Gaan we naar DORTMUND en zo ja wat staat er op het verlanglijstje?

Vanaf 1996 ben ik ieder jaar geweest. Vorig jaar heb ik overgeslagen omdat het aanbod steeds minder werd en internetshops steeds goedkoper.
Voor het geld van de benzine, entree en een vrije dag kun je best wat leuke spulletjes kopen. Het was altijd wel een gezellig dagje met vliegmaten.
Dit jaar ga ik ook niet.

Dortmund

Zeg Vliegman laten we het gezellig houden 1 keer is voor jou al meer dan genoeg.
Na je bezoek word er in Duitsland nog weken over na gepraat.
Katana

zijn er toevallig nog mensen in de regio rotterdam die in het weekend naar de beurs gaan? Ik ben namelijk nog op zoek naar vervoer. Clubleden gaan wel, maar die gaan op donderdag en dan moet ik gewoon naar school:(

Jij ook al...
21a.gif

Wij van de Model Boten Vereniging Hoogvliet gaan op donderdag met 5 - 6 man. Tot nog toe lukt het elk jaar weer om een aanbieding te scoren. Vooral de duurdere vaartregelaars zijn daar al een stuk goedkoper. Verder is de Conrad shop altijd wel lachen. Toch weer elk jaar wat spullen voor "wênig" weg weten te halen. ook voor zenders is het nog steeds de moeite waard, alleen al om niet afgezet te worden. Clubgenoot kocht paar jaar terug MC-19 en er werd gelijk een multinaut aangesmeerd, blijkt de zender bij navraag in de Graupner stand niet nodig te hebben, zit al in de software.... Dus alleen daarom al goed om geweest te zijn en had ik al verteld dat de zender daar € 190,- (!) goedkoper was dan welke shop dan ook in NL!!

Groeten Ron

zijn er toevallig nog mensen in de regio rotterdam die in het weekend naar de beurs gaan? Ik ben namelijk nog op zoek naar vervoer. Clubleden gaan wel, maar die gaan op donderdag en dan moet ik gewoon naar school:(

Mag je niet met de trein naar Dortmund?
Kost 64,- EUR voor een retourtje volgens de NS Hispeed reisplanner.

Vergeet trouwens de aanliggende computerbeurs niet, naast voordelige pc componenten ook goedkope (goede) penlites e.d.!

hobbytronic gaat dit jaar niet door vanwege de crisis en dus geen aanmeldingen. die hal wordt nu gebruikt om in te vliegen.

The economic crisis has left its mark on the retail market and on IT and entertainment electronics and companies have no choice other than to very carefully weigh up any decisions which involve incurring expenses. This has lead to registrations for the hobbytronic, the marketing event for hardware, software, communications and entertainment electronics arriving even significantly later at the Messe Westfalenhallen Dortmund than in previous years, indeed some of the registrations are still outstanding. Even just weeks before the exhibition it was still therefore not possible to identify who in fact would be taking part. It was against this background of events that the exhibition management saw itself forced to abandon this year’s hobbytronic.
Regardless of the hobbytronic not taking place, around 100,000 visitors are indeed expected again at the Messe Westfalenhallen Dortmund between 22nd and 26th April - the occasion being the INTERMODELLBAU 2009, Europe’s biggest exhibition for model building and model sport, taking place in halls 1 to 8. And for the first time it will also be occupying hall 3B which is now available for helicopter and slow flyer demonstrations. With a usable area of almost 7,000 square metres and a height of up to 8.70 metres it offers the ideal opportunity for spectacular manoeuvres. Here experienced pilots from the registered German Model Aircraft Flyer Association (DMFV) will be demonstrating their flying skills
.

Laatst bewerkt:
€64 is nog een aardig bedrag, maar ik ga het erover hebben met mijn ouders. Heb nog een 40% kortingsbon voor de NS (lang leve CKV op school:))

ik ga ook!!
vrij gekregen van school omdat het met mn vervolgopleiding te maken heeft 100% geluk zullen we maar zeggen.
op mijn verlanglijstje staat een 2cc motortje en nog wat prop,s.
ik ben er overigens nog nooit geweest.
de verhalen die ik heb gehoord waren wel mooi dus het zal zeker mooi zijn!

de buit is:
een carson eurofighter typhoon compleet met regelaar motor en servo,s voor €66 en spullen om een onvanger laadkabel te maken en een spanningsmeter en een silverlit i bird en een helicoptertje en seconden lijm voor schuim en een meter klitterband.
een hoop spullen maar voor een poos genoeg

afgelopen vrijdag geweest. de beurs is steeds meer gericht op de ready to run modellen, helikopters en treinen. Voor mij als scheepsmodelbouwer is het ZEER minimaal, vrijwel niets te krijgen/koop.
waar zijn de echte scheepsmodelbouwers gebleven voor deze beurs (en de daaraan verwante handel)?

Back