FWD TC: Nieuwe wedstrijdklasse??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Ericjooo, 4 sep 2010.

  1. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Je kan beter zeggen de M03 is gebaseert op de FF02:cool:
    De FF02 was er namelijk eerder dan de M03.
    Heb met de FF02 nog in de originele Tamiya cup gereden tegen de TL01

    mvg Roy

     
  2. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik ga zondag proberen mij te meten met de 4WD TT01s tijdens de clubwedstrijd; eens zien hoeveel langzamer de FWD is.

    groet,

    Eric
     
  3. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Ik denk dat als de baan een beetje lengte heeft je met de nieuwe FWD de TT01 klop geeft maar iets inlevert op het infield.
    Met de FF02 tegen de TL01 was dit precies het zelfde.
    Op de grote banen was de FF02 sneller maar op de kleine banen de TL01.
    Iemand die echt strak kon sturen kon zelfs op de kleine banen met de FF02 de TL's bijhouden.
    Denk dat het met de FF03 en de TOP Sabre het zelfde is.

    mvg Roy


     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  4. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar kan je weleens gelijk in hebben :)
    Ik kan me nog wel goed herinneren dat de M03 in 1999 uitkwam.
     
  5. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    De clubrace gereden met de FF03; in het veld van 12 auto's lange tijd de snelste geweest.....in de regen!! Uiteindelijk verslagen door iemand met een setje Schumacher regenbanden maar de rest kwam er niet aan onder natte omstandigheden.

    Deze week nog wat meters gemaakt met een 27T Corally Streetracer erin; 22,0 op AMCA als snelste tijd, slechts drie seconden langzamer dan een TC met 13.5 (0 graden). Ik reed dezelfde verplaatsing als de 13.5; eerder al met een 13.5 getest en toen zat ik een kleine 2 seconden achter mijn 4WD-tijd!!

    Al met al is het ontzetten leuk om de FWD over de baan te sleuren, misschien een idee om als (extra) gentlemans-klasse in te zetten tijdens een raceweekend; rijtijden van 20 minuten zijn mogelijk dus kunnen we misschien wel races van een kwartier rijden??? Slijtage op de banden is zeer laag en de funfactor erg hoog!!!

    De Volvo 850-body heb ik ook gelijk getest en hieruit blijkt maar weer hoe goed deze is of hoe overschat de andere bodies zijn; geen enkel noemenswaardig wegliggingsprobleem met deze koelkast op wielen!!! Binnenkort de Honda Accord en de Civic-bodies ook maar eens testen, het wordt weer prachtig op de baan!!

    groet,

    Eric
     
  6. Rogier

    Rogier Guest

    Leuk om te lezen Eric! Van de M-chassis weten we natuurlijk al hoeveel fun je kan hebben met een FWD. Ik ben benieuwd of deze klasse van de grond komt! Prima resultaten behaal je er tot nu toe mee!! Maar eh... een streetracer 27t? Heb jij nog dingen die eigenlijk in een museum horen.. hehe
     
  7. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Uit eigen ervaring kan ik verklappen dat de brushed-spullen een stuk lekkerder tegen nattigheid kunnen dan de mooie brushless-techniek; daarom blijf ik toch maar even met de museumstukken rijden aangestuurd door een antieke MRT MX Pro;-)....enne...in de rally-cup is het gewoon de verplichte motor!!! Dus heb ik toch nog een Corally black, Streetracer, GM Pinnacle en een DC klaarliggen, voor elke run één;-)

    groet,

    Eric
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  8. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Die motoren komen uit het Beelen museum....... heb nog 2 x Lrp Hpi 23x1 motoren liggen...... voor die liefhebber....

    Die 27 motor die erik heeft zijn mijn oude club motoren en ze gaan als de brandweer....
     
  9. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Jazeker.....maar ik heb de tamste die ik heb erin gestopt.....anders vlieg ik de toerwagens voorbij....haha.....

    groet,

    Eric
     
  10. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Volvo 850 in beeld

    Na een hele dag plakken (100 stickers:)) is de Volvo 850 uit het BTCC weer rijklaar; echt fantastische details en de lijnen kloppen precies met het origineel. Met de re-release van de Honda Accord en Civic, Alfa 155, Peugeot 406, Renault Clio en de Volvo begint er al een heel startveld te ontstaan. Nu alleen nog wat rijders en een raceserie :)

    [​IMG]


    [​IMG]

    groet,

    Eric
     
  11. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Man die body is zo mooi:cool:.
     
  12. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    heel vet man....................
     
  13. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Is deze Volvo-body van Tamiya en zoja is deze ook los te koop? Jammer dat het niet de stationwagon is, maar zonder meer een hele stoere body?
     
  14. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Deze body is inderdaad weer te koop; Tamiya 84137

    groet,

    Eric
     
  15. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Erik ben zoooooooooooo blij........ (en niemand weet waarom) hahahaha
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    hoop dat ze de Golf 3 VR6 body ook nog eens uitbrengen. :( (hoewel ik verwacht van niet.) heb nu een helemaal mooie body, maar daarmee durf ik niet te gaan racen helaas.
     
  17. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Misschien als je wat rondzoekt op tamiyausa.com dat je wel iets vind.?
     

Deel Deze Pagina