Gaui X7

Hier een bericht van Bobby Watts op zijn Facebook over de nieuwe kop:
"Hope everyone had a great new year and the holiday break! Just recovering from all of the festivities myself!

For the new year, we at GAUI are [proud that to evolve our Formula line of products, which entails high precision, high ACCURACY, and sleek / sporty aesthetics with our new Formula X7 Head. This thing is absolutely sick. This head was designed for the guys who want the highest performance in their rotor head ... a head that will allow the Flybarless controller to perform at its absolute best to keep up with your stick movements I have been flying this head on my X7 since July and it is still as tight and precise as day one.

We hope to see them shipping out to dealers quite soon! "

ok dus kan je ook voor 3d gebruiken.... ben benieuwd of je echt iets van merk. hebe hebe :) lol ik blijf aan de gang.

ik ga zo meteen weer een bestelling bij gaui doen voor al die nieuwe parts, mocht iemand nog wat willen hebben, laat me weten, elke keer vergeet ik weer wat :(

graag gedaan en veel plezier met bouwen, vergeet niet eerst alle schroeven op lengte sorteren, scheelt een hoop zoekwerk:)

nou ik heb zelf minder geluk gehad eergisteren. Motor viel uit en vbar log geeft elke denkbare foutmelding die je kan bedenken, is een mega glitch geweest, gelukkig kon ik hem redelijk neer zetten, front torquetube gear gestript en boom is niet 100% recht meer... heb dus beide vervangen, de rest was goed en bladen ook :) waarschijnlijk is het de yge geweest... een van de caps ziet niet meer goed uit, lijkt of die lek is.

v12-overige-MBF-20130110_155824.jpg

ik was toch bezig, heb ik meteen mainshaft collar eraf gehaald, als je extra ringetjes onder je maingear gebruikt heb je die niet eens meer nodig en mooiste is dat druk van neg pitch op de onderste lager komt. Volgens mij heb jij het ook weggehaald toch bert? is ook weer 18gram minder.

v12-overige-MBF-20130110_154905.jpg

v12-overige-MBF-20130110_155133.jpg

v12-overige-MBF-20130110_203705.jpg

Ja ik vlieg al tijden zonder collar en totaal geen speling.
Ik heb ook de koelplaten eraf en de dubbele carbonplaten achter heb ik enkellaags gemaakt.
De accuplaten gebruik ik ook niet.
Headbutton en hroizontale tailfin zijn er ook af.

Ik dacht dat die yge zo goed was.. balen man!! ik hou het bij kontronik.

Ik vlieg ook met de ring er onder maar de collor zit er nog in.
Wat is nou het totaal aan bespaard gewicht Bert?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat die yge zo goed was.. balen man!! ik hou het bij kontronik.

Ik vlieg ook met de ring er onder maar de collor zit er nog in.
Wat is nou het totaal aan bespaard gewicht Bert?

1 yge met kapotte cap waarvan je de oorzaak niet weet maakt het niet gelijk slecht. :thumbup:

Laatst bewerkt door een moderator:
over yge ben ik ook altijd tevreden geweest, alleen heeft ie geen goed behuizing en kan ie makkelijk beschadigd worden, ik heb kapote cap al eruit, die is beetje platgedrukt door velcro die ik erom heen deed :( nou zit ik ook te twijvelen om scorpion esc erop zetten, op de tweede x7 doet ie het nog goed.

bij elkaar is het zonder lipo platen en hor tailfin 89gram wat je eraf kan halen, lipo platen en hor tailfin heb ik niet meer, kan ik niet wegen. zal ook samen 135/140gram worden totaal denk ik.

v12-overige-MBF-20130111_103211z.jpg

bij elkaar is het zonder lipo platen en hor tailfin 89gram wat je eraf kan halen, lipo platen en hor tailfin heb ik niet meer, kan ik niet wegen. zal ook samen 125gram worden totaal denk ik.

Klopt dus met wat ik zelf gepost heb (#211) ;)

Bedenk wel:
Oude kap: 111gr
Formula kap: 147gr

Klopt dus met wat ik zelf gepost heb (#211) ;)

Bedenk wel:
Oude kap: 111gr
Formula kap: 147gr

haha ja ik zag je post niet, als je op de link klikt in je email kom je meteen bij de laatste post terecht die je gelezen heb :)

mijn formula canopy is lichter denk ik met dat black hole worm gat die ik erin heb gemaakt :)

over yge ben ik ook altijd tevreden geweest, alleen heeft ie geen goed behuizing en kan ie makkelijk beschadigd worden, ik heb kapote cap al eruit, die is beetje platgedrukt door velcro die ik erom heen deed :(

Terug opsturen naar Heino Jung van YGE, dit moet garantie zijn, een elco mag niet zomaar overbelast raken.
Wat is de aangegeven spanning op de elco ? Sommige regelaars gebruiken nog 50V caps en dat is toch op het randje met 12s lipo, zeker met de huidige motoren kan dat grote spanningspieken geven.

gr
Bas

Terug opsturen naar Heino Jung van YGE, dit moet garantie zijn, een elco mag niet zomaar overbelast raken.
Wat is de aangegeven spanning op de elco ? Sommige regelaars gebruiken nog 50V caps en dat is toch op het randje met 12s lipo, zeker met de huidige motoren kan dat grote spanningspieken geven.

gr
Bas

Plat gedrukt door velcro = geen garantie

gr
Bas

is 63v maar ik heb het zelf gesloopt denk ik door te hrd erop drukken, ga ik niet achter de garantie en een eclo vervang je zelf ook makkelijk.

Back