ik heb phoenix en aerofly en op de mx 12 werkte het wel en op de t10 niet.. ook geen idee waarom niet.
Om je zender met een symulator te kunnen gebruiken MOET hij in de PPM mode staan.
Dit in tegenstelling tot wat Fabian schrijft.
Ik heb mijn FF10 via de geluidspoort gewoon werkend gekregen. Zender staat dan ook nog eens in PCM modus.
Bij usb aansluitingen moet je vaak ppm kiezen als modus, anders werkt het gewoon niet.
Sorry Fabian volgens mij vergis je je. Jou zender MOET in de PPM mode staan anders kan het gewoon niet werken. Het maakt niet uit of je de signalen via de geluidskaart of een speciale interface, al dan niet via de USB, gebruikt. Als het met PCM zou werken zou dat betekenen dat de symulatorsoftware de computercode van jou zender kan "verstaan".
Als het alleen met Multiplex PCM werkt dan zou de symulator fabrikant de computer code van Multiplex moeten kennen en mogen gebruiken. Maar er zijn veel meer fabrikanten van PCM apparatuur. Helaas verschillen die PCM systemen van elkaar en kan je ze niet door elkaar gebruiken. Een Multiplex PCM ontvanger zal echt niet werken met een Futaba PCM zender!
De makers van de symulator moeten dus van alle PCM fabrikanten weten hoe hun computer code in elkaar steekt en de toestemming van die fabrikanten hebben om dat te gebruiken. De kans daarop lijkt mij zo goed als 0.
P.S. Nu ik er iets langer over na denk kan het toch werken.

Wanneer je de Trainer uitgang van je zender gebruikt zou het kunnen zijn dat het wel werkt. De trainer uitgang is dan namelijk een PPM signaal terwijl het signaal dat door de zender uitgezonden wordt een PCM signaal is.
Je DENKT dus dat je PCM gebruikt maar in werkelijkheid gebruik je toch een PPM signaal. Het PCM signaal gebruiken kan namelijk echt niet zoals ik al schreef.