funtana

haha, moet stoppen met electro vliegen?. :):)
maarrrrrrrrrr..... veel kistjes in de lucht werken wel op je zenuwen, en dat kan dus resulteren in een crashlandingen
hij heeft gevlogen ,top, nu verbeteren .
en wat die afspraak betreft ,zit wel goed ,was alleen teleurgesteld .
ik vlieg ook niet met mijn sukhoi als er teveel in de lucht zijn ,dan pak ik lekker rustig mijn zwevertje .en daarbij bij ons op de club als er meer dan 3 propellor kisten in de lucht zijn is eigenlijk een zeldzaamheid . we kijken dan lekker toe ,keuvelen wat ,en als er plek is gaan we vliegen ,het blijft hobby en geen opgedwongen vrijetijds verdrijf
 
en hier dan de foto,s

IMG_4365.jpg


IMG_4375.jpg


IMG_4374.jpg


IMG_4373.jpg


IMG_4371.jpg


IMG_4369.jpg


IMG_4368.jpg

maar btw mooi veldje is dat
 
@ raymon

dat lijkt me een goed idee.
dus als ik het goed begrijp haal ik alles weg wat tussen de 2 gaten zit en daar lijm ik daar een blokje van 6mm.


Grt wilbert

Ik zou een plaatje van5/7cm breed en de hele lengte van de romp nemen,
Daar een paar mooie instlagmoeren .m5 / m6 inzetten
En kijken om er eventueel breekbouten in te zetten (dan breekt het hout niet gelijk)
Kijk wel even of de breekbouten dan niet elke landing breken;)

Eventueele vragen hoor ik graag
 
ik heb nog 2 inslagmoeren m5 volgens mij.
de bouten zijn alleen van gehard staal, waar kan ik breekbouten kopen?
zijn deze ook te koop bij een ijzerwaren winkel? of alleen in modelbouw winkels.

ps: je bedoelt denk ik 5/7 cm lengte en de hele breedte v/d romp ;):)

wat moet de dikte van het hout ongeveer zijn?

ik heb net nog even een nieuw flesje bruislijm gehaald daar kan ik mooi de boel mee gaan lijmen.

Grt wilbert
 
Laatst bewerkt:
Ja de lente van 5 tot 7 cm(hangt van het landingsgestel af)
En de brete van de romp

Breekbouten haal je bij de modelbouwwinkel.
 
Je schiet er niks mee op om er breekbouten in te zetten .

Het gestel is er veel te smal voor .
Je gooit dan bij elke landing het gestel er af , ook met M6 breekbout .

Een 2M funtana is voor een 22/26 cc motor ontwikkeld .
Alles wat daar overheen gaat betekent extra gewicht .

En extra gewicht betekent extra belasting op je landings gestel .

Er bestaat naar mijn mening maar 1 oplossing .
Eerst leren landen .

En als je al nerveus word als er een paar anderen ook aan het vliegen zijn is een benzinmodel nog niet geschikt voor je en zal je hem niet lang heel houden .

Het klinkt misschien hard maar het is wel de realiteit .

Ik heb bv op mijn trainer 1600 een carbon gestel van 2,7 mm sterkte en weegt 40 gram , het zit vast met 2x 3mm imbuss.
Iedere beginner zou die bij de eerste landing er al onder uit hebben .

Mvg Johan
 
voor de zoveelste keer het was gewoon dom ik maakte een veelste kortte aanvliegroute en dus ook een hele korte afvang stuk, hij had dus gewoon veelste veel snelheid.
het was gewoon een hele domme fout dan een stuk onervaring.
 
@ Johan,

Ik had in mn Xtra 2x2 ok breekbouten, en braken nooit,

@ Wilbert.

De dikte van 5mm zou genoeg moeten zijn, en dan komt de inslagmoer ook niet tever naar buiten.

Grt
 
zo dat schiet al weer op, de plaat tussen de 2 gaten is bijna helemaal weg.
daarna het gat groter maken tot ongeveer 6cm daarna kan ik het plaatjes al weer gaan lijmen!

Grt wilbert
 
@ Johan,

Ik had in mn Xtra 2x2 ok breekbouten, en braken nooit,

Jij hebt ook een paar dagen langer vliegervaring .

iemand van 15 die met de eerste vlucht al het landings gestel er onder uit gooit heeft geen ervaring ook al gelooft hij dat zelf.

Je zal zien dat hij er in 14 dagen weer onder uit ligt .

met of zonder breekbouten .

En breekbouten hebben alleen bij een crash zin , daar moeten ze breken om veel schade te voorkomen .

Breken ze al bij een stevige landing veroorzaken ze schade .;)

Mvg Johan
 
wilbert heb je een foto van de reparatie?
ik heb ook wel eens bij rag kistjes een plaatje van de romp brete en 20cm lang gedaan,, is wat meer gewicht, maar wel sterk..
 
Back
Top