Gaui NX 4

... weer wat geleerd !

daarom ook dat mooie geluid met die plastic bladen bij de 250er T Rex,
met de carbon-bladen moet je wel wat meer power,

en die Edge-bladen bij de Gaui kreeg ik ook nog aan de praat, ha ha

in ieder geval bedankt voor de informatie, wel belangrijk !!

groetjes van Heli-Uwe
 
Eindelijk weer tijd gevonden voor de Gaui Nitro:

na 2 of 3 tankjes kreeg de heli de juiste temperatur
en slurpt het tankje in 8,5 minuten leeg
(motor draaid nog op inlopen en veilig)

bij de poging om 3 D te vliegen,
voel je heel snel de verschil naar zijn broer met elektro-aandrijving,
even de governor in idle 2 op 2400 RPM gezet, en het gaat een stuk beter,

zo als Bobby met 2700 RPM de buurt onveilig maakt,
durf ik met dat juweel nog niet te vliegen,
maar het is prettig, en je ziet aan de header goed
als de sap op is,
vlieg ik hem helemaal leeg, zijn dat wel ruim 10 minuten!

Leuk vogel en super met fbl Gaui v-bar.

Groet
Uwe
 
Net gekeken voor main-blades 450mm - 460mm,

de enigen die ze hebben zijn Hallo-blades,
en deze heb ik ook gezien op een Gaui NX4
bij de Heli-Masters 2014 in Venlo,

maar niemand weet, waar ze te koop zijn,
de ene praat van test-versie,
maar dat was al maart 2013,
fast-lad heeft ze ook niet,

dus toch maar naar America gemaild,
ben benieuwd op een antwoord.

...de Gaui mag je vliegen van 425 - 460 mm,
origineel heeft die 425 mm Bladen,
ik vlieg nu met 423 mm Edge, die zijn echt aan de grens voor mijn gevoel,
maar Bobby Watts vliegt die ook!

Groet
Uwe
 
net wat rondjes gevlogen met de Gaui,
hij vliegt wel mooi, maar ik mis nog wat power,
wat Bobby met een 2700 RPM headspeed oplost,

maar dat doe ik niet,
max. zou zo 2500 zijn en misschien 20 % nitro en 450 bladen ipv. 435 mm.

Dat is helemaal genoeg,
heel leuke heli
en vliegt prima met de mini V-bar !!

Groet
Uwe
 
hier zijn nog 465 spinblades te krijgen ... Halo van die maat kan ik ook niet vinden.

Hi, bedankt voor meekijken,

maar 460 is echt het limit voor de Gaui,
anders raak ik de hekbladen ...

en wat is dan de verschil van ... en spinblades,
ik heb da nooit voor gekeken,
alle heli's die ik heb, hebben een lengte tja en de verschil tussen paddel en rigid,

dus ik weet het echt niet ?? stom van mij he ...

Uwe
 
Mooie vluchtjes kunnen maken vandaag,

hem (Gaui NX4) stoort de warmte blijkbaar niet,
ondanks 10 % nitro (only) vliegt die zonder te heet te worden,
wel is het tankje nu in 8 minuten op in plaats van 10 minuten bij minder warm weer,

leuk, 8 minuten is toch wat, 5 minuten voor tanken en even ontspannen,
en verder gaat de vliegerij, meer dan 3 keer vliegen met 1 liter,
dus met een jerry bijna 20 vluchten mogelijk,
alleen de ontvanger-lipo eens verwisselen of laden
met de mobiele 12 volt lader.

prettig weekend, Uwe
 
17-07-2014 heb ik een mail gestuurd aan HALO-blades,

omdat ik nergens te 450 mm bladen tegen kom,
tot nu toe nog geen antwoord,
is ook maar 3 dagen, even nog wat wachten,
iemand anders nog een idee,

zo als gezegd, mogen de bladen niet langer dan 460 zijn,
minimum is 425, en ik vlieg nu die Edge 423.

Groet
Uwe
 
Vandaag de Gaui nog eens gecheckt,

en de cyclik en de max. pitch aangepast, dat betekend verhoogt,
(cyclik 10 graden, pitch -12 tot +12 graden)
en ook de governor is iets verhoogt:

oude versie: N = 2000 RPM, idle1 = 2200 RPM, idle2 = 2400 RPM
nieuw: N = 2000 RPM, idle1 = 2300 RPM, idle2 = 2500 RPM
Bobby Watts: idle1 = 2500 RPM, idle2 = 2700 RPM

vrije dag nog vinden voor testen,
maar ik denk, dat het heel goed zou gaan !

Groet
Uwe
 
...zelfs de avatar aangepast,

alleen nog wat weer zonder regen en met windkracht lager dan 5 svp.

gr. Uwe
 
zooo, nu noemen wij het vliegen !!!

phhhhhhhhhhh,

veel veel wind,
maar dat stoorde de Gaui NX4 niet,

de heli is zwaar,
headsped in idle 2 op 2500 RPM,
en echte 12 graden pitch met 10 graden cyclik,
dat is fun,
loopings , tik tok , en iets inverdet , best !!

even dat slangetje in de main tank vervangen,
was niet meer best !

...helaas niemand die filmt,
zelf is het moeilijk met zo'n klein actieve heli om te filmen

Groet
Uwe
 
op pagina 5 in bouwverslag staan wat tips over driver van v-bar bij windows 8

ik heb dat gevoel, dat de pirouetten te langzaam gaan ...

morgen misschien nog eens test vliegen,
...en zo als eerder geschreven,
het gaat beter met 77 mm heckbladen of nog beter:
headspeed omhoog, dat heb ik gedaan, werkt goed.

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Trouwens,
als de software niet loopt op de PC:

op de CD van de mini v-bar zitten de drivers,
ook voor windows 8

groetjes, Uwe
 
Uwe goed nieuws .. Halo blades 450mm;

435-blade-large.jpg
 
Hoi Ruud,

bedankt voor kijken en voor de info !!!

Verder boven schreef ik,
dat ik met meer headspeed en korte bladen (423 mm Edge)
een heel goed resultaat krijg,

die 450 mm bladen (Halo) vragen zeker ook wat meer kracht
(ook interessant voor de elektro-versie)

hmmm
ben ik weer bij de punt,
ik denk met mijn actuele instelling
nog 10 liter vliegen en dan verder kijken.

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ruud,

bedankt voor kijken en voor de info !!!

Verder boven schreef ik,
dat ik met meer headspeed en korte bladen (423 mm Edge)
een heel goed resultaat krijg,

die 450 mm bladen (Halo) vragen zeker ook wat meer kracht
(ook interessant voor de elektro-versie)

hmmm
ben ik weer bij de punt,
ik denk met mijn actuele instelling
og 10 liter vliegen en dan verder kijken.

Groet
Uwe

Welkom thuis Uwe, goede vakantie gehad?;)
 
Vandaag was de Gaui NX4
op Valkenburg

en Laurens liet een klein beetje van zijn geweldige vliegkunsten zien
om te demonstreerden, wat met deze vogel nog alles mogelijk is

doel was ook een geluidskeuring voor de club ...
tot nu toe ziet het positief uit voor de kleine nitro,
die kwa geluid misschien toch iets stiller is
dan zijn 600er en 700er collega's

Groet
Uwe
 
Weer op Valkenburg met de Gaui NX4

voor begin van de 3. vlucht
bleef bij het starten het gas-servo hangen,
erger nog, bleek zonder stroom,

alles uit schakelen en weer aan, en hij deed het weer.

Voor de veiligheid dan maar niet gevlogen en thuis alles bekeken,
het kan zijn, dat het stuurkabel van de governor los zat,
dat is dat enkele gele kabel, dat los in de ontvanger rommelt,

iig alle kabels nagelopen
en zonder dat kabeltje doet de servo idd rare dingen !
kabels fixeert en het gaat weer goed.

Bij de mislukte startverzoek is de motor natuurlijk hopeloos verzopen,
maar nu doet hij het weer, glow-plug getest en is ook o.k.
in de achtertuin was de Gaui al weer (half) in de lucht.

idd een goede tip van Laurens,
de kabels aan de v-Bar en de ontvanger
inkorten en met dat plastic spul fixeren

Tot de volgende keer.

Groet
Uwe
 
Ook de v-Bar instellingen nagelopen, pitch, bladspoor, alles weer top,
even wachten op beter weer ...

Groet
Uwe
 
Back
Top