Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even de kist in elkaar:
jet151.jpg

jet152.jpg

En de cockpit even zwart gemaakt, staat net wat beter:
jet153.jpg

zwaarte punt

De formost van mij weegt ook leeg 8300 gram . tank 2 liter plus hopper 0.25 (staat vlieg klaar)
De accu,s heb ik helemaal voor in, het zwaarte punt is goed . dus geen extra lood
gr Gerrit Jan

Hee Jaap,

de lengte is +/- 600mm, alvast bedankt.

Heb zojuist besloten dat er andere rolroerservo`s en hoogteroerservo inkomen, op 1 of andere mannier werken de MG99 niet zoals ze moeten doen.
Terwijl als ik er "gewone"servo`s aansluit alles perfect werkt.

De kist net ook even op de weegschaal gehad, gewicht zonder brandstof +/- 8300 gram.

Komt nog wel wat verf bij, de kist is wat staartlastig nu maar het is gewogen zonder lege main tank en met een lege hoopertank.
Als de hopper vol zit moet het gewicht al wat beter zijn, andrs moet er nog iets lood voorin.

Met volle tanks zal de kist net onder de 11 kilo gaan wegen.

Zo dit weekend redelijk wat gedaan, toch minder dan gehoopt maar voldoende om tevreden te zijn
'
Vluegels en staart hebben een witte onderlaag, gear werkt, remmen werken, richtingsroeren werken.
Flpas werken, cockpit is geschilderd, piloot zit al te wachten.

Dus al een eind heen klaar :D

Wat moet er nu nog echt gebeuren:
- 3 servo`s aanschaffen en monteren + aansluiten en afstellen,
- servoluikjes maken voor de flapservo`s,
- model uitbalanceren, of door een grotere akku voorin te leggen en/of wat lood in de neus,
- motor waarschijnlijk nog eens uit elkaar,
- alles nog eens nalopen,
- maidenen :D

Deze maand moet dus wel lukken :yes:

Hallo Berto,je bent mooi opgeschoten met de Formost, kun je binnen kort eerste vlucht maken,kist stuurt echt geweldig kan ik je verzekeren ,vorig seizoen met GerritJan z,n kist mee gevlogen en het was een super ervaring.
Veel vliegplezier en ik blijf het draadje volgen.

Hee Rene,

leuk dat je hier ook meeleest.

Het schiet zeker aardig, op hoop toch wel over 2 weken z`n maiden te maken en een aantal vluchten om even te wennen.

Komt zeker vast wel goed :-)

Alleen die striping nog, kan er maar niet uit geraken hoe de kleurstelling nou definitief zal gaan worden :roll:

mooi opgeschoten man, begin je al een beetje knikkende knietjes te krijgen voor je maiden?:)
enehhh wel filmen he? dat willen we niet missen hoor
groeten gertjan

Zeker nog geen knikkende knieen, op het moment zelf zal ik wel een keer extra slikken maar verder is het gewoon een maiden.

En mijn inziens minder stressvol dan een twin of 4-motorige kist maidenen dus ik ben er niet zo bang voor :-)

Precies! Tis ook maar gewoon een vliegtuig... Als je helemaal gaat nadenken wat het gekost heefd tijd/geld als je klaar staat om op te stijgen kun je deze hobby beter niet doen. ;) Gewoon gas erop!

Grtz,
Gerald

Wanneer en waar moet je wel even posten natuurlijk en niet in het geheim gaan maidenen. Ik wed dat wel een paar man willen komen kijken (ik ook indien mogelijk ;)) :yes:

Ik wed dan ook dat er genoeg foto en filmmateriaal beschikbaar zal zijn :mrgreen:

Hehehe, ik denk dat de meeste pas `s avonds laat zullen ontdekken wat er gebeurt is ;-)

Twitter?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Een cameraman zal er zeker wel aanwezig zijn :yes:

Jammer, heeft overigens niet met ramptoerisme te maken, jammer dat er altijd meteen het slechtste wordt gedacht :confused:

Veel mensen hebben dit topic gevolg en zijn vast benieuwd naar de eerste vlucht...

Vliegen met turbines heeft vaak wel een extra aantrekkingskracht. Beetje koffie/cola/bier/etc erbij en er een leuk dagje van maken met een hoop modelbouwers. Juist een top maiden wordt dat :yes:

Heren heren heren, we gaan van het goede uit en dat zal best goed gaan die maiden van Berto's jetkist.

Maar ja een maiden alleen doen of met 1 vliegvriend is ook wel prettig vindt ik, alhoewel als het goed gaat mis je wel het applaus van allllllll je (modelvliegvrienden) , maar alst fout gaat, kun je gelukkig maar met 1 persoon praten over het waarom en heb je er maar 1 om tegen te klesse en dat is voor wat betreft dat moment ff genoeg.

Bertoooooooooo joehoeeeeeeeeee ja jij daar aan de overkant !!!!!! gaat helemaal goed komen.

Vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
Ik wed dan ook dat er genoeg foto en filmmateriaal beschikbaar zal zijn :mrgreen:

Als het op de EMCR gaat gebeuren, dan wil ik wel komen filmen hoor:D

Berto heeft morgen (als de TNT meewerkt) in ieder geval hele mooie Hitec servo's voor op aileron en hoogteroer:cool:

Ik ben zoooo blij dat ik niet jouw baas ben Berto! :D

het begint er wel echt op te lijken nu. Hoop dat de maiden gewoon naar wens verloopt!

@Alexzzz: leuk aantal posts 12.345

Hee Alexzzz,

bedankt voor de servo`s ga morgen bij de brievenbus van de baas liggen wachten ;-)

Ach Jitze,

als jij mijn baas zou zijn dan zou je me nog meer hobby tijd geven omdat we dezelfde hobby delen :cool:

Maar met morgen de servo`s in huis en komende avonden een beetje doorknutselen dan moet een maiden eind deze maand wel kunnen gaan plaats vinden :banana:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back