Fw 190 a3 groot schaalmodel.

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Vanavond de FW 190 uitgelaten door Leon heerlijk trainen op zo,n lange baan motor afgesteld (ja ik mag ook wat doen)
Verder moet er nog wat lichtelijk uitgeslepen worden i.v.m. het electra landingsgestel,
en nog wat kleine afstellingen
Leon heeft hem een aantal keren aan gedoken man wat een geluid weer.:D

full

full

full

Woensdag hopen we weer verder te gaan met de T33.
gr
Dick

Laatst bewerkt door een moderator:
Was een lekker weertje voor de FW vandaag, lekker dat jullie weer weggeweest zijn.

Jihaaaaa, woensdag de T33 weer in de lucht :banana:
Mooi man :thumbsup:

Vanavond de FW 190 uitgelaten door Leon heerlijk trainen op zo,n lange baan

Schitterend! :D,
als je het helemaal schaalgetrouw zou willen doen dan zouden we van de 'duitse baan' op moeten stijgen; grote delen hiervan liggen er nog in originele staat...
(kom woensdag wel ff kijken denk ik,)

gr.

Frank

Schitterend! :D,
als je het helemaal schaalgetrouw zou willen doen dan zouden we van de 'duitse baan' op moeten stijgen; grote delen hiervan liggen er nog in originele staat...
(kom woensdag wel ff kijken denk ik,)

gr.

Frank

Dat zou gaaf zijn Frank ,ik ben wel zeer nieuwsgierig. Leon vloog hem ook zo makkelijk, en zo zacht op de pootjes gezet, alle vluchten. ideaal zo,n baantje.
hopelijk tot Woensdag.

gr
Dick.

De Bouw aan de jet ligt even stil, het landingsgestel van de FW 190 moest nog altijd de juiste hoek hebben dit is met een beetje freeswerk weer gelukt.:D

full

full

Eindelijk begonnen aan de Moki motor laat het helemaal aan Leon over.

revisie 1.jpg

20151215_194541.jpg

Alle koppen zijn eraf zit behoorlijk wat aanslag op morgen mooi poetsen en in de ultrasoon Reiniger.

Gr Leon

Gewoon groot onderhoud, en overschakeling naar andere brandstof.
Ik geef nog nadere uitleg tzt.

De motor heeft een tijd stil gestaan en we willen overstappen naar aspen brandstof omdat deze naar onze mening/ervaring schoner is dan de normale euro 95. En nieuwe membranen in de carburateur.

Motor net bekeken, ziet er goed uit de hoonsporen waren nog goed te zien, ik heb wat vloeistof meegenomen voor de ultrasoon reiniger van uit het bedrijf, dit is speciale vloeistof lost koolstof en andere verontreinigingen op
Wij zijn benieuwd.

Hallo Jeroen: ja Leon doet al het werk aan de Moki ik zal proberen om nog wat
foto,s te plaatsen en een goede uitleg over alkylaatbenzine te geven ook omdat
er nogal wat vreemde verhalen de ronde doen over deze benzine, vanmorgen nog
met een collega over gehad, toen hij over deze verhalen hoorde moest die wel even
lachen.

Deze uilaat pijp is wat gescheurd het materiaal is ook zeer dun, maar ik kan wel wat hardsolderen dit is de tweede
pijp de eerste reperatie voldoet nog steeds
De pijp ziet er niet uit heeft ook meer als een jaar op de schap gelegen.
verder willen we het komende jaar weer meer gaan vliegen met de FW190.

2015-12-15 17 43 36.jpg

Back