Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist ook 3 RC-Powerplane PP MG-99 digitale servo`s ontvangen van een gulle gever :thumbsup:

Kan dus ook rustig gaan denken aan de servo inbouw :D

Hehe :lol: daar gaan we maar niet op rekenen :nooo:

Hier de servo`s:
jet80.jpg

:thumbsup: Gerrit Jan :D

en de schakkelaars aangesloten op de servo`s:
jet81.jpg

Moet nodig de main gears eens gaan inbouwen......

Mhhh, sinterklaas heeft niet zoveel voor mij gebracht :-( (maar voor de zoon des te meer :D ).

En de kerstman zal ook wel niet zo vrijgevig zijn ;-)

Naja, we gaan hier rustig verder.
Alvast een begin gemaakt om de hoogteroerservo in het midden te plaatsen.

De bespan verwijderd:
jet82.jpg

Hier moeten we maar gaan snijden:
jet83.jpg

Dat ging vlot:
jet84.jpg

En even de servo erin gelegd:
jet85.jpg

Dat krijgen we wel redelijk mooi zonder overmatige uitsteeksels:
jet86.jpg

Laatst bewerkt:
hete plek

@Berto.

Ik zie dat je de hoogteroer servo aan de onderkant van het stabilo monteert, in de hete gasstraal dus? misschien verstandig (ja dus) om een alu afdek kapje hiervoor te maken én een metalen servo hevel én metalen roerhoorntje te plaatsen, ik zou het in ieder geval wél doen, 1 X een 'wet' startje en je plastic onderdeeltjes achteraan worden wat zacht :wink:
O ja, enne een strook van 30cm zelfklevende isolatie aluminium aan de onderkant in het midden van het stabilo plakken.

Bouw ze, Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Ger,

alsof je gedachten kan lezen ;-)

Op RC Universe heb ik ze ook al met succes zien werken met alutape, zoiets had ik ook al in gedachten omdat te doen als extra bescherming.

Aan de andere kant wordt de oracover op het stabilo ook niet extra beschermd en dat is nu ook niet echt "flame-proof" lijkt mij.
Maar ja, ze gaan natuurlijk niet standaard uit van wet-starts :nooo:

Maar een bescherming op 1 of andere manier gaat wel toegepast worden :yes:

En we bouwen zo zeker rustig verder :yes:

Jazekers wordt het stabilo ook geglast (ik doelde op de orginele uitvoering).

berto, je kan zeggen wat je wilt maar die kist komt echt wel af in 2009. je ratelt aan een stuk door man! ga zo door

Yep, jongens ook ik moet bekennen dat ik hard op weg ben om deze kist in 2009 te laten vliegen.
Momenteel houdt ik voor mezelf ergens zomer 2009 aan als maiden.

Maar mocht ik op kortere termijn een betaalbare turbine vinden (ik ben op zoek naar een Jetcat P80 met kerostart en hou elke dag de diverse sites in de gaten) dan misschien al ruim voor de zomer :cool:

Echter heeft eergister de auto de geest gegeven en moet ik eigenlijk hiervan de bak nog de- en monteren maar wie weet komt er een nieuw autootje voor in de plaats (ben een beetje aan het kijken naar een Opel Zafira ;-) ) en anders moet er dus nog even flink gesleuteld worden.

Daarnaast kan het zomaar zijn dat er ineens een soort van vertraging ontstaat omdat eind januari de vrouw moet bevallen van onze dochter, dus ook dan zal het bouwen ineens afremmen (dus dan nu maar lekker de gang erin houden).

Tevens ben ik ook nog aan het schuren tussendoor aan de Skymaster vleugels dus ben wel lekker bezig :yes:

nieuwe is inderdaad bijna niet te doen, net even gekeken op google maar dan zit je al gayw op 1750 euro, best wel duur ja

Een nieuwe is wel te doen maar niet mijn uitgangspunt, ik probeer het leuk te houden (en als dat niet gaat dan maar wel een nieuwe maar dan duurt het wel wat langer ;-) ).

Je moet een beetje geluk hebben, vorige maand is er een 2de hands Jetcat P80 op Ebay van de hand gegaan voor 880 euries.

Yep, die staat er net pas op :-)

Maar da`s ook meteen een nadeel, Ebay kennende zal de verkoopprijs in het laatste half uur ineens oplopen :-(

ach ja, volgen doen we het zowiezo.

Yep, die staat er net pas op :-)

Maar da`s ook meteen een nadeel, Ebay kennende zal de verkoopprijs in het laatste half uur ineens oplopen :-(

ach ja, volgen doen we het zowiezo.
en niet te vergeten na 6 uur nieuwe lagers en inspectie voor ongeveer 350,- euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back