Fw 190 a3 groot schaalmodel.

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
full

full

full

Na ingebruikname van de motor en na enkele vluchten kwam er een piepend geluid uit de motor zoeken niets gevonden dan maar naar een vriend van de motorenrevisie hij kijkt luisterd een keer en zegt, die is het.
wees naar de tuimelaaras, gedemonteerd en ondanks-- regelmatig smeren --was hij toch bezig droog te lopen ,goed schoon gemaakt gepolijst en weer gesmeerd dit bij alle assen gedaan het blijkt dat je dit onderdeel goed moet blijven smeren, en schoon moet houden, licht open en bloot op de motor.moki wijst hier ook op alleen niet overtuigend.
smeren met een goede machine olie (GEEN WD 40 HIERMEE DRAAI JE DE HELE BOEL AAN BARRELS) is ook geen smeermiddel voor draaiende delen.

Laatst bewerkt door een moderator:
He dickie ga is langs de lasulec en koop daar een flesje T S L
dat is iedeaal om dit soort open tuimelaars te smeeren
Je kunt het ook in vet uitvoering krijgen
Het is een soort oliedoping die de smeerkracht van olie zeer erg verhoogt

Ik dacht eerst dat het spul onzin was maar ik weet ondertussen beter

He dickie ga is langs de lasulec en koop daar een flesje T S L
dat is iedeaal om dit soort open tuimelaars te smeeren
Je kunt het ook in vet uitvoering krijgen
Het is een soort oliedoping die de smeerkracht van olie zeer erg verhoogt

Ik dacht eerst dat het spul onzin was maar ik weet ondertussen beter

leuk dat je meedenkt, maar ik hou het bij de voorgeschreven olie soort deze motor is te kostbaar om mee te experimenteren hij vraagt gewoon om het juiste onderhoud, ik weet van mijn maat dat er op dat gebied geen wondermiddelen bestaan.

In de beschrijving die ik heb (een hele ouwe ) wordt enkel gezegd dat ze gesmeerd (geoliëd) moeten worden, voor elke vliegdag, maar niet met welk soort olie, maar dacht ook dat ze de klepstoters bedoelde :oops: .

BEDANKT !!!!
(eigenlijk ook wel logische dat daar ook olie aan moet , maar ja het is ook mijn eerste 4Takt)

Laatst bewerkt:
In de beschrijving die ik heb (een hele ouwe ) wordt enkel gezegd dat ze gesmeerd (geoliëd) moeten worden, voor elke vliegdag, maar niet met welk soort olie, maar dacht ook dat ze de klepstoters bedoelde :oops: .

BEDANKT !!!!
(eigenlijk ook wel logische dat daar ook olie aan moet , maar ja het is ook mijn eerste 4Takt)

ik zal is kijken of ik mijn beschrijving kan kopieren incluis de testgegevens
hierin word vermeld om een machine olie te gebruiken op zijn duits.

EN UITGEVOERD

T S L is geen wondermidol Het is gewoon erg goed
Het word op dit ogenblik ook door veel ralyteams gebruikt in de motoren van ralyauto,s
Ik gebruik het zelf ook in het blok van mijn klasieke raly auto
Je kon gewoon het verschil horen in hoe hij draaide voor dat ik de TSL er in had gedaan en nadat ik het er in had gedaan
De motor ging soepeler draaien
Maar het is maar een tip

Ik was eerst ook erg scepties
Geloofde er ook niet echt in Totdat ik zag hoe het werkte en wat het doet

hey,

Ik zie dat je de kist verkoopt .

zonde hoor vliegt als een tierelier, maar goed ik hoop dat de nieuwe eigenaar er erg gelukkig mee zal zijn .
kan niet missen met zo´n kist

groetjes pascal

full

Nee ik heb net een nieuw speeltje gevonden

http://www.maxotronic.at/de/videos/emg30.php

film van het geschut hand gemaakt in Oostenrijk ik heb de maatvoering door gegeven.
Kosten ach ja

E mail gehad, de set kost handgemaakt voor de FW, 950 E x 2= 1900 E dit is mij een beetje te veel van het goede kan ik nog veel leuke dingen voor kopen zoals een ander landingsgestel dit landingsgestel ben ik helemaal zat, ik heb een pesthekel aan spullen die niet goed werken.
van het begin af aan zijn er problemen mee.
word vervolgt.

full

Witte 1 is veranderd in 4 zo was de orginele ook in 1943.

Schitterend toestel, ik hoop ooit nog eens een mooie FW 190 a9 te bouwen.

Freek

Het landingsgestel is aan de beurt, begonnen met het draaien van aluminium wielen.

full

Boutgaten geboord in de velgen en kogellager gemonteerd.

full

Dank je Berto, en weer een stukje verder.

full

de velgen zijn klaar,nog hechtprimer er op en dan de lak kleur RLM 66 zwart/grijs

full

Dat worden mooie velgjes man
En dat geschut is wel gaaf
Ik zocht zoiets voor in men spit maar het is ID wel kostbaar spul

Back