Geen bouwkit meer wel retro kit plaats je foto

Mooi zo een Wik...
Op elektro? Geen schande... blijf de livery mooi fris...
De Commander-romp kwam in houtbouw en in glasvezel...
Heb er dan weer een met een gelcoat in doos... ooit uit België gehaald, samen met een Wik Tiger.
Die laatste mist het landingsgestel van... jammer.. bouwdoos detail... dat er in hoort...
Vleugels in bijzondere bouwwijze...
Gr Bas

Wik is een merk uit vergane glorie helaas. Hadden ook een zeer goed vliegende salto, bussard en meer modellen. Is uiteindelijk door extron opgekocht en dat zit nu weer onder de vlag van Pichler duitsland.

Wilfied Klinger Modelle
Ooit toonaangevende kits, goed vliegend. En riant in de modelkeuze.

Nog zo een illuster merk is Carrera. Doordachte snelbpuw en ARF. En uitermate goed voorzien van beslag.
Failliet en doorstart, alleen nog racebanen. Maar is eigen RC historie kwijt. Kwam ik achter…

Bauer Modelle. Van de heer Werner Kranz. Ook weer fraaie kits. ARF oude stijf.
Kranz is bekend van de Big Scale warbirds. Letterlijk joekels van modellen… maar ook overzichtelijker maten…

WIK tref je wel op het internet… meeste ebt weg bij de vergetelheid… totdat iemand weer een mooi verhaal neer pent…

https://www.mg-wohlen.ch/fliegen-bauen/bauen-projekte/2018/kranz-curtiss-p40?showall=1

Ik dacht dat een deel van WIK naar Topp Rippin was gegaan. Ook al aan het afbouwen voor Corona…
Wega Sunshine… ook uitdovend…
War einmal…

Laatst bewerkt:
Heeft al weer gevlogen. Na wat kleinere en wat intensievere aanpassingen, hick-ups vooraf aan de maiden.
Structureel nog goed op de Plura (ABS) romp. Verrassend leuke vlieger.
Achterlijst moet met een paar mm de hoogte in. Klimt als een aap.
Behoorlijk wat trim nodig. Deze heeft nog de Siros PU schuim vleugel.
De kern niet verpoeiert.

IMG_9931.jpg

Daarna weer even geheel uiteen.
Nog een beetje aan het opvrolijken in 'Foka 4 SDZ style' belijning...
Het rood nog effe wegwerken voor blauw.
Nog goed voor een aantal seizoenen pret dacht ik zo...

IMG_0034.jpg

Gr Bas

Die Box Fly oogt prima (zeker qua kleur - u begrijpt wel waarom :rofl:).
Wat mag dat voor spul wezen?

Duurt niet lang meer voordat er weer een nieuw schatje bijkomt , heet nu MIcky maar de kenners herkennen het model wel uit de oude box wel.

312731433_951097525848735_3601354024636361077_n.jpg

hahaha ja dat heb je met die ouwe rakkers , maar helemaal mee eens hoor, maar ja bij gebrek aan balsa maken we er een mooie Liteply rompje van.
En eh zo'n Liteply rompje plakt toch echt als een speer in elkaar , en je moet echt je best doen wil je het krom bouwen

Geweldig dat was mijn eerste waar ik een heel.klein beetje mee heb leren vliegen op de hei. Ik meen met een O.S. FSR van 5 cc en een Robbe Luna zender. Wat een bezit toen.

Ik heb hem toen in de uitverkoop gekocht bij Radio Klok in Eindhoven. Een zaak die toen ging stoppen met modelbouw.

Back