Steven brengt me wel op een idee.
Heb je de servo wel eens op een tail gemonteerd gehad?
Oftewel kan het vuil of olie zijn?
Zo ja, dan is er misschien een oplossing (letterlijk):
- Haal de servowheel er af
- Maar de schoefjes los zodat er kiertjes ontstaan in de casing
- Koop 96% pure alcohol bji het Kruitvat
- Haal rubber afdichtringen er van af (anders vergaan ze in de alcohol)
- Giet de alcohol in een glas
- Hang de servo er volledig ondergedompeld in en sluit hem aan op een servotester (of ontvanger)
- Zet het aan en ga de servo langdurig heen en weer sturen.
- Alcohol geleid niet, dus er is geen gevaar voor sluiting
- Als er rommel/vuil/olie in zit weekt dit het los.
Zo heb ik al eerder een 9254 gerepareerd nadat hij een maar maanden olie op mjin tail had liggen drinken.
Het is het proberen waard toch?
Heb je de servo wel eens op een tail gemonteerd gehad?
Oftewel kan het vuil of olie zijn?
Zo ja, dan is er misschien een oplossing (letterlijk):
- Haal de servowheel er af
- Maar de schoefjes los zodat er kiertjes ontstaan in de casing
- Koop 96% pure alcohol bji het Kruitvat
- Haal rubber afdichtringen er van af (anders vergaan ze in de alcohol)
- Giet de alcohol in een glas
- Hang de servo er volledig ondergedompeld in en sluit hem aan op een servotester (of ontvanger)
- Zet het aan en ga de servo langdurig heen en weer sturen.
- Alcohol geleid niet, dus er is geen gevaar voor sluiting
- Als er rommel/vuil/olie in zit weekt dit het los.
Zo heb ik al eerder een 9254 gerepareerd nadat hij een maar maanden olie op mjin tail had liggen drinken.
Het is het proberen waard toch?