Straaljagerstaart ontwerp dus. OK, here goes MF's : het oorspronkelijke idee kwam van Learjet om gewoon de stabiliteit van hun corporate jets te verbeteren. Ze noemen het een "strake". Bedoeling is gewoon om de grenslaag zo goed als mogelijk aan het kielvlakprofiel te houden. Dus, stroming opzettelijk turbulent maken met de strake om loslating gewoon te vermijden.
Op onze DLG's dus potentieel interessant om tijden het draaien / lanceren de effektiviteit den het kielvlak te optimaliseren. Werdt getest bij PCM (who the f..k is Alice ?) op een FW3 in de periode 2007/2008. Heb zelf ook getest (langgerekte driehoek op de rompbuis gekleefd voor het kielvlak). Resultaat : meer gewicht (1 à 1,5 gram) daar waar je het gewoon niet wenst (achteraan) en no gain in launch height. Dus een MFU.
Amai, amai, vermijdt aub gewoon teveel anglicismes in de Nederlandse taal alsook overmatig gebruik van "gewoon". Laat ons dus eens normaal doen, gewoon zonder strake.
Yves
Ok duidelijker nu, ik moet zeggen dat het mij in eerste instantie niet was opgevallen dat het kielvlak ook daadwerkelijk een grote sweep angle heeft.
Je andere punt laat ik even in het midden.