Er moet niet in problemen gedacht worden, maar in oplossingen. Daarom heb ik een Cline regulator (
http://www.billsroom.com/pcfs/)besteld voor mijn carburateur. Tijdens het vliegen zonder headertank is er een duidelijk verschil van begin van de tank tov het eind van de tank. Dit is natuurlijk niet zo fijn voor je motor.
De Cline regulator gaat dit tegen door je tank op druk te brengen dmv carterdruk, en een bepaalde hoeveelheid brandstof wat hij dan doorlaat naar de carburateur. Die hoeveelheid hangt af van de stand van de carburateur.
Hier wat foto's:
Aankomst was niet echt veelbelovend:
De handleiding:
En de fitting waarop hij gemonteerd moet worden:
Op de 3naalds 60M carburateur:
De fitting zit op de hoofdnaald. Deze foto verduidelijkt een beetje hoe zo'n naald nou werkt:
De Cline zelf met de fitting:
En met veel pas- en meetwerk gemonteerd, via een busje:
Al met al erg veel gerommel. Ik denk toch wel dat het de 15 dollar waard is die James O'neal (bekend van OMI) vraagt om het te monteren.