Göppingen Gö-4 Goevier van Schneider

De PH-207 is in 1979 weer in gebruik genomen. In 1980 is de Friese vlag aangebracht. Was toentertijd ook lastig om de goede form te vinden. Alles was met de hand geschilderd. Erg leuk project. Mooi gedaan. De PH-207 is de eerste kist waar ik ooit in heb gevlogen. Was in 1980. Kan het me nog goed herinneren. Daar is de verslaving voor mij begonnen.

he...leuk om weer eens een reactie op dit draadje te zien. Het is een beetje stil geweest rond de Goevier. Hij is nog steeds niet helemaal af. Maar inmiddels zit de kist wel in de lak. Ik zal binnenkort wat foto's posten maar nu alvast een sneak preview. :bye:
IMG_0355.jpg

Dat is een foto nadat de Friese vlag was verwijderd. Van een recentere datum dus. Blijft een mooie kist. De ph-207 vliegt momenteel in Duitsland.

Serieus? Volgens mij kijken we hier naar een foto uit de 50-er jaren op Terlet. Mijn vader heeft in 1953 gelest op de Go-4. Terlet had er toen meerdere en ze sleepten met de Tigermoth
Ik denk dat je gelijk hebt. Hier nog een plaatje, waarschijnlijk genomen in de zelfde periode...
IMG_0169.jpg

Flymax, je hebt gelijk. Mijn fout. Op het laatst had de Goevier de registratie niet op de staart maar op de romp. Dat zijn inderdaad foto's uit de vijftiger jaren.

Voor mij zijn dit sowieso hele gave foto’s omdat ze beeld geven bij de verhalen van mijn vader. Dus als er meer van zijn, dan hoor ik graag waar ze staan.

1685961.jpg

In de plaatselijke vliegclub (zoute aviation) werd destijds (1963)
in Wevelgem ook met eenTiger Moth gesleept.
Er moest wel regelmatig aan de motor gesleuteld worden.

237B637C-8A79-44E5-91E1-EB2054FC8FE3.jpeg
Het heeft even geduurd maar de Govier is nu zo goed als af. Op deze prachtige dag moest hij dus maar weer eens de lucht in. Helaas moest er wel weer wat lood bij ter compensatie van de aangebrachte verflaag. Maar lood vliegt prima!! Er zijn foto’s van de vlucht gemaakt maar die heb ik nog niet ontvangen. Wordt dus vervolgd.

Back