Gaui 500 word hexa-naza copter

Hoi allemaal

Na het vliegen met een gaui 500 met 330 esc en motors en met multiwii, heb ik via dit forum een gebruikte gaui 500 gekocht, ook met 330 elektronica

Van deze twee quad's heb ik een hexa gemaakt met de DJI Naza

Hieronder wat bouw foto's

Groetjes Daan

full

full

full

full

full

full

full

full

Camera mount voor de Gopro
full

Eind resultaat :cool:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
HAHA! slim en goed toepasbaar!
waar heb je die klemmetjes vandaan trouwens? want wil zelf wel ooit een frame maken.
En vliegt dit nou heel anders dan een quad?

Knap gedaan!!
Ziet er gelikt uit.
Is vast een zeldzaam exemplaar.
Als ze dat bij Gaui zien, rollen ze vast van verbazing uit hun stoel.Ha ha ha ha.
Vr Gr E

Bedankt voor de leuke reacties :p

@ GraphicNizor Alle onderdelen zijn stock gaui, het enigste wat ik heb gekocht is de carbon fiber plaat 150x340x1,0mm Carbon prepegplaat 150x340x1,0mm in de Conrad online shop

@ EJS Mooi die led armen, brengt me weer op ideeën ;)

@ Freddie1 Inderdaad, hij heeft al 1x gevlogen, super stabiel moet ik zeggen, je merkt toch wel het verschil tussen een quad en een hexa

@ stef stuntpiloot Coming soon ;)

FPV setje met Fatshark is inmiddels onderweg van HK, ben heel benieuwd hoe dat gaat werken

Groetjes Daan

Van de week een paar keer gevlogen
Opnamen van de Gorpo vielen onwijs tegen. Het beeld was trillerig en er zat een soort "golf" beweging doorheen.
Ook blijkt de Naza het niet zo leuk te vinden als het zwaartepunt niet in het midden ligt.
Ik had namelijk erg veel moeite om achteruit te vliegen en als ik de stick in het midden zetten ging hij heel hard naar voren.
Todat ik weer een keer geland was en weer opsteeg bleef de hexa wel weer stil hangen.

Dus dit vroeg om een kleine aanpassing.
Ik heb de mount nu geklemd met twee aluminium strippen en daartussen zit een stukje tapijt.
Ook is de camera naar achteren gebracht zodat het zwaarte punt nu netjes in het midden zit.

Heb net heel even binnnen gevlogen en dat zag er al veel beter uit.
De trillingen zijn ieder geval weg.

Groetjes Daan

full

full

Zoals belooft een filmpje.
Gister gemaakt en moet zeggen dat er best wel wind stond

Groet Daan

Voor het eerst FPV gevlogen, moet zeggen met klotsende oksels, wat was dat spannend zeg

Heb helaas veel last van rolling shutter op mijn gopro en krijg ik er ook niet uit :(

Klopt, maar wat ik heb is ook rolling shutter. Doordat er een kleine hoog frequente trilling in zit krijg je dat "waterige" effect omdat een CMOS sensor niet in 1x word uitgelezen.
En omdat er veel licht is zet de Gopro zijn sluitertijd korter omdat hij geen diafragma heeft, dit verergert het effect alleen maar.
Bij schemer is het namelijk weg, maarja daar heb ik niets aan :???:
ND filter zou een oplossing kunnen zijn, maar helemaal weg krijg je het niet

Heb wel een andere mount besteld.

ALPRO3CMV3_00.jpg

Tsja, maar zonder die trilling heb je het dus niet :) Heb je d emotoren en props wel gebalanceerd ???

Annyway hier hebben we ook leuk gespeeld met de go pro, en als alles goed gebalanceed was, hebben we het effect nooit meer tegen kunnnen komen.

Wat dji dus onderandere doet is plastic armen pakken, deze dempen ook een hele boel.
Zelfs zonder de motoren te balanceren, en standaard Graupner e- props, hadden we bij de dji frames geen last van dit effect.

Maar blijft leuk speelgoed... Mooie mount ook!

Ja klopt er zit een trilling in, dat kan niet anders.
Als je gaat zoeken op youtube naar "FPV Gopro" dan heeft 95% van de filmpjes dit effect.
Ik heb er inmiddels een mobile telefoon met camera onder de hexa gehangen en dan heb ik geen problemen. Zegt mij genoeg over de Gopro.

Wat DJI doet is idd heel slim, ik ben ook verliefd geworden op de S800, wat een woest apparaat zeg :p
Waarschijnlijk komt ie er ook wel een keertje ;)

Mount is binnen en zit onder de hexa.
Mooi stevig ding zeg.

Heb alleen een probleem met de servos
Als de servos heel langzaam draaien dan "schokken" ze.
Dus bij kleine corecties krijg je dus een schokerig beeld

Ligt dit aan de servos (lees goedkoop) of is dit een naza probleem

full

Mount is binnen en zit onder de hexa.
Mooi stevig ding zeg.

Heb alleen een probleem met de servos
Als de servos heel langzaam draaien dan "schokken" ze.
Dus bij kleine corecties krijg je dus een schokerig beeld

Ligt dit aan de servos (lees goedkoop) of is dit een naza probleem

full

Heb je wat meer info over deze mount ? Ziet er knap uit !

Ik denk dat de schokjes echt wel komen door de kwaliteit van de servo's.

Mvg,

begrijp mij niet verkeerd hoor.. maar een gopro op zo een gimbal vind ik een beetje een belediging voor die gimbal...
da's een mooie gimbal, maar behoorlijke overkill voor een simpele gopro..

show eens een foto met een echte camera, dat zou er pas strak uitzien!
(je ging er toch met andere camera's op vliegen? ben ff te lui om je thread terug te lezen..)

Ja dat klopt helemaal, er komt zeker een andere camera op maar die moet nog aangeschaft worden ;)
Ben helemaal klaar met de Gopro. Veel last van rolling shutter en de lens vervorming kan ik ook weinig mee.
Ik zit hier aan te denken

Groet Daan

Back