Futaba T14SG gekocht:),

Ik heb inmiddels 3.0 geinstaleerd...
nu maar eens zien of die telemetry logging iets is..zou een handige tool kunnen zijn om op het veld data uit te lezen.

Kan je bij het omzetten van de log file de vlucht tijd ook gewoon in seconden zetten of minuten ofzo?
Zijn nu milliseconde wat dus niet echt overzichtelijk is..

heren
ik heb ook een vraag, ik wil in augustus een sg 14 aanschaffen, mijn vraag is: alles is meestal Engels of Duits, natuurlijk is het soms niet anders maar kun je deze zender ook in Nederlands programmeren al is het deels?????????
alvast bedankt voor het antwoordt

Ik kan het advies geven om de zender op Engelstalig te laten staan. Elke verwijzing naar termen (of dat hier op het forum of in de handleiding of google is) zal in het Engels zijn. Als ik de termen ailerons en elevator laat vallen weet iedereen waar ik het over heb. Als jij met de Nederlandse vertaling komt weet niemand het. Ook andersom. Als men je vraagt naar een bepaald menu te gaan zal dat Engelstalig zijn.

Naar mijn mening is Engels of Duits het handigst maar dat is persoonlijk.
Handleiding is in Engels en Duits beschikbaar dus wel erg handig hem ook in die taal te zetten :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb m binnen! Joepie!

u4e6aha4.jpg

Alle updates installeren?

Heren,

Zojuist ook zo'n zender aangeschaft. Inmiddels geregistreerd bij Robbe.
Nu zie ik allemaal updates staan. versie 3.0 staat er inmiddels. Aan de grootte van het bestand te zien is ie kleiner de de vorige updates. Moet ik alle updates installeren, of kan ik volstaan met de meest recente, 3.0.

Alvast bedankt voor de info. Op de site van Robbe kom ik er niet uit, dan dus maar ons onvolprezen forum.

Met vriendelijke groeten,

Eric Schumacher

De mijne had firmware 1.51 er op staan. Ik heb vervolgens gewoon 3.0 erop gezet, en daarna de speech update gedaan. Werkt als een trein!

Update

Bedankt Japi,

Mijn softwareversie is ook 1.51.
Heb inmiddels de 3.0 op mijn computer staan. Daar zitten ook 2 PDF files bij.
De Duitse versie, zo lees ik net, zegt dat ik eerst 2.0 moet installeren. Dan de spraak module, en dan versie 3.0.
In de Engelse versie wordt niet gesproken over eerst installeren van 2.0.
Het is wel een beetje verwarrend.

Met vriendelijke groeten,

Eric Schumacher

@ japie
hee jaap moet jij niet verbouwen en verhuizen:D:D:D
hij is mooi man " zucht "ik moet nog even wachten het groeit niet aan mijn geld boom en ook niet op mijn rug, wel jammer:D

Die Corrien laat zien is een extra SBUS sensor, maar standaard zit er op je ontvanger ook een wit connectortje.
Dat zit standaard op elke Fasstest ontvanger.. een aansluiting voor een "EXT Accu"
Anschlusskabel Extra Voltage - Telemetrie - RC Fernsteuerungen
F1001100.jpg

De prijs voor een dergelijk kabeltje vind ik aardig hoog omdat het mij makkelijk lijkt om aan iedere lipo een dergelijk kabeltje te monteren. Dus, op zoek geweest naar een dergelijk kabeltje. Zie:
UMJSTPICO - Micro JST 2 Pin Male Pigtail (150mm/28AWG/1.25mm Pitch) with Female Plug - Quantum Hobby

Probleem is echter dat dit bedrijf niet meer naar Europa verstuurt.

Nog een adresje gevonden maar ik weet niet zeker of dit een soortgelijk stekkertje is:
10 Pair Micro 1 25 2 Pin Connector Plug Male Female with Wire | eBay.

Als het wel soortgelijk is dan is een hindernis genomen. Blijft over de zekering. Deze schijnt 1 Amp te zijn en is van de A 253 serie. Het is me nog niet gelukt een dergelijke zekering te vinden.
Weten jullie wat?
Het in elkaar zetten van het spul stelt in het geheel niets voor.

Hoi @FransvH:

da was ik al weer vergeten,
mooi hoor, :yes:
wat ik aan deze zender zo leuk vind,
dat er heel goed over na is gedacht
b. v. wat moet die kunnen,
en ook dat hij voor een :newbie: ook te gebruiken is.

Veel plezier met het spul !! :banana:
Groet van Uwe

Back