Futaba 3PK

• Topicstarter Topicstarter esp
  • Startdatum Startdatum
E

esp

Guest
Sta op het punt een stuurwiel zender te kopen. Is de futaba 3pk echt zo bijzonder als iedereen zegt?

Ik heb hem nu ruim een jaar , bevalt mij uitstekend. Zeker de vele instel mogenlijkheden. Ik heb de HRS module, is wat goedkoper maar je kan alleen digitale servo's aan sturen ( is niet echt een probleem vind ik )Kijk een multiplex doet het ook, maar ik vind de 3PK gewoon een toffe zender om te zien ed.

Ik ben hem oo vanplan tekopen als ik een andere fg haal, alleen 1 ding snap ik nog niet (maybe beete n00b :oops: )
er staat 10 geheugens: Houd dat in dat je met de 3-pk 10 auto´s kan besturen?? als daar een hrs of een pcm ontvanger zit??? met de zelfde kanaal. Maar wrm zitten er dan 10 geheugens in is dat voor elke auto een andere afstelling??

Er zitten 10 geheugens in omdat elke auto anders getrimt moet worden. Deze instellingen sla je dan op om snel te wisselen tussen verschillende auto's

heavy zei:
Er zitten 10 geheugens in omdat elke auto anders getrimt moet worden. Deze instellingen sla je dan op om snel te wisselen tussen verschillende auto's
oke thanks.

De 10 geheugens zijn er, om elke auto een andere zender-setup te geven. Zo kan ik voor mijn evo een setup eringooien, maar ook voor de andere wagens een setup maken.

Ook kan je voor elk circuit een beetje een setup eringooien, maar in de praktijk werkt dit toch niet, omdat de volgende keer dat je op dat circuit komt de omstandigheden heel anders zijn.

Verder is de 3PK wel goed, maar niet echt bijzonder meer. Gewenning zullen we maar zeggen, want toen ik hem pas had vond ik hem ook ontzettend mooi met dat licht. :D
Een 3PK is dus nooit een slechte aanschaf, zorg wel dat je bij nieuwkoop een nieuw model (=zwarte behuizing) kijgt. Zijn enkele kinderziektes uit verholpen. Ook 2ehands kopen is een optie, kan in principe weinig mis mee zijn, met zo'n zender. Verder is ook de 3PJ (de voorloper) een optie. Ook nog steeds een goede en fijne zender. Verlang ik soms naar terug. :D

Ik heb de 3PK ook nu een jaar en er 1maand geleden nog 1 bijgekocht. Ik vind deze zender ewoon heerlijk rijden ook omdat je alles lekker kan instellen ik heb alles op langzaam staan dus rijd heel relaxt. Maar ook de t-3PM kan dit tegen woordig en scheelt de helft in geld. Als je parking rijd is het PCM gebeuren wel heel veilig van de 3PK (ik vind het irritant maar daar zijn andere discussies over) als je op het circuit wilt gaan rijden zou ik er zeker voor gaan.

Ik ga dus nu niet zeggen dat je hem zeker moet kopen en dat het de beste keuze is. de keuze is dus aan wat je wilt doen. voor de parking kijk je nooit naar de instellingen om en is het eigenlijk zonde van je geld.

Ik heb nog een zo goed als nieuwe 3PJS over, heb er door omstandigheden 2, ik doe er een weg en die andere doe ik nooit weg, ik kan me nl niet voorstellen dat er de komende jaren nog meer mogelijk zal zijn met een zender, hij is zijn tijd ver vooruit. Een 3PJS heeft 8 geheugens ipv 10, verder kan hij vrijwel hetzelfde als een 3PK.

Een belangrijk verschil 3PJ - 3PK is dat de 3PK een écht 3e kanaal heeft, daar waar de 3PJ een mixkanaal heeft. Voor mij nogal belangrijk.

Zijn nog wel meer verschillen.. Al dan niet belangrijk.

De meeste dingen zijn allemaal "speeltjes" er is gewoon zoveel mogelijk met dat ding. Bijna niemand die al die instellingen gebruikt. Maar leuk om eens mee te spelen.

Waarom wij hem vooral gebruiken is: gewoon geen last van storingen. Goed zend bereik en een failsave. Kortom: ik ( en vele met mij ) zouden geen andere zender willen hebben.

Geloof dat ik wel overtuigd ben! De vraag is nu waar ga ik 'm kopen? De prijzen varieren nogal. Heb 'm toevalig gespot in azie voor $275 usd. Omgerekend komt ie dan inclusief verzendkosten op € 258,00 tegen ongeveer €400 hier in nl. Wellicht een gok, maar ja ...

Jah dit klopt.
Deze zender mag gewoon gebruikt worden hier in nederland maar je moet er dan wel even een andere kristal in doen.

Verders word deze niet door robbe gerepareerd en moet dus altijd terug naar azie voor reparatie.
Nou kan je zeggen wanneer gaat zo een ding nou stuk nou ik heb er 1 rechtstreeks uit de doos, en evodriver heeft ook een probleempje met zijn 3PK scherm. houd dit dus wel in je achter hoofd.

owjah ik heb er hier 1 uit azie deze is een jaar oud en niet defect werkt nog steeds goed. en ik heb 2 weken geleden een robbe versie bij pk gekocht 399euries de black edition en deze is dus defect. Nou kon deze niet gemaakt worden door robbe en is terug naar futaba zelf (azia waarschijnlijk) en gaat 3weken duren.

@ P@trick: "Deze zender mag gewoon gebruikt worden hier in nederland maar je moet er dan wel even een andere kristal in doen"

Kan je me vertellen waarom hier een ander kristal in zou moeten?

esp zei:
@ P@trick: "Deze zender mag gewoon gebruikt worden hier in nederland maar je moet er dan wel even een andere kristal in doen"

Kan je me vertellen waarom hier een ander kristal in zou moeten?

Omdat elk land zijn eigen regels heeft omtrent de vrijgegeven kanalen en frequenties... Heb net bijvoorbeeld een thread gevolgt van iemand met kanaal 67 in zijn zender... dit kanaal is in Nederland niet toegestaan...

Toegestane kanalen zijn: 50 t/m 59 en 81 t/m 92...

Mari zei:
Heb net bijvoorbeeld een thread gevolgt van iemand met kanaal 67 in zijn zender... dit kanaal is in Nederland niet toegestaan...

Toegestane kanalen zijn: 50 t/m 59 en 81 t/m 92...

Deze thread was van mij

Hoi allemaal!

Oké, het mag dan een mooie zender zijn maar je blijft natuurlijk aan het klooien met kristallen. Iets minder mooi is de Graupner XS-6, maar die heeft wel een synthesizer zodat je -als je met meerdere modellen rijdt- makkelijk kunt omschakelen naar een andere frequentie.
Het is maar net wat je prioriteiten zijn...

ach de black edition word binnenkort ook met synthesyzer geleverd. wel niet op pcm maar wel op hrs en ppm. Maar goed je doet nu ook een soort vergelijking van een volkswagen touraq met een lupo. en buiten dat heb ik geen moeite met kristalleen als iedereen 2 setjes heeft die ver uit elkar liggen zou er inprinciepe nooit geen probleem zijn.

Back