Fury Extreme naar BW Stratus conversie

Steven brengt me wel op een idee.
Heb je de servo wel eens op een tail gemonteerd gehad?
Oftewel kan het vuil of olie zijn?

Zo ja, dan is er misschien een oplossing (letterlijk):
- Haal de servowheel er af
- Maar de schoefjes los zodat er kiertjes ontstaan in de casing
- Koop 96% pure alcohol bji het Kruitvat
- Haal rubber afdichtringen er van af (anders vergaan ze in de alcohol)
- Giet de alcohol in een glas
- Hang de servo er volledig ondergedompeld in en sluit hem aan op een servotester (of ontvanger)
- Zet het aan en ga de servo langdurig heen en weer sturen.
- Alcohol geleid niet, dus er is geen gevaar voor sluiting
- Als er rommel/vuil/olie in zit weekt dit het los.

Zo heb ik al eerder een 9254 gerepareerd nadat hij een maar maanden olie op mjin tail had liggen drinken.

Het is het proberen waard toch?

Dat is wel erg rigoureus Walter, Het is lijkt me raadzaam om de tandwielen en de asjes wel weer te smeren nadien. Heb jij goede ervaring met die methode?

Mischien is het makkelijker om alleen het motortje in de alcohol te dompelen en de potmeter. ze gaan vrij makkelijk uit de servo en dan kun je de motoras weer makkelijk smeren met een druppie olie.

S.

Laat je de servo repareren?

Ik heb de servo bij Fast-Lad gekocht, dus daar moet hij naar toe volgens MacGregor.

Dus een mailtje gestuurd, en raad eens? 3(!) minuten later al mail dat ik hem op kan sturen voor garantie.

Dat is wel erg rigoureus Walter, Het is lijkt me raadzaam om de tandwielen en de asjes wel weer te smeren nadien. Heb jij goede ervaring met die methode?

Yep, werkt echt goed.
Matthijs heeft zo ook al eens een servo gerepareerd.
Wel inderdaad opnieuw invetten naderhand :)

Maar garantie is beter natuurlijk ;)

Ik heb de servo bij Fast-Lad gekocht, dus daar moet hij naar toe volgens MacGregor.

Dus een mailtje gestuurd, en raad eens? 3(!) minuten later al mail dat ik hem op kan sturen voor garantie.

Da's wel netjes zeg, goede service. Alleen weten wij nu niet wat de oorzaak ervan was (potmeter versleten, draadbreuk ???) .... ik heb namelijk dezelfde op m'n staart zitten ....

Vraagje : hoeveel vlieguren schat jij in dat die servo heeft gemaakt ?
Een brandstof heli trilt natuurlijk wel meer dan een elektro, daardoor heeft de staartservo misschien continue staan jitteren, wie zal het zeggen.

Bas

De oorzaak zou ik niet zo snel weten, maar ik heb de draden wel getest. Draadbreuk zal het dus wel niet zijn. Ik denk eerder dat het de potmeter is, misschien gevolgd door de motor.

Het aantal vlieguren zou ik niet zo snel weten, ik vind het in ieder geval dat hij wel erg snel stuk is. Hij was precies 51 weken oud.

Ik vind zelf dat ik superveel vlieg, hooguit een paar dozen brandstof. Ik heb 1 keer eerder een staartservo gehad die er wel volledig mee stopte, dat was een 9256 in mijn R90. Die heb ik gelukkig wel kunnen autoroteren, maar dan piroettend.

En nog wat foto's van mn nieuwe canopy, helaas bijna 4 maanden op moeten wachten:

Insane001.jpg

Insane002.jpg

Insane003.jpg

Back