot'' is er allemaal af.
ik begin nu helemaal op een kale wand, de oude box liepdoor in de romp en dragers die dus de romp in lopen stoppen nu in de firewall.

moet ik nu de rest van de box wat doorloopt door de firewall de romp in ook weg halen en dan nieuw maken of laten stoppen (wat nu het geval is) op de firewall en beginnen met allu hoeklijnen op de wall?

Als de spant helemaal schoon is maak je eerst een motormount die je er dan stomp op lijmt en met balsa driehoeken aan de binnenkant tegen de spant verstevigt .

Van buiten kan je dan nog links en rechts een stuk aluprofiel vastschroeven.

Voorbeelden van motormounts staan er genoeg op het www

Niet 4 plankjes stomp aan elkaar lijmen , dat brengt geen stabiliteit .

Mvg Johan

ok, en natuurlijk een goed hout verbinding helpt ook goed (puzzelstukjes idee) waarmee de 4 in elkaar vallen.
dan gaan we daar maar eens aan beginnen.

ps: met spant bedoel je gewoon de grote platte kant van de romp?

zo dat ging heel lekker.

tot net :rolleyes:.

ben al een heel eind, 2 zij schotten zijn klaar incl alu hoeklijntjes geboort en al.
net even de laatste boutjes boren en ja hoor de boor begaf het net als je hand dichtbij licht.
boor overmidden en ik steek zo mn vinger in :( hoop bloed en zooi, had teveel kracht op de boor gezet (was een 4mm).

morgen maar even een nieuwe halen want ze zijn volgensmij ook op hier.

was een boor van gamma merk :mrgreen:, die knappen nogal snel.(maar ik had niet moeten duwen).

maar die vinger gaat vanzelf wel weer dicht.
tis wel iritant want je kun met je linkerhand niet ergens helemaal omheen zetten omdat het precies aan de onderkant van mn vingertop is.

ben al een eindje op weg de 2 zijkanten zijn klaar met hoeklijnen.
die driehoeklattjes zijn er wat beun uit maar dat komt omdat de bruislijm er wat onderdoor bubbelt.
op het motorschot zijn allerlij tekeningen te zien maar dat is afteken werk van de bouwer van het oude motorbox.
er zitten overal ringen onder maar ik zit te denken om een alu stip aan de binnenkant van de box onder de boutjes te zetten.
is dat een idee?

foto,s:

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
even een vraag.
ik ben bijna toe aan het opzetten van het motorschot.
ik versterk deze met allu hoeklijnen, ik heb alleen een vraag:
moet ik de allu hoeklijntjes met de hoek naar buiten of naar binnen zetten?

dit is naar buiten:

of naar binnen

Laatst bewerkt door een moderator:
Buitenkant zal waarschijnlijk zowiezo niet lukken ivm de kap.

Verder heb ik m`n bedenkingen over deze "oplossing" :roll:
Maar kan zo via het net niet aangeven hoe ik het persoonlijk zou doen, dan moet je echt de kist in handen hebben.

Als de spant helemaal schoon is maak je eerst een motormount die je er dan stomp op lijmt en met balsa driehoeken aan de binnenkant tegen de spant verstevigt .

Van buiten kan je dan nog links en rechts een stuk aluprofiel vastschroeven.

Voorbeelden van motormounts staan er genoeg op het www

Niet 4 plankjes stomp aan elkaar lijmen , dat brengt geen stabiliteit .

Mvg Johan

Dit begrijp ik ook niet helemaal wat hij nu aan het basteln is .:o

Mvg Johan

let op die foto,s met de rooie rand zijn niet degene van de huidige box!

ik zal straks even recente foto,s van de huidige box maken.
ik moet eerst wachten tot de constructielijm droog is en dan kunnen de lijmklemmen eraf en kan ik wat foto,s maken.

(zal wel eind van de middag worden)

ok, nou de camera is even kapot ik hoop dat hij het vanavond weer doet.
pa is er naar aan het kijken maar de schakelaar om foto,s te maken doet het niet.

wacht even de foto,s af en oordeel.

Back