gebruik ppm/pcm installatie,s jetvliegen.

AvdS zei:
De nieuwe synthesizer ontvangers van MPX hebben de mogelijkheid om fouten uit te lezen met de PC. Echter het zijn IPD ontvangers, dat is dus intelligente PPM en ik heb nog nergens de benodigde software en kabel kunnen vinden.
Er zit wel een ledje op wat knipperd maar daar kun je alleen het aantal fouten zien en niet de type fouten (ontvangstproblemen of voedingsproblemen) die intern wel worden bijgehouden.


mm de software staat bij multiplex
en de kabel hebben we op voorraad liggen
 
dit stukje is waarom ik dus pcm heb in alles als het even kan
The worst case could be the one of an helicopter in stable forward flight , no longer obeying the commands of its pilot, and thus , with full power and perhaps ca. 1.800 to 1.900 RPM, flying towards the highway or a group of people. In this case, not at all uncommon, the survival of the heli must be secondary, it is much more important that it comes down as quick as possible, with the lowest possible rotor speed , as this the main danger for humans.

There is an easy solution for this failsafe situation: programming throttle to idle, pitch probably on 1 to 20, should reduce the danger of the uncontrollable heli to a tolerable and reasonable level.Those of us that ever had to experience the incredible force of a rotor on full speed hitting a human being, can understand the kind of damage control in the largest sense the "throttle -to-idle" failsafe programming can provide.The fact that the heli itself will probably not survive this ordeal is totally meaningless, after all it is only a heap of metal, protecting a human from injury or even death is so much more important.
 
Het is natuurlijk duidelijk , een failsafe is er natuurlijk om een zo veilig mogelijke situatie te maken in noodgevallen .
Niet om de kist te redden .
Dat is met een failsafe vrijwel niet mogelijk , daarvoor is het antwoord op alleen ontvanger storingen te beperkt .
Daarom ook bij alle andere toestellen en niet alleen heli,s : GAS ER AF .[ in elke failsafe situatie]
Dan alleen word er tijd gewonnen om te reageren en te alarmeren .
 
Waarom heeft de Evo van MPX dan geen PCM meer ? Ik vloog met de 3030 (PCM) ben overgestapt en heb nog nooit een tik storing gehad.
Behalve mijn Piccolo dan :P
 
Het oude Multiplex PCM systeem was dermate verouderd dat het in ongebruik was geraakt voor serieuze toepassingen.
 
Back
Top