Gaudius F3A

Als ze in de B en C het gewicht niet wegen, dan zullen ze ook de afmetingen niet controleren lijkt me:)

Dûh, wie koopt er nou zo'n schaaldier van 1500 euro plus plettenberg en verdere meuk om dan B of C te gaan vliegen...

Het bezwaar van 1crash is relevant.

Verder denk ik ook nog dat die plettenberg spinner er kwa vorm niet uit ziet op die kist, de optiek van de neuslijn wordt er beslist niet fraaier op.

Ik denk dat het gewoon een hacker moet zijn, of een axi

Volgens mij is die lengte van 1990 die ze opgeven, met spinner. Dan kan de plet wat dat betreft dus geen probleem zijn. 't zou wel een vlag op een modderschuit zijn, maar soit.

Die plet kan natuurlijk ook gewoon in de neus gezet worden.. die spinnermontage is een optie.

Heb even de eigenaar van dat toestel gemailed
(14th F3A Eurpean championships 2008 - FlyingGiants Forums )
=====

> Hi Michal,
>
> This week on the site of Lorenz, the German distributer for JM models, I saw
> this new model that drew my attention.
> On the published foto's I could find your name, and with Google came across this
> EMail adress.
>
> Hope that you do not find me rude to contact you this way.
>
> I'm looking for a next F3A model as a successor for the Synergy that I'm
> currently flying. Last winter I prepared a Abbra and hoped that this model could
> be good successor for the Synergy. However somehow I could net get really
> acquainted to the Abbra and switched back to the Synergy for this competition
> season.
>
> What can you tell me about the flying characteristics of the Gaudius and would
> you advise me to go for it?
>
> Regards,
> Hans
>
>

Hoi Hans,

welke mode vlieg jij? Kun je anders een keer met mijn Leviosa vliegen. Dit is tot nog toe voor mij het allerbeste vliegtuig wat ik gevlogen heb. De Gaudius is weer een door ontwikkeling ervan, kun je een beetje kijken wat het doet!

groet
Job

Ach, het kan met elke flightmode even goed gaan en even slecht.

Ligt er toch aan wie die knuppeltjes vasthoudt....!

Klopt hoor, ik vind het altijd zo leuk om te zeggen; er zijn altijd genoeg mensen te vinden die de andere mode vliegen:mrgreen:

Ach, het kan met elke flightmode even goed gaan en even slecht.

Precies :)

Ligt er toch aan wie die knuppeltjes vasthoudt....!

Nou, dat betwijfel ik. Ik zou die uitspraak omvormen naar "het ligt er aan hoeveel diegene die die knuppeltjes vasthoudt trained en hoeveel ie al getrained heeft (cumulatief)".

Ik heb sterk het vermoeden dat de uitslagen bij wedstrijden, zeker bij de B en A, precies 1:1 schaalt met het aantal besteede trainingsuren.

Denk als je het totaal aantal gevlogen F3A uren vanaf 0 uitdrukt op een schaal van 0 - 100 (waarbij diegene die het meest gevlogen heeft van allemaal 100 krijgt) en dat vermenigvuldigt met het aantal bestede trainingsuren sinds de start van het huidige seizoen, dat je dan je einduitslag hebt. Ik denk dat 'talent' maar een miniscuul klein, verwaarloosbaar, iets is wat dat betreft.. je moet over het talent 'kunnen vliegen' beschikken, maar de rest is training, training, training.. denk zelfs dat de factor 'budget' nog belangrijker is dan 'talent'.

zo.. nog meer open deuren die ingeschopt moeten worden? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, als dat zo zou zijn dan vraag ik mij toch af hoe Derk het toch geflikt heeft om in 3 weken tijd de beste Nederlander op een internationaal podium te worden.

Je kunt bijna stellen dat de mensen die heel veel vliegen aan de onderkant van de F3A bungelen, en dat de mensen met de minste trainingsvluchten bovenaan staan. Er is wel verschil met de manier waarop deze mensen trainen. Elke trainingsvlucht gaat met een kader gepaard waarin de figuren gevlogen moeten worden, en met dezelfde coach welke hen ook op de wedstrijd begeleid. Elke vlucht word beoordeeld en nadien geevalueerd.
Er worden maximaal 3 vluchten per dag gemaakt. Zo boek je vooruitgang.

Hmm, als dat zo zou zijn dan vraag ik mij toch af hoe Derk het toch geflikt heeft om in 3 weken tijd de beste Nederlander op een internationaal podium te worden.

Trained Derk dan niet?

Ik zeg heel specifiek: diegene die veel trained. Niet 'vliegt'. Onder trainen versta ik zorgen dat je effectieve trainingsvluchten maakt, dus niet 'zoveel mogelijk vliegen op een dag' maar het zo doen dat het zinvol is.

Hoeveel echte trainingsvluchten maakt Derk per week?

In 2009 heeft Derk 16 vluchten met de Integral gemaakt. Met de wedstrijd van afgelopen Zondag zijn dat er nu dus 19.

ah maar cumulatief? ;)

Ik denk dat je struikelt over iets anders, het is niet mijn bedoeling te suggereren dat Derk of wie dan ook talentloos zou zijn ofzo.. maar op een bepaald moment kom je er niet met talent alleen en wordt training een factor..

En Derk heeft misschien dit jaar met de integral nog niet (zo) veel gevlogen, maar met andere kisten zeker weten wel.. indoor in elk geval al wel.. en ook dat is training ;)

Maar goed, neem er in elk geval geen aanstoot aan, zo was het niet bedoeld..

ah maar cumulatief? ;)

Ik denk dat je struikelt over iets anders, het is niet mijn bedoeling te suggereren dat Derk of wie dan ook talentloos zou zijn ofzo.. maar op een bepaald moment kom je er niet met talent alleen en wordt training een factor..

En Derk heeft misschien dit jaar met de integral nog niet (zo) veel gevlogen, maar met andere kisten zeker weten wel.. indoor in elk geval al wel.. en ook dat is training ;)

Maar goed, neem er in elk geval geen aanstoot aan, zo was het niet bedoeld..

Training is natuurlijk belangrijk, maar ik ben het met Bert eens. Dat hoe je traint is veel belangrijker dan de kwantiteit. En natuurlijk spelen andere zaken ook een rol, en daarvan is talent wel degelijk een groot onderdeel. Er zijn voldoende mensen in allerlei sporten, die kunnen met veel trainen niet meer beter worden. Die zitten dan gewoon aan hun plafond!

Daarnaast is budget een grote factor, een veld in de buurt, een trainingsmaat en vrije tijd natuurlijk. En bovenal, motivatie!

Elke trainingsvlucht gaat met een kader gepaard waarin de figuren gevlogen moeten worden, en met dezelfde coach welke hen ook op de wedstrijd begeleid. Elke vlucht word beoordeeld en nadien geevalueerd.
Er worden maximaal 3 vluchten per dag gemaakt. Zo boek je vooruitgang.

OK, opslaan in het F3A trainingsboek. Bert, zijn er nog meer methodieken te benoemen?

De coach geeft aan wanneer er gerold moet worden in een figuur en wanneer er up of down gestuurd moet worden, de vlieger vliegt zo strak mogelijk de lijnen tussen de passages. Alleen de coach kan de symmetrie van een figuur zien daar moet de vlieger zich niet mee bezig houden.

In Wieringen op deze manier ook nog een vluchtje achter Michel Knol gestaan, ging beter dan voorheen. Wat ook enorm helpt is even bij het voorlezen van het figuur de vaak gemaakte fouten opnoemen. Dat gaat niet werken als je iemand voor het eerst coached, natuurlijk. Bovendien gaat het dan om 2 a 3 vaak gemaakte fouten, dan spreken we toch al over een behoorlijk niveau.

Offtopic, maar ijzer smeden als het warm is :P

Geef je dan ook middens aan bijvoorbeeld? en als een rol aangegeven wordt, hoe moet ik mij voorstellen, iemand vliegt en dan zegt de coach 'rol' en moet er direct gerold worden, of wordt er bv. afgeteld (3..2..1. rol).. enz.

En tijdens zo'n trainingsvlucht, wordt er gewoon gevlogen alsof het een wedstrijdvlucht is en worden eventuele kritiek- of verbeterpunten achteraf besproken, of al tijdens het vliegen?

Als grote fan van de filmpjes op jullie site (waarvoor dank).. als er ooit nog een instructie-achtig filmpje gemaakt wordt, ik zou wel eens een filmpje willen zien/horen waar ook de volledige coaching op te horen is. Heb nog steeds geen idee hoe er nu echt goed gecoached moet worden.. we proberen het wel, maar erg ver zijn we in Utrecht op dat vlak nog niet gekomen, imo.

En Derk heeft het hele vorige jaar toch hetzelfde programma gevlogen en veel voor getraind?:) (ik begreep van Dick dat jullie met Derk toch al snel 15 tot 20 trainingsvluchten maken in een goede week)

Back