Zo ik ga eens rustig beginnen met wat reakties
Alexxx zei:
het is immers je eigen kist die je op het spel zet......
Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.Ik wil mijn kist ook helemaal niet op het spel zetten maar er zijn gewoon meningsverschillen over hoe sommige dingen aan te pakken (en dat zie je zelfs ook tussen de jetvliegers). Dit houdt dus ook in dat er meerdere goede manieren zijn en dat mijn manier niet per definitie de verkeerde (of de juiste ;-) ) is.
Peterjan zei:
Als het zo veilig is om met 1 accu te vliegen, waarom doet dan niet iedereen dat??
Ga ik het omdraaien Peterjan:Als het zo onveilig is waarom vliegt dan 80% (wild guess) van de modelvliegers dan met 1 accu en dat zonder problemen?!?!?!?!? Kunnen we net zo goed ook de zender van 2 akku`s voorzien want stel je voor dat die ene uitvalt?!?!?!? In mijn korte modelvliegtijd (vanaf 1996) heb ik tot nu toe 1459 vluchten gemaakt en 184hr en 10min gevlogen (waarvan het meeste vanaf 2005).In deze tijd heb ik 2x een crash gehad door een kapotte akku, 1x stopte m`n zenderakku ermee en 1x de ontvangerakku van onze 3mtr Hercules die toen gelukkig nog op de grond stond. Zo "onveilig" is het dus, en dan hebben we nog die duizenden andere modelbouwers die elke week vliegen met ook maar 1 ontvangerakku waar niets mee gebeurt. Tuurlijk dat zijn niet allemaal jets, maar je kan dan niet zeggen dat 1 ontvangerakku onveilig is op die trillende brandstofkisten.
Peterjan zei:
storingstikken met je PPM systeem wil je echt niet hebben met je jet ( 200+ )dan heeft het geen zin meer voor je om de antenne nog even te verleggen.
In ieder geval weet ik dat ze er dan zijn. Met PPM denk je dat alles perfect is ingebouwd want de tikken worden er uit gefailsaved.Geef mij dan maar tikken dan weet ik dat er iets niet goed is maar heb ik in ieder geval wel nog de controle.
Peterjan zei:
( met servo's waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is )
Nu je het zegt, ik denk dat Ger mij een loer wilt draaien en mijn jet zo snel mogelijk de grond in wilt zien gaan en mij dus slechte servo`s geeft ;-)
Peterjan zei:
trouwens ik heb gehoord dat ze in de echte luchtvaart ook alles enkel gaan uitvoeren schijnt veiliger te zijn zeggen ze.
Dit zal wel sarcastisch bedoeld zijn gezien mijn werk.
Echter in de kleine luchtvaart kennen ze amper back-ups, het enige wat ze als back-up hebben is om de motor aan de praat te houden dmv een extra magneet en een elektrische brandstofpomp
Peterjan zei:
VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN.
Da`s een feit maar je kunt ook te ver doorschieten.
Butler zei:
Maar soms eigenwijsheid is niet de juiste oplossing.
Ik zeg niet dat ik wel of niet eigenwijs ben, dat moeten jullie maar voor je zelf uitmaken.
Wel denk ik na over diverse zaken hierboven maar pas ze niet zo maar toe, het moet wel degelijk een toevoegende waarde hebben en niet gewoon iets extra`s wat misschien eens een keer je kist kan redden.
Ger zei:
echter met een zeer goede ontvanger de 9K MPX IPD synt DS
Kijk da`s nu een mooi ontvangertje, moet zelf ook ergens nog een IPD hebben liggen echter maar 7 kanaals dus te weinig voor zover.
Maar die ontvanger is misschien wel een serieuze kandidaat om te gaan toepassen (even wat centjes sparen ;-) ).
En dan is Peterjan ook direct happy daar er 2 ontvangerakku`s direct op de ontvanger aangesloten kunnen worden ;-)
Kijk da`s een overweging.
remke germs zei:
als je met pcm vliegt en hij gaat door een storing in de failsave,
vlieg ik ook liever niet met een jet.
Ik bedoel maar.
nijsinkgj zei:
ik vind dat veel vliegers tegenwoordig een beetje overkill zijn in het toepassen van veiligheidsmaatregelen
hoe meer je in een (jet) kist stopt hoe meer er stuk gaat, of kan gaan.
Is ook een beetje mijn mening.
Butler zei:
Hhahahaha even een grapje tussendoor jongens
:rolling: dat kunnen we zeker waarderen :rolling: