Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wacht ook in spanning af, ondertussen al wel weer heel veel wijzer geworden.

Dankzij Jaap en Gerald ben ik nu in het bezit van tekeningen van betere en stevigere struts welke naar achteren wegveren tijdens de landing en dus meer bestand zijn tegen bruut BosModelAir geweld.
En tekeningen van eenvoudige zelf te maken remmen.

Verder al redelijk wat contact gehad met een jet vlieger uit het hoge noorden via msn over motoren etc.

Ben momenteel dus lekker informatie aan het verzamelen :D

formost

De Formost van mij weegt net geen 8 kilo zonder brandstof.

Op dit moment ben ik bezig met een steviger voor schot hoofd wiel.

Als je van ruw terrein vliegt krijgt het landings gestel behoorlijke klappen.

Verder ga ik twee vleugel uit einden maken met flaps heb ik reserve en kan uit wisselen.

In de vleugel zit tip verdraaing heb ik gezien wat het profiel is moet ik nog even na kijken het is in ieder geval niet symetrische.
Maar doet het prima heb ik gemerkt.

met vriendelijke groet Gerrit Jan

Hee Gerrit Jan,

Leuk dat je ook meeleest.
De landingsgestelblokken en dus ook het landingsgestel zelf moet van goed materiaal zijn en redelijke klappen op kunnen vangen.
9 van de 10 vluchten zullen namenlijk gedaan worden vanaf ruw terrein en dan heb ik meer vertrouwen in de struts zoals de Jet-1A`s zijn dan de telescoop geveerde maar voorals kan ik daar wel de eerste vluchten mee maken.

Heb je nu geen flaps? (of heb je je rolroeren als flapmogelijkheid ingesteld?)
Ik zit er over te denken om flaps toe te passen op het middendeel tussen de staartbomen in.
Wel iets meer werk maar mijn inziens wel mooier.

Grt,
Berto.

Op ebay.de staan ook wel eens 2ehands turbines, misschien handig om daar ook af en toe te kijken:D

Hee Alex,

heb van diverse jet vliegers ook al een aantal adresjes mogen ontvangen waar goede n betrouwbare jets aan te schaffen zijn zonder de "nukken" van Ebay :-)

Echter zal dat echt iets voor volgend jaar worden (mits..... ;-) ).

Berto,

Ik ga dit met spanning volgen. Leuk dat je de stap waagt. Voldoende ondersteuning hier zo te zien. Suc6.

Dank je, aan ondersteuning heb ik zeker niet te klagen, een ieder staat me bij en geeft informatie in overvloed.
Het moet dus goedkomen.

Dat de stap eens genomen zou worden stond al vast alleen niet dat het zo snel zou gaan :D

Uh daar mag ik eigenlijk nog niet aan denken Frank.

(maar ik vind een F-15 wel heel errug mooi :oops: ;-) ,maar da`s nog echt even toekomst :rolleyes: )

Of een mooie Airbus A380 met een span van een metertje of 5, mét 4 turbine's erin uiteraard :wink: (je moet toch kunnen dromen nietwaar? ) :wink:

Ger.

Uh daar mag ik eigenlijk nog niet aan denken Frank.

(maar ik vind een F-15 wel heel errug mooi :oops: ;-) ,maar da`s nog echt even toekomst :rolleyes: )

Neh, geen Airbus :noo:

Als we airbus willen vliegen gaan we wel naar Jaap toe ;-)

B 58

Of b.v. een B58 Hustler, gaan ook 4 turbine's op.

Ger.

Dat komt al weer dichter in de buurt.

R. had trouwens deze Formost ook wel gedacht om op drijvers te zetten, heeft zelfs drijvers ervoor aangeschaft :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back