Fury Extreme naar BW Stratus conversie

Ja Laurens geweldig man dat je zoveel energie in je hobby stopt je kan altijd wel weer een nieuwe heli kopen maar er niks mis met goed materiaal. En ik denk zeker dat de versie die je nu aan het bouwen bent je droom overtreft zoals je weet heb ik ook iets te veel heli's en de Stratus v1 doet niks onder voor mijn trex 700 en die is kicken .... mooie witte kap met vriendelijke groet Jan de Bouvrie.. ha ha
 
En vandaag is hij ingevlogen! Ik heb maar 1 tankje erdoor gedraaid omdat het snel donker wordt. Eerste impressie is dat de motor mooi loopt, en lekker snel start. Verder is de heli nog steeds erg stabiel.

Hopelijk kan ik in het weekend weer verder met de motor inlopen.
 
Nee ik ben voorzichtig bezig de motor in te lopen, lekker hoveren en rustig rondvliegen nog dus. Ik denk dat ik dit zo'n 1 gallon ga doen en dan rustig opbouwen.
 
Hey lau,

Ziet er goed uit man. Geef effe een seintje dan wanneer je is een keer in het weekend gaat vliegen. Kom ik effe bij je kijken.
 
Aanstaand weekend een beetje verder gaan met de motor inlopen, ik weet niet of je dat interresant vind?
 
Dit weekende ben ik bezig geweest met de governor inbouwen en afstellen, een Multigov pro van Aerospire. Ik heb niet echt veel geluk gehad, eerst bleek dat het magneetje wat ik erin had zitten niet meer werkte. Die moest dus vervangen door een andere. Even lijmen, klaar, check.

Daarna vliegen om de boel te testen, dat ging vrij goed. Totdat de tank bijna leeg was, heli toert wat op, en een aparte bijklank.

Eenmaal thuis aangekomen blijkt er een magneetje minder in de alu koelfan te zitten. Blijkbaar is 45 minuten wachten tot de lijm droog is niet genoeg.

Het magneetje blijkt ook nog door de bladen gegaan te zijn, waardoor ik nu een klein deukje in de voorlijst heb. Dit schiet niet echt op verder dus...

Volgend weekend verder met testen!
 
Zal kijken of ik van het weekend nog tijd heb om bij je te komen kijken Laurens. Geef je van de week wel effe een belletje.
 
Er moet niet in problemen gedacht worden, maar in oplossingen. Daarom heb ik een Cline regulator (http://www.billsroom.com/pcfs/)besteld voor mijn carburateur. Tijdens het vliegen zonder headertank is er een duidelijk verschil van begin van de tank tov het eind van de tank. Dit is natuurlijk niet zo fijn voor je motor.

De Cline regulator gaat dit tegen door je tank op druk te brengen dmv carterdruk, en een bepaalde hoeveelheid brandstof wat hij dan doorlaat naar de carburateur. Die hoeveelheid hangt af van de stand van de carburateur.

Hier wat foto's:


Aankomst was niet echt veelbelovend:
Cline001.jpg



De handleiding:
Cline003.jpg



En de fitting waarop hij gemonteerd moet worden:
Cline005.jpg



Op de 3naalds 60M carburateur:
Cline006.jpg



De fitting zit op de hoofdnaald. Deze foto verduidelijkt een beetje hoe zo'n naald nou werkt:
Cline013.jpg



De Cline zelf met de fitting:
Cline014.jpg



En met veel pas- en meetwerk gemonteerd, via een busje:
Cline016.jpg



Al met al erg veel gerommel. Ik denk toch wel dat het de 15 dollar waard is die James O'neal (bekend van OMI) vraagt om het te monteren.
 
Er moet niet in problemen gedacht worden, maar in oplossingen. Daarom heb ik een Cline regulator (http://www.billsroom.com/pcfs/)besteld voor mijn carburateur. Tijdens het vliegen zonder headertank is er een duidelijk verschil van begin van de tank tov het eind van de tank. Dit is natuurlijk niet zo fijn voor je motor.

De Cline regulator gaat dit tegen door je tank op druk te brengen dmv carterdruk, en een bepaalde hoeveelheid brandstof wat hij dan doorlaat naar de carburateur. Die hoeveelheid hangt af van de stand van de carburateur.

Hier wat foto's:


Aankomst was niet echt veelbelovend:
Cline001.jpg



De handleiding:
Cline003.jpg



En de fitting waarop hij gemonteerd moet worden:
Cline005.jpg



Op de 3naalds 60M carburateur:
Cline006.jpg



De fitting zit op de hoofdnaald. Deze foto verduidelijkt een beetje hoe zo'n naald nou werkt:
Cline013.jpg



De Cline zelf met de fitting:
Cline014.jpg



En met veel pas- en meetwerk gemonteerd, via een busje:
Cline016.jpg



Al met al erg veel gerommel. Ik denk toch wel dat het de 15 dollar waard is die James O'neal (bekend van OMI) vraagt om het te monteren.


Oke mooi, maak het geld dan maar even over op mijn rekening nummer;)
Volgens mij zit het nu wel netjes en goed vast. In ieder geval steviger dan die amerikaan doet!
 
Er moet niet in problemen gedacht worden, maar in oplossingen. Daarom heb ik een Cline regulator Tijdens het vliegen zonder headertank is er een duidelijk verschil van begin van de tank tov het eind van de tank. Dit is natuurlijk niet zo fijn voor je motor.

Dit los ik op met een Carbsmart voor 40,-
Wat kost die regulator?
 
60 dollar, dus niet extreem veel verschil. Mijn eerste indruk is wel dat hij sneller op de overgang van de naalden reageert.
 
Na wat tests ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn staartservo waarschijnlijk aan het eind van zijn leven is.... Dat word dus weer duur.
 
Ik ben weer thuis, en inderdaad lag er een pakje op mn buro! De hond heeft hem zelfs al opengemaakt voor me, wat een service weer.

Straks dus maar even testen, fingers crossed.
 
En het bewijs dat het de JR8900 is, en niet de Spartan die stuk is. De 9256 doet dit dus niet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jeetje Laurens, de heli markt weet altijd wel veel geld aan jou te verdienen! Is dit een bekend fenomeen van de JR 8900G?

Groenten,
Tjerk ;)
 
Da's een heftige storing.
Dit kan je in vlucht inderdaad veel geld kosten als hij dit doet in een verkeeerde stand.
 
Ik ben wel heel benieuwd wat er met de servo aan de hand is. Ik rijg zelf het idee dat er iets met de koolborsteltjes van de motor mis is, maar dat is natuurlijk maar even een hele wilde conclusie.......
Laat je de servo repareren?


Steven.
 
Back
Top