Futaba T14SG gekocht:),

In post 197 laat Rove een stekker zien. Dat lijkt op de stekker die op deze ontvanger wordt gebruikt: X8 R4 4Ch 2.4GHz Receiver (Mini JST plug) is een mini JST stekker. Lijkt het er alleen op of is dit dezelfde stekker?
Ik ben op zoek naar een stekker voor deze ontvanger om de accu er op aan te sluiten. Is ie het of is ie het niet? En zo ja, hoe kom ik aan één snoertje?

groet,

Erik

Ook ik heb een Futaba 14SG gekocht. Reuze blij mee!! Nu 2 dagen, nog niet veel kunnen instellen. Maar de zender voelt goed in de hand voor mij. Mooie vervanger van mijn 2 jaar 'oude' T8FG. Ook wil ik gebruik gaan maken van het telemetry gedeelte.

Ik heb welliswaar nog niet alle 14 pagina's van dit topic gelezen.
Ik heb dus zat te doen voor ik pas weer de lucht in kan! Maar verwacht dat dit goed komt.

Bij mij staat er versie 1.3 op. Is dit de meest recente??

Zijn er nog andere ingrijpende dingen of weetjes die van belang kunnen zijn?

Oké, ging dat gemakkelijk?.?
Ga het voor het eerst doen :) yt afstruinen

EDIT: Youtube levert niks op.. Bij mij wordt mijn sd kaart geweigerd.. In de zender moet ik hem formateren. En ik heb de update van de futaba site af gehaald. Update.exe doe ik dan openen, wordt gevraagd om mijn sd kaart, maar deze wordt met 3 verschillende kaartjes geweigerd..?

Wat zie of mis ik over het hoofd?? Alvast dankj!

Laatst bewerkt:
Oké, ging dat gemakkelijk?.?
Ga het voor het eerst doen :) yt afstruinen

EDIT: Youtube levert niks op.. Bij mij wordt mijn sd kaart geweigerd.. In de zender moet ik hem formateren. En ik heb de update van de futaba site af gehaald. Update.exe doe ik dan openen, wordt gevraagd om mijn sd kaart, maar deze wordt met 3 verschillende kaartjes geweigerd..?

Wat zie of mis ik over het hoofd?? Alvast dankj!

Goed de handleiding lezen dan moet het lukken:)

zo deed ik het:
1) formateren op pc
2) kaart in zender doen en dan formaterne in de zender
3) software op kaartje zetten (uitleg zit in de pdf die bij de download zit
4)kaartje in de zender als de zender uit staat
5) dan up button ingedrukt houden en zender aan zetten.^
6) rest volgt van zelf...

groetjes,

Ha Frans,

Bedankt voor de link. Gelet op de prijs is 5 stuks niet echt bezwaarlijk. Wel even wachten tot ze er weer zijn en dan weer tot het pakje komt. Het heeft gelukkig ook geen haast. IS eensetje om eens te kijken wat je met spl van een paar gram kunt doen. Ook meteen maar eens nadenken over een klein lipo'tje. Misschien iets redden van een (deels) overleden 2S indoor pakketje.
Dan nog een model.

groet,

Erik

Ik ga er mee aan de slag stephan! Thanks voor de grote lijnen.. :D. Ik snap dan alleen nog niet waarom bij alle 3 de kaartjes in de zender wordt verteld: writen protected...
Kan dit komen omdat ik de up knop niet had ingedrukt?

Er zit een schuifje aan de SD kaart, soms verschuif je die oer ongeluk naar write protect bij het induwen van de kaart.

Type SD kaart

Ervaringsdeskundigen.

Mijn vrouw heeft een SDHC kaart gekocht voor me van 8GB.
Moet ik die ruilen, of accepteert de zender dit formaat. Ik vraag dat omdat in de Duitstalige manual staat dat 4GB het maximum zou zijn.
De veel uitgebreidere Engelse manual zegt daar niets over.
Ik weet, het is geen groot probleem, en ik zou hem kunnen proberen. Maar dan moet ie uit de verpakking, en is niet meer te ruilen.
Ik heb versie 1,51 aan software, en ik heb begrepen dat ik eerst moet upgraden naar 2.0
Daarna de spraak module installeren, en daarna weer updaten naar 3.0.
Heb ik dat juist begrepen, of kan ik die tussenstap naar 2.0 overslaan?

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,

Eric Schumacher

Eric, of de zender sdHC pakt weet ik niet. Ik kan je wel vertellen hoe ik het heb gedaan (direct vanaf 1.51, dus niet eerst 2.0 geïnstalleerd!):

SD kaart in computer geformatteerd
SD kaart in zender gestopt
Zender vraagt om formatteren, dat heb ik gedaan.
SD kaart weer in computer

Pakketje met software versie 3.0 gedownload en bestanden uitgepakt. De installer opgestart en SD kaart als doelstation opgegeven. De computer installeert dan de benodigde files op de SD kaart.

SD kaart in de zender stoppen.
Zender aanzetten terwijl je de home knop ingedrukt houdt.
Instructies voor update op het scherm van de zender volgen.

Versie 3 staat er nu op!!

SD kaart er weer uit halen
Formatteren in computer
SD kaart in zender stoppen en weer formatteren.
SD kaart weer in computer stoppen.
Software voor speech downloaden, uitpakken en via ingesloten installer weer op SD laten zetten.

SD kaart weer in zender, en updatemodus weer opstarten. De boel laten installeren (duurt lang). Vervolgens nog eenmaal weer fotmatteren en klaar ben je.

Bedankt

Japi en Frans,

Bedankt voor het meedenken.
Die SD HC kaart ga ik gewoon proberen, en ik laat de uitkomst nog wel weten.
Zag dat ie 9 Euro kostte, en ook in mijn fotocamera past.
Dat met die versies vroeg ik me ook af omdat het bestand om te downloaden bij 2.0 veel groter is dan 3.0. Dan zou je kunnen denken dat 3,0 weer een aanvulling is op 2.0.
Maar bij jullie werkt het prima, dus ik ga ook direct van 1.51 naar 3.0

Met vriendelijke groeten,

Eric Schumacher

Heeft iemand een voorbeeld van die data logging?

Zal een poging wagen.
Vanmiddag effe test zweef gemaakt op het veld.
log laad je op je computer en uit eindelijk rolt er onderstaande excel sheet uit:

Zien jullie gelijk een knelpunt, milliseconden kan dit aangepast worden?
Variogegevens14sg_zps3274c4a3.jpg

Uiteindelijk via F11 een grafiek gemaakt met onderstaand resultaat.

Variografiek1_zps09b1bf13.jpg

meer kan ik er niet van maken iemand meer ervaring mee?

groetjes,

Excel is een spreadsheet. Je kan altijd een kolom invoegen en daar de tijd in seconden laten uitrekenen.

Back