gas turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als zo'n ding 150 gram weegt en 300 Euro kost, wil ik er wel een paar voor op een micropuller. Enig idee hoeveel vermogen ze leveren? Ik neem aan dat je ze ook kunt leveren met uitgaande as? Anders heb je er niet zoveel aan als APU.

Vind het allemaal best interessant zo'n turbine onder de 300 euro maar heb je ook gewoon foto's van de opbouw compressor verbrandingskamer en turbine?

Begrijp het systeem niet helemaal en het filmpje maakt het eigenlijk ook niet zo duidelijk....
hey gozer ben je al op mijn pagina geweest wat een feest wat een feest

Als zo'n ding 150 gram weegt en 300 Euro kost, wil ik er wel een paar voor op een micropuller. Enig idee hoeveel vermogen ze leveren? Ik neem aan dat je ze ook kunt leveren met uitgaande as? Anders heb je er niet zoveel aan als APU.
alles moet gemeten worden . uit gaande as aanwezig

Ik was even snel een schetsje aan het maken van een verzamelbak waar een stuk of 8 van die motoren op aangesloten kunnnen worden, maar nu zit ik even met 2 zaken:
1- wat is de doorsnede van de uitgaande as
2- wat is het stationair en toptoerental?
Denk je trouwens dat je ze eventueel ook kunt leveren met koppeling? Dat zou helemaal mooi zijn. Kleine meerprijs is natuurlijk geen probleem.

ik heb op dit moment een hele kleine commpessor te zien bij mijn fotos,4bij5centimeter is goed wordt allen warm na 40seconden,niet goed wel jammer.en er zit een vet''bij mij gel''houder op ,dus vaarwel oliepomp,was ook een vereiste van mezelf.

Ik was even snel een schetsje aan het maken van een verzamelbak waar een stuk of 8 van die motoren op aangesloten kunnnen worden, maar nu zit ik even met 2 zaken:
1- wat is de doorsnede van de uitgaande as
2- wat is het stationair en toptoerental?
Denk je trouwens dat je ze eventueel ook kunt leveren met koppeling? Dat zou helemaal mooi zijn. Kleine meerprijs is natuurlijk geen probleem.
doorsnede =4mm= toerental=meten =weten morgen en koppeling gaat niet lukken

enige wat ik kan vertellen is dat de werkdruk zoals verwacht, 8bar is .was ook een streven:cool: als toevoeging een ''module ring'' gemaakt je kan het zo gek maken als je wilt.en daarmee zowat elke ''motor setup'' maken die je wilt.
full
en deze is voor robert,
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok,

ik probeer het een beetje te snappen,

je pompt via een luchtcompressor die 8 bar levert lucht door de brandstoftank, daardoor ontstaat er een mengsel van lucht en brandstof, of pre-mixed, deze stuw je onder druk naar de nozzle welke in de turbine zit.

In de turbine wordt onsteking geregeld en het mengsel ontbrand, expandeert en verlaat de turbine via het achterste turbinewiel, wat daardoor gaat draaien.
Deze drijft het gelijke van vorm zijnde voorste turbinewiel (compressor) aan om voldoende extra lucht bij de verbranding te krijgen zodat de turbine uit zichzelf kan blijven draaien, stand alone dus.

Om de turbine dus aan de gang te houden is er wel een externe luchtcompressor nodig die 8 bar aan lucht kan geven om het mengsel door de nozzle te sturen?

En, hoe is het afgelopen met de toerentalmeting? Ik kan niet wachten om het ontwerp van mijn verzamelbak af te maken!!!

Ok,

ik probeer het een beetje te snappen,

je pompt via een luchtcompressor die 8 bar levert lucht door de brandstoftank, daardoor ontstaat er een mengsel van lucht en brandstof, of pre-mixed, deze stuw je onder druk naar de nozzle welke in de turbine zit.

In de turbine wordt onsteking geregeld en het mengsel ontbrand, expandeert en verlaat de turbine via het achterste turbinewiel, wat daardoor gaat draaien.
Deze drijft het gelijke van vorm zijnde voorste turbinewiel (compressor) aan om voldoende extra lucht bij de verbranding te krijgen zodat de turbine uit zichzelf kan blijven draaien, stand alone dus.

Om de turbine dus aan de gang te houden is er wel een externe luchtcompressor nodig die 8 bar aan lucht kan geven om het mengsel door de nozzle te sturen?
je moet het zo zien het is het zelfde als airbrush,je vermengt pas bij de punt,bij mij dan iets naar binnen.de werking van de nevel begint al bij 0,5 bar 8bar is de maximale druk,gewoon veilig om mee te werken.de slang naar de tank is omdat ik geen electro pomp wil gebruiken ,en daarbij mijn kleine compressor om mijn straal te manipuleren is stuk.zo kan het ook .is alleen ''lab setting'' zo gezegd.wat wieltjes betreft,e ze zijn niet gelijk.ze staan onder de normale turbine setting '' onbewerkt'' dat is wat ze zijn.en oh ja er staat een film op'' you tube'' daar zie je de'' pre mix '' werking.daar zie je dat ze zo wie zo branden.

de 66mm versie gaat wel gebruik maken van zijn eigen compressor,daar komen de naalden gewoon in de luchtstroom,om vervolgens via venturi principe de branstof te verstuiven .dat is eingelijk wat er gebeurt.alleen wel een normale compressorwiel ''garret''of wat dan ook.dus geen externe compressor.

heb dus alleen de druk kunnen meten.en ja als je goed wilt meten, dan moet je toch een groter exemplaar hebben.met normale set up .dit is zo klein 30 procent van wat er in moet past er niet eens in.ga je naar de 30 centimeter doorsnee,dan kan er zelf een accu in. dat is wat de tekeningen to nu toe laten zien.

Mijn Premix is in orde:D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back