Gaui probleem stuurrichtingen

Chow

Forum veteraan
De Gaui is toch iets niet goed mee. Keurig op laten toeren en ik wilde de lucht in tot de Gaui met z'n bips de hoogte in ging en de neus rechts omlaag. Die viel dus bijna om. Gelijk gestopt en de Gaui kwam gelukkig weer op z'n skids terecht. Mijn veld is allemaal kleine stenen en graspollen dus ik dacht dat een skid bleef hangen. Heli opnieuw neergezet en 2e poging. Zelfde verhaal. Alle servo's lijken gewoon hun werk te doen. Zenderinstellingen zijn verder niet veranderd maar hij wil met z'n neus de grond in..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Chow,

Heeft die Gaui Estab? zo niet, dan even zonder motor de swash bewegingen controleren, want een heli gaat alleen voorover of achterover als hij door de Swash die kant uit gestuurd word.

Groet, Bert

Nou met pitch (linker knuppel omhoog omlaag, oppassen met de motor) hoort je swash horizontaal omhoog en omlaag te bewegen.
Wellicht doet hij dit onbelast wel goed maar stel dat de elevator servo slecht is dan loopt die niet goed mee met de rest als je belasting geeft. Dus gewoon druk geven op de swash en kijken of hij nog steeds horizontaal omhoog en omlaag gaat.

Midstick staat ie recht. Dan met pitch gaat ie scheef omhoog. Doe ik dit nogmaals en leg m'n vinger erop dan voel ik hem niet drukken..
Verder begint nu opeens de esc constant opnieuw te initialiseren als de heli op vol pitch staat.. Nee, er deugt iets niet.. Dat met de esc is nieuw overigens..

gokje is dat je servo is overleden en daarbij je bec overbelast waardoor steeds je esc opnieuw opstart.
Grote gok :)

Maar je swash hoort niet scheef omhoog te gaan. En je zou druk moeten voelen als je pitch geeft. Dus of je mixing is compleet verkeerd. Of je servo is kapot

Wellicht beter om dit in je bouwverslag of nieuw topic verder te bespreken.

Laatst bewerkt:
Nou zit ik ernaar te kijken en echt ik heb niks veranderd maar het lijkt wel alsof de cyclic de pitch doet en de pitch de cyclic. En ik zweer het. Ik heb daar niet aangezeten..

loop in de zender alle instellingen nog een keer door, zorg dat alles klopt.

als dit kan, maak een nieuw model aan, en kijk of alle functies iig werken, en de servo's nog "terugduwen" als je je vinger er op legt (niet te hard duwen, vinden ze niet leuk)

Meet het voltage op de ontvanger
dus de zwarte en rode draad van een servo
trek alles evt uit de ontvanger behalve de regelaar, en ga servo's terugstoppen.
Bij iedere servo even testen of hij beweegt en kracht heeft.
Als bij 1 servo opeens alles raar gaat doen, is die je probleem

Ik zal eerst een filmpje uploaden.. Misschien verduidelijkt dat e.e.a. Er is wat mis gewoon. Echter het enige wat ik heb gedaan is met de tail bezig geweest.. Maar wellicht heb ik per ongeluk in de zender iets verkloot. Ik sluit dat natuurlijk niet uit. Ik ga even uploaden..

Ok ben er wel achter dat er iets mis is gegaan in de zender denk ik. Kom er zelf niet uit.. Dat geklooi op de KDS zender met het tegelijkertijd indrukken van 2 knoppen gaat soms mis met klapperhanden.. Hier het filmpje..

uLESYyZxmpg[/media] - YouTube

Jullie horen tevens dat ik nog flink verkouden ben..

Dit heb ik ook bij mijn Trex 450 gehad zonder dat ik ergens aan had gezeten:confused:
Ik ben lang bezig geweest maar ik heb het wel kunnen oplossen.

Het probleem:
Of de servo's zitten verkeerd in je ontvanger of je zender staat niet goed.
Ik heb toen heel veel dingen gereversd en weer normaal gezet in m'n zender totdat alles het uiteindelijk deed zoals het hoorden.

Ik weet niet of dit de oplossing is maar zo heb ik het wel gedaan.

Laatst bewerkt:
Je moet servo 1 of 6 reversen.
Niet allebei maar 1 van de 2 moet het oplossen.
Dus reverse servo 1, gaat de swash dan nog steeds schuin dan servo 1 terugzetten en servo 6 reversen, dan zou hij dan wel horizontaal moeten gaan.

En lees het stukje preflight check (en de rest)
basis-functies-en-handelingen-voor-heli-vliegen

De servo's zijn nooit meer uit de receiver geweest na de maiden. Dus dat kan het onmogelijk zijn..

Je moet servo 1 of 6 reversen.
Niet allebei maar 1 van de 2 moet het oplossen.
Dus reverse servo 1, gaat de swash dan nog steeds schuin dan servo 1 terugzetten en servo 6 reversen, dan zou hij dan wel horizontaal moeten gaan.

En lees het stukje preflight check (en de rest)
basis-functies-en-handelingen-voor-heli-vliegen

Kanaal 1. Danny je bent m'n held voor altijd.. Weer wat geleerd. Pffff..

Ik heb tot diep in de nacht alles 100 keer bekeken. Denk dat door vermoeidheid en een keer een fout in de zender dit gewoon over het hoofd is gezien.. Ik ga nu het boetekleed aantrekken

Back