Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen ook 6 seconden zijn geweest ;-) mogelijke calibratie fout van de teller.

Maar het werkt allemaal dus zal geen probleem moeten zijn, alleen iets om rekening mee te houden :-)

Weer ziet er zeker goed uit dus gaat een leuk daggie worden :yes:

6 is al beter.... 8 is te lang. Is het met de P80 niet mogelijk om de accelleratie iets te tweaken in de ecu?

6 of 8 maakt op zich niet zo heel veel uit, bij het gas geven zal die toch bij half gas al wel weer willen gaan vliegen.
En ach, moet ik maar aan wennen.

Heb in de GSU niets kunnen vinden waarmee ik deze tijd zou kunnen verkorten :roll:

We doen het er gewoon mee :cool:

Probleem is dat van de 6 sec het 4,5 duurt voordat je op 1/2 gas zit en je stuwing hebt ;) Het laatste stukje gaat vrij snel. Ik had met de vision dit ook. Begin van het veld gas erop, rustig aan up hangen om de snelheid er niet teveel uit te halen en aan het eind van het veld pakte hij weer op om te vliegen. Gelukkig kunnen deze trainers dit heel netjes en is het geen probleem.

Je zal zondag wel zien hoe de jetjoe nu reageert na was ecu aanpassingen. Duurt ook iets van 1,5-2 sec voordat je op 1/2 gas zit maar het laatste stukje duurt minder dan 1 sec.

Misschien dat je hem (ooit) kan laten ombouwen naar een SE, dan is hij lekker fel. Eerste eens lekker hier aan wennen, dan is het later makkelijker.

Klopt, op Rozenburg had ik de eerste keer dat ook en na de vlucht werd ik gecompimenteerd met het feit dat ik niet de kist up trok voordat er stuwkracht was.

Toen ook rustig de kist door laten vliegen met minimaal hoogte verlies om pas weg te trekken toen er echt stuwkracht voor handen was.

Wie weet wordt ie ooit een keer geupgrade maar momenteel nog niet.

Met de goede eigenschappen van de formost is dat ook helemaal niet nodig. Die vliegt al met 2kg stuwkracht :) Met 500g restdruk kan hij al level vliegen....

Gister een imitatie FOD screen voor een P80 gekregen :D

Die vandaag of morgen even monteren en dan moet mijn kissie klaar zijn voor komende zondag :yes:

En het FOD screen ervoor:
jet176.jpg

Yep, da`s ook een optie (behalve voor dat ene gevallen schroefje in de romp die je vergeten was ;-) ).

Zat ik eerst ook aan te denken maar toen kreeg ik dit gaasje dus was nog sneller klaar :cool:

Op de jetjoe is dat iets lastiger. Schroefjes kan je zelf een hoop aan doen ;) Voor ik de kist monteer schud ik altijd even. Ik bouw ook zorgvuldig en stofzuig hem als ik klaar ben. Gaat tot nu nog goed....... ik zal eens thee zeefjes gaan shoppen

vraagje mbt Crow rolroer up uitslag

Zojuist even buiten aan het klooien gegaan met de crow instelling van m`n Formost.

Heb hiervoor de beproefde en bevlogen instelling gekopieerd en waar nodig aangepast.

Echter kan ik nu m`n Crow stand niet uitzetten, ja kan wel maar dan gaan meteen m`n rolroeren naar een andere neutraal instelling.
En ja ik weet ook wel hoe dat komt, ik gebruik een schuif voor m`n flaps en de crow stand pakt de midden instelling als 0.

Maar de flaps up is 0 en dan staat de schuif bovenaan en leest de mixer dus wat anders.
Kan de mixer ook niet vertellen wat dan 0 is maar op zich allemaal niet erg.

Heb het nu dus zo dat met flaps up de rolroeren normaal neutraal staan en waneer ik flaps down geeft gaan de rolroeren omhoog.

Echter hoe hoog?!?!?

Wat is een mooie uitslag om de rolroeren omhoog te laten gaan bij deze crowstand???

Het probleem van de rolroer neutraalstelling tussen beide geheugens zou ik te niet kunnen doen daar de inbouw van een 3-standen schakelaar, mhhh, misschien doe ik dat nog even dan kan ik de crow naar wens in of uitschakelen.

Het is toch een butterfly eigenlijk? Op mijn zwever gaan de flaps omlaag en de rolroeren omhoog. Wat voor zender heb je precies?

Butterfly / crow allebij hetzelfde :-)

Vlieg met een MC19, ik weet waar het "probleem" zit, een 3 standen schakelaar zou dit "probleem" kunnen verhelpen maar die heb ik zo even niet meer bij de hand (zat al naar de 3 standen schakelaar van Onno`s MX16 te loeren maar laat ik dat nu maar niet doen ;-) ).

Feit is dat het nu allemaal gewoon werkt maar met de "TEST Jet" instelling kan ik hem niet uitschakelen.
Heb dan dus altijd crow stand aan staan........

En met de zender in de gewone "Jet" stand heb ik geen crow.

Maar daarom mijn vraag, hoe groot zou ik de rolroeren up zetten met flaps full down?

Mooi ik heb nog iets minder genomen maar zit dus redelijk geod.

Eens kijken hoe dat scheelt :D

Mhhh, zit me nu ineens weer wat te bedenken.

Nog eens wat anders proberen waardoor ik misschien wel m`n crow wel schakelbaar kan maken.

Eens even wat proberen vandaag of morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back