Futaba T14SG gekocht:),

Inderdaat ik heb nu andere oortjes en deze werken zonder brom maar het is in
principe het zelfde stekkertje wat hier aan zit dus dat begrijp ik niet.

Gr Giel

Hallo mede forumleden weet iemand misschien of het mogelijk is de timers af te luisteren
in FASST 7CH. Ik weet dat de telemetrie in fasst 7CH niet werkt maar de timers komen toch uit de zender dus misschien is dit wel mogelijk.Ik hoor graag van jullie.

Gr Giel.

Als je een timer gebruikt om de motorlooptijd bij te houden zal de zender een piepje geven elke keer als er een minuut voorbij is. Als er nog 10 seconden over zijn geeft hij elke seconde een piepje en na verstrijken van de tijd een reeks piepjes. Ga je toch nog door dan zal hij weer elke minuut een piepje geven.
Een andere manier van weergave is er volgens mij niet mogelijk.

Volgen mij hoor je met het oortje ook de alarm en de tijd, moet je uiteraard dan wel aan zetten bij de optie waar je de tijd instelt

Beste Pardoes ik heb alles na gekeken maar op pagina 93 van de engelse manual staat
it cannot be used in FASST mode and S-FHSS mode dus het gaat jammer genoeg niet.

Gr Giel

Pas op met software van de Futaba site als je een door Robbe geimporteerde zender hebt. Tussen de update op de Futaba site van de Robbe site kan verschil zitten. Met name in de ondersteunde talen.

Meestal verschijnt de nieuwe software (door de aanpassingen) wat later op de Robbe site.

Ik heb net de update geïnstalleerd, op een niet Robbe zender... weet niet of Robbe aanpassingen doet aan de software. Zou me eigenlijk niet eens verbazen.
Alle deze talen worden ondersteund, UK, NL, DE, RU, JA, FR, CZ, IT.

In de change log lees ik bij punt 9: 'the speech output of timer 1/2 can work even if the communication system is not FASSTest'. Betekent dit nu dat de countdown timer (F3J) nu ook kan gebruikt worden zonder telemetrie (geschikte ontvanger)??

In de change log lees ik bij punt 9: 'the speech output of timer 1/2 can work even if the communication system is not FASSTest'. Betekent dit nu dat de countdown timer (F3J) nu ook kan gebruikt worden zonder telemetrie (geschikte ontvanger)??

Ja, dat werk, maar volgens mij niet F3J style.
Alleen op timer2, per minuut een melding hoelang je hebt gevlogen, optellend. Dan melding op de laatste 20sec en vanaf 10 aftellend.

Heren, lees a.u.b even waar JanD ons voor waarschuwt hier op het forum wat kloon ontvangers betreft.
De nieuwe Europese zendnorm LBT (Listen Before Talking) en wifi verkeer in de buurt geeft problemen met FrSky en dus ook met de rebanded variaties, Orange, enz ontvangers.

De verbinding is slecht en bind gaat minder eenvoudig.
Ik heb de fout hier kunnen reproduceren, echt waardeloos.

Nog erger... net ook even een test gedaan met mijn 14SG en een 617, hierbij knippert af en toe het ledje rood, dus lost packages. Zelfde combi met de T8 geeft geen problemen.

Inmiddels weer versie 4 erop gezet. Was even zoeken, voor degene die de oude firmware kwijt zijn, hier een link

Laatst bewerkt:
Waar in de RCgroups blog wordt er een probleem gemeld met de laatste update? (die blog omvat 368 paginas, heb nu ff geen tijd om ze door te spitten)

Zoals ik het bekijk moet je eerder zeggen dat je benieuwd bent wat b.v. FrSky daar aan gaat doen. Het probleem wordt niet door Robbe en/of Futaba veroorzaakt. Zij hebben hun software zo aangepast dat het voldoet aan de nieuwe eisen. Daarbij wordt eerst gekeken of het kanaal waarop de zender wil gaan uitzenden wel vrij is. Zo niet dan gaat de zender over naar het volgende kanaal. Even heel simpel gezegd.
De computer in de ontvanger moet dat kunnen volgen en dat kunnen de kloon ontvangers blijkbaar niet. Dus hoe gaan die kloon fabrikanten dat oplossen????

Back