geen contole over trex 450

• Topicstarter Topicstarter frank prins
  • Startdatum Startdatum
F

frank prins

Guest
mijn hely vliegt weg met nieuwe sterkere accu
heb een trex 450 met een 3900kvmotor en heb altijd met 2200mah 15c lipo gevlogen en geen problemen gehad nu heb ik nieuwe accu s van 2450 mah 30c als ik nu meer als half pitch geef lijkt wel of mijn wieken naar boven klappen door de kracht, hij vliegt in eens als een speer naar boven en gaat links over de kop kan niets vinden aan de heli alles lijkt goed heeft iemand een idee wat dit kan zijn mvg frank prins

nee niet echt veel verschil hij is wel iets zwaarder maar niet dat je zegt van poeh

zijn het houten bladen?
vreemd dat je bladen "omhoogklappen"....
is je headspeed niet een stuk hoger of zo?
mss ergens idle up of zo? is toch iets vreemd.. ik kan je alvast niet verder helpen... :confused:

Wat ik persoonlijk vermoed is dat je eerste set lipo's vanaf het begin gewoon niet goed is geweest.
15C is voor een 450 niet echt top

Maar wat is nu precies het probleem?

Dat hij snel omhoog gaat?
Het omhoog klappen van de bladen?
Of de bestuurbaarheid?

Het omhoog klappen van de bladen zul je altijd wel een piets zien, maar nooit schrikbarend. Zit er geen ruimte op de lagers ed in de kop?

als ik mijn (gashendel)over de helft omhoog schuif en mijn hely wil bijna opstijgen geef ik nog iets meer pitch en dan schiet die werkelijk als een gek schuin omhoog kan er dan ook niets meer mee het lijkt net of dan de bladen omhoogklappen of iets degelijks heb alles nagekeken en kan niets vinden dat er op lijkt dat dat de storing is. echt heel apart mvg frank prins

En als je de gashendel beweegt terwijl je throlle cut aanstaat (dus dat de motor niet gaat draaien en je alleen de pitch van de bladen ziet) schieten de bladen dan ook ineens in een grotere hoek? Wellicht dat je pitchcurves niet goed ingesteld staan.

wat voor zender heb je?

je pitch moet een rechte curve zijn:
0 25 50 75 100
als die bv 0 15 35 70 100 staat schiet ie idd de lucht in!

nee dat gaat wel gelijdelijk allemaal dat is het vreemde ervan

ik heb de curve ook wel in 1lijn naar boven heb een graupner mx16 kan het zijn dat hij te veel toeren maakt dat mijn wieken het niet aankunnen heb glasfieber bladen standaard die erbij zitten

heb je niet per ongeluk je regelaar opnieuw ingesteld zonder dat je het weet ?

en daarmee bedoel ik dan of je niet per ongeluk de governer mode hebt aangeschakeld...

ik heb enkele maanden geleden met mijn 450 net hetzelfde aan de hand gehad met wat experimenteren met de governer mode.
ik had deze aangeschakeld en wist niet(was nog noob) dat als de heli wat toeren begon te maken(dus de stick ietwat omhoog) de governer meteen aan het werk sloeg en dus probeerde meteen naar +-85% throttle te schieten zoals een governer ook hoort te werken.

bij mij was het toen niet goed afgelopen... :(

ok, je zegt dat het wel geleidelijk aan gaat.
Mag ik vragen hoe je dit test?

de manier hiervoor is nl. de motor draden even loshalen, heli inschakelen en pitch gaan geven.

Om te zien of je motortoerental niet vreemd staat ingesteld, zou je even de regelaar uit de ontvanger moeten trekken, en hier even een losse servo op aan moeten sluiten. Je servo laat dan zien welk signaal de regelaar krijgt, schiet deze met horten omhoog, zit er in die instelling iets niet goed.

In het geval dat je de BEC van de regelaar gebruikt (dus de rode draad in de stekker van de regelaar die normaal in de ontvanger zit, zit er nog), zul je even moeten kijken om de ontvanger op een andere manier van stroom te voorzien.
Zelf heb ik hiervoor bij mn zenders een accuhouder gehad, met de juiste stekkers ed er al aan.

of de regelaar tijdelijk in een andere ingang van de ontvanger steken, werkt ook. Wel even goed opletten wat waar hoorde te zitten. Heb ik 1 keer niet goed gedaan, gevolg: 1 - boze vriendin 2 - scheuren in het zeil op de vloer 3 - bladen heli kapot

(vriendin op 1, daar heb je het langste last van als het misgaat :mrgreen:)

Als alles dan geleidelijk blijkt te gaan, zou je eens kunnen kijken of er niets blijft hangen of plakken onder belasting. indien nog steeds niets gevonden, zal de oorzaak in de regelaar zelf moeten zitten, zou je dan zeggen..

Succes!

mijn hely vliegt weg met nieuwe sterkere accu
heb een trex 450 met een 3900kvmotor en heb altijd met 2200mah 15c lipo gevlogen en geen problemen gehad nu heb ik nieuwe accu s van 2450 mah 30c als ik nu meer als half pitch geef lijkt wel of mijn wieken naar boven klappen door de kracht, hij vliegt in eens als een speer naar boven en gaat links over de kop kan niets vinden aan de heli alles lijkt goed heeft iemand een idee wat dit kan zijn mvg frank prins

Vreemd, ik heb een 450 V2 en die heeft standaard maar een 3700kv motor. Net even op de website van align gekeken, en geen enkele 450 wordt met een 3900kv motor geleverd.

Misschien dat je toch iets met timings moet doen, of per ongeluk in je regelaar hebt veranderd. Dat had je meteen kunnen horen als je vreemde piepjes hebt gehad.

Hier heb je alvast de handleiding van align voor het instellen van je regelaar. RCE-BL25Xã€35X
Check even onder Specification, een waarschuwing Note that when setting to Quick throttle response speed, the accelerative peak current will increase!

en hier staat nog wat extra info over welke timings je kunt aanpassen http://www.hcw-rc.nl/Setups_TRex450SEnewV2.html (effe zoeken op timing)

Ben benieuwd of je dit gaat doen, want ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Laatst bewerkt:
Klinkt voor mij meer als een kapotte potmeter in één van de servo's waardoor de servo voorbij een bepaald punt in één keer volledig uitslaat.
De motor ontkoppelen en dan langzaam de pitch opvoeren, dan zie vanzelf of dat het probleem is.

voor zover ik weet is een 450 met 3puntssturing..
als er dus 1servo kapot zou zijn kantelt ie naar 1 kant...
enkel "oude" raptor is met aparte pitch servo..

inderdaad!!!
beste tip om te zien:
één vd 3 kabels van motor losmaken of throttle hold instellen en dan zal je idd zien wat er met je swachplate gebeurt! Die mag enkel STIJGEN, niet kantelen!

Hoe kan nou een servo of swashplate het probleem zijn, als hij alleen de batterij heeft verwisseld. Met 2200 mah heeft hij er geen last van zegt ie :confused:

Doe eerst maar es effe de heli aansluiten en luisteren naar de piepjes die je heli maakt, niks aanraken. Als je effe naar die link kijkt die ik heb gepost, dan kijk je onder Usermode, en dan willen wij graag weten hoeveel piepjes hij geeft bij second mode sound.

Of volg deze instructies:

Stick helemaal naar beneden, en sluit de heli aan, vervolgens begint je heli te piepen. (niks aanraken, maar luister... )

Menu1 (brake status)

1 x piep brake disabled
2 x piep soft brake
3 x piep hard brake

Menu 2 ( motor timing)

1 x piep is low timing
2 x piep mid timing ( standaard)
3 x piep is high timing

Overige menu's, maar die zijn effe niet belangrijk.
Waarschijnlijk krijg jij dus als je je heli aansluit, 1x piep, en daarna 3 snelle piepjes.
Zo niet, dan trek ik mij terug van uw probleem.

heyyy super bedankt voor al jullie bevindingen ik ga er morgen gelijk ff mee bezig ik zat zelf ook al te denken aan een serfo die niet goed werkt het is echt een super vaag iets want als ik de 2200mah accu erachter doe zijn er geen problemen en als ik de 2450 mah er achter doe gaat het mis is is wel een 3900kv mator en regelaar van mistery jullie zal ff berichten als ik verder ben gekomen ps heb gelukkig een sterke vloer dus mn vrouw zal niet zo snel boos wordenn wahahahahaahahah

Back