@ NPS : Water en 2.4 ghz zijn misschien niet de beste vrienden maar er wordt al jaren met 2.4 gevaren . In het begin waren er nog problemen maar ik denk dat de meeste daarvan zijn /waren opgelost .
Plus , deze boot heeft reeds 2-3 jaren gevaren op 2.4 (weliswaar Weatronic) .
@chocojoop :
Onze boten zijn gebouwd uit carbon en carbon/kevlar , sommige uit glasvezel .
Ik heb de antenne in L vorm gehad maar dit had geen verbetering , momenteel staan ze alletwee gewoon naar omhoog .
Wij volgen een M parcour en ik heb de problemen meestal met de bovenste boeien . Die liggen op ongeveer een 80 meter van ons ( 1 rechts en 1 links bovenaan)
Een regelaar heb ik niet in de boot daar ik met een nitromotor vaar ( 15CC) .
De volgende test die ik ga proberen is de antenne echt zo ver mogelijk omhoog te steken .
Ivb met de gps , een garmin etrex kan het wel dus ik had gedacht dat de gps van Futaba dit ook kon . Kennelijk werkt de gps beter bij multiplex . Kan je hetzelfde probleem verwachten bij de gps van graupner ?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Bart
Plus , deze boot heeft reeds 2-3 jaren gevaren op 2.4 (weliswaar Weatronic) .
@chocojoop :
Onze boten zijn gebouwd uit carbon en carbon/kevlar , sommige uit glasvezel .
Ik heb de antenne in L vorm gehad maar dit had geen verbetering , momenteel staan ze alletwee gewoon naar omhoog .
Wij volgen een M parcour en ik heb de problemen meestal met de bovenste boeien . Die liggen op ongeveer een 80 meter van ons ( 1 rechts en 1 links bovenaan)
Een regelaar heb ik niet in de boot daar ik met een nitromotor vaar ( 15CC) .
De volgende test die ik ga proberen is de antenne echt zo ver mogelijk omhoog te steken .
Ivb met de gps , een garmin etrex kan het wel dus ik had gedacht dat de gps van Futaba dit ook kon . Kennelijk werkt de gps beter bij multiplex . Kan je hetzelfde probleem verwachten bij de gps van graupner ?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Bart