Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Ger je hebt PB ;-)

Wat betreft die afsluiter op gas is dat ook wel mijn bedoeling, eentje die bediend wordt door een servo met een kabeltje en daardoor niet meer open kan.

Gerald past hetzelfde systeem toe en ik moet zeggen mij dat wel aansprak dus ben dat ook van plan om in te bouwen.

Als ik de ECU-AUX niet gebruik (was eigenlijk mijn bedoeling) dan zou ik die "noodknop" op uitgang 9 kunnen prikken.

We zullen zien.

Net even de flaps aangesloten afgesteld en getest en dat werkt prima zo.
Echter is 60 graden uitslag wel een beetje overdone ;-)

Nauw..... je heb heel wat flap uitslag nodig..... wat zegt de tekening? :)

Je hebt het over een gas afsluiter. Wat bedoel je daarmee? Je hebt al een gasklep dus waarom wil je nog een afsluiter hebben dan?

Tadango zei:
Nauw..... je heb heel wat flap uitslag nodig..... wat zegt de tekening?
Welke tekening?!?!?!?!?!?!?

Tadango zei:
Je hebt al een gasklep dus waarom wil je nog een afsluiter hebben dan?
Vanwege deze opmerking van Ger:
Na het starten altijd, na afkoppelen van je startgas, de aansluiting naar je motor afsluiten, anders blaast de motor terug door de leiding, soms sluit het solenoid klepje niet goed en dan is ie zo naar de vaanjes.
Echter lost hij (en nu ik ook) het zo op:
kun je beter een terugslag ventiel voor gebruiken mét een stopper-plug

Ik zeg niks, maar ik heb wel lekker gevlogen vandaag tring wat was ut koud, maar wel weer veel vliegplezier gehad 14 vluggies gemaakt.

Toedeloe

Over die gas aansluiting. Zo'n vientiel met een kraantje lijkt me de beste oplossing. Aangezien je het over een servo had begreep ik het even niet. Terug slag ventiel is niet de ideale oplossing want die kan bevriezen door het gas wellicht. Met een kraantje sluit je hem altijd volledig af. Misschien zijn er beter ventielen die wel goed afsluiten.

Ik zal straks eens kijken hoeveel graden flaps er wordt aanbevolen bij de vision.

flaps

Net even de flaps aangesloten afgesteld en getest en dat werkt prima zo.
Echter is 60 graden uitslag wel een beetje overdone ;-)

full

Dit werkt perfect bedien ik met een twee standen schakelaar
half of vol flaps met vol flaps komt de formost erg mooi binnen en kun je hem erg langsaam op een klein veldje landen .
Zonder flaps was het niet mogelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn geen Flaps Gert Jan maar remkleppen ;-)

Neh, 60 is meer dan voldoende en ik denk dat 40 al goed merkbaar is.

Gister even de ECU al afgestemd op m`n zender met nu nog even een AUX schakelaar.
Schijnt allemaal te werken.

Vandaag pakketje van Lindinger op m`n werk gehaald dus kan weer heel wat servokabels gaan trekken :-)

Ik denk dat alles hier komende dagen even stil lig.

Het lijtk erop dat de kleine meid zich aan het voorbereiden is om eens te komen kijken waar haar papa nu mee speelt ;-)

Als er meer nieuws is dan horen jullie dat snel.

gauw van MBF af dan en de grote meid gaan steunen :p

die Jet komt toch voor de zomer wel de lucht in...

Even vet :off-topic: :D

Vanochten om 9 uur begonnen al licht de weeen Patricia.
Om 12 uur belde ze dat ik toch maar naar huis moets komen op advies van de verloskundige.

En toen bleef het rustig, de weeen werden niet heftiger, en na een bezoek van de verloskundige rekenden we eigenlijk niet meer vandaag (gister dus) op de kleine meid.

Echter om kwart voor 6 braken spontaan de vliezen en werd het geheel wat heftiger, om kwart over was de verloskundige er en om 7 uur waren we in het ziekenhuis.

Na veel gekreun en gepuf mocht ze eindelijk om half 9 beginnen met persen en de kleine meide diende zich aan en is om 2 over 9 geboren :banana:

Het was zwaar maar Patrice wilde zo graag een gewone bevalling (Joey is geboren met een keizersnee) dat ze mij fijn geknepen heeft maar het was het allemaal waard :yes:

En hierbij dan de eerste foto`s van onze kleine meid.

het kaartje van het ziekenhuis:
Demelza0.jpg

De kleine met d`r pakje aan:
Demelza1.jpg

De vermoeide mama:
Demelza2.jpg

De trotse papa:
Demelza3.jpg

Moeder en dochter blijven nog 48 uur ter observatie dus moet het de komende 2 dagen met de de "grote broer" Joey zien door te komen :D

Laatst bewerkt:
Dank Bertus,

Jazeker moeder en dochter maken het goed :yes:
En ik ook ben nu even aan het relaxen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back