Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat G4 betrefd heeft Alexx eens een keertje gelijk, slaat iets gelig uit en na enkele weken (maanden) is de open verpakking niet meer bruikbaar. Maar niet getreurd, Vos chemie heeft daar ook weer een oplossing voor. Die zit hier in de woonkamer op de oude houten vloer die nu niet meer te zien is. Ik heb er nog een kannetje van 5 liter van staan.......en een restje uit de aangebroken kan........., maar of die nog goed is kan ik niet zeggen, staat ergens verstopt in de kelder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexzzz
Ah, beetje gelig en het stinkt...........:grin: Als je een blik een half jaar laat staan kun je het ook niet meer gebruiken helaas.

Hoe kun jij dit nu weten Alex, jij vliegt toch alleen maar met ARFjes? :wink:

Ger.

.....vandaar dat het langer dan een half jaar staat....:rolling:

Cheers!

.....vandaar dat het langer dan een half jaar staat....:rolling:

Cheers!

LOL:D Maar nee; ik heb dat spul ooit eens gekocht om een motorkap hiermee af te lakken, maar dat sloeg zo geel uit dat de oorspronkelijke kleur op niets meer leek:D Maar voor brandstofbestendig maken werkte het erg goed, ook nitrobestendig enzo:)

Grt.

p.s. 3 van de mijn 4 grote kisten zijn geen arf trouwens....

En de bestelling van Polyservice is ook weer binnen :D

Zojuist ook 4 hoofdwiel banden besteld:
G175.H.jpg

Kan ik daar velgen en remmen voor gaan draaien.

En zal me komende tijd een richten op de benodigdheden qua slangen en koppelingen voor de turbine.

Laatst bewerkt:
uhmmmm oja tuurlijk 1tje reserve in de kofferbak.
Nop, voor op de achterklep ;-)

Tja, voor die 3 euro per paar kan ik net zo goed direct een extra setje mee laten komen.
Deze banden zijn 74mm in diameter en 23mm breed en schijnen speciaal voor gras te zijn.
Ook voor gebruik op asfalt zijn ze te gebruiken maar dan zullen ze wel lekker hard slijten.

En voor dat geld ga ik niet moeilijk doen, mocht er dan een keer eentje hard slijten of scheuren dan heb ik alvast 2 reserve liggen ;-)

Laatst bewerkt:
Ondertussen de vleugels voorzien van een 2e laag, die zijn vanaf morgen zover klaar dat het schuren, lakken, schuren, lakken, schuren, lakken, schuren, plamuren, schuren en tzt spuiten kan aanvangen.

Vandaag ook de onderzijde van het stabilo gedaan en 1 zijde van beide richtingsroeren.

En even de motobevestiging gemaakt:
jet105.jpg

De motor zit vast met 2 klemmen en deze worden straks met 4 M3 bouten vastgezet.

pff gebeurt hier al van alles als je hier een paar daagjes niet kijkt zo te zien! ziet er echt super uit, heb je verder geen last van schuivende motoren met de stuwdruk? en hoe zit het eigenlijk met trillingen in een jet?

pff gebeurt hier al van alles als je hier een paar daagjes niet kijkt zo te zien! ziet er echt super uit, heb je verder geen last van schuivende motoren met de stuwdruk? en hoe zit het eigenlijk met trillingen in een jet?

hallo robert,
je bedoeld denk ik of de turbine uit z,n beugels gaat schuiven?
op testbank moet je hem gewoon goed vastzetten,en blijft het geheel wel op z,n plek.

trillingen zijn er niet als het goed is,als er ook maar iets gaat trillen,dan duid dat op slechte lagers,(dus onballans)of aan lopen van turbine,(ook onballans)
het komt allemaal erg precies normaal heb je dus geheel geen trillingen van de motor,zodat je ook bij hoge snelheden van de kist,heel nauwkeurig kan vliegen.
gr,henk

als dat M4 bouten zijn, dan is die turbine toch ff groter dan ik eerst dacht...

Wat zijn de maten ongeveer Berto?

Ziet er wel stoer uit (daar doe je het uiteraard voor :mrgreen:)

b

Hee Bramman,

het zijn 4 M3 bouten ;-)

Dit zijn ongeveer de maten:
totale lengte: +/- 300mm (incl. e-motorhuis voorop),
doorsnede: +/- 105mm
stuwkracht: +/- 8kg
Gewicht: even boven 1 kg geloof ik
verbruik: +/- 250cc per minuut volgas
tankinhoud: 2ltr

Hee Bramman,
het zijn 4 M3 bouten ;-)
Was tweede kerstdag en na het gebruikelijke happen. Dit is precies de reden dat ik niet drink als ik moet rijden :mrgreen:
Dit zijn ongeveer de maten:
totale lengte: +/- 300mm (incl. e-motorhuis voorop),
doorsnede: +/- 105mm
stuwkracht: +/- 8kg
Gewicht: even boven 1 kg geloof ik
verbruik: +/- 250cc per minuut volgas
tankinhoud: 2ltr
Zo klein dan toch nog, vooral die doorsnede? Wow.
En lawaai voor een grote denk ik :mrgreen:

Ben benieuwd naar uiteindelijke resultaat...

En weer een kleine aanpassing gedaan.

Het stabilo wordt door middel van 4 M3 (speciaal voor Bramman M3 schroeven waar er 4 van gebruikt zullen worden ;-) ) aan beide staartbomen bevestigd.

Echter de gaten in het stabilo zijn 4,2mm.
Een M3 schroef is 2,9mm. Hou je een speling over van 1,3mm.

De kop van een M3 schroef die zoveel mogelijk zou moeten dragen is 5,3mm in diameter.
Tov het gat van 4,2mm draagt de kop maar op een randje rondom van 0,55mm (moet dat nou dat kompleet uitzetten :roll:").

Mijn inziens dus aan de weinige kant, okee, dat alle smaar 4 maar toch heb ik het maar even aangepast.

Ik heb nu eerst een M3 ringetje geplaatst welek een buitendiameter heeft van 6,8mm en om het geheel dicht te maken en te verstevigen heb ik een stukje alu. buis geplaatst.
Op deze manier beschadig ik straks tijdens het schroeven niet het stabilo en zal het hout niet slijten door het vele vast- en losdraaien.

Zo komt het er dan ongeveer uit te zien:
jet106.jpg

Straks kan dan de bovenzijde geglast wroden en valt het ook niet verder meer op.

Op naar de volgende klus dus ;-)

En m`n eigen net even bezig gehouden met de richtingsroerservo`s, even kijken hoe dat het beste uitkomt en daar ben ik denk ik wel uit.
jet107.jpg

jet108.jpg

Thanks Bruno, en dit is zeker een gedeelte van de droom :yes:

En even de lokatie van het Led I/O board bepaalt:
jet109.jpg

Het plaatje wordt later zwart gemaakt zodat de kleur van de leds duidelijk uit komen.

@Berto

Ik vraag me af hoe jij de stroomverzorging gaat regelen, ik zie daar een deac liggen van 4.8 V, die je volgens mij gaat gebruiken voor de ontvanger/servo`s, als ik het verkeert heb verneem ik dat graag alhier.

Ik gebruik al jaren en jaren 6V voor mijn ontvangers/servo`s, waarom jij niet en vooral in een turbinekist.

Verder ben jij die Formost zo aan het verbouwen, dat het geen Formost meer is en het tijd word dat je er een andere naam aan verbind, doen andere ook met hun turbine, die dan eigenlijk gewoon een KJ66 blijkt te zijn, tja tis ni anders.

Zullen we met ze allen een naam gaan bedenken hier??? ik geef de aftrap en Berto beslist welke naam de kist uiteindelijk zal krijgen.

ForBertojet.

Next please

Vriendelijke groenten Jaap Gaasbeek

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back