Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
jj

Jaja, formost meeting komt er zeker :) Vandaag net een jetjoe afgeleverd bij de eigenaar voor in de formost :)

Alweer een Formost , de lijst groeit .
Op lelystad vliegt ook een formost met een kleine jj.
Ik meen een maatje van thijs quartel.
klein torretje voor zo,n grote kist ,maar vliegt ook goed.
gr rene.

Net uit de doos gepakt.

Laatst bewerkt:
@ Herman,
Ai, daar lijken meerdere kisten wel eens mee te kampen.

@ Rene,
Yep, dat is ook de reden dat ik voor Jeti heb gekozen, de telemtri incl de nog komende GPS module vondt ik wel wat.
+ ik kan nog gewoon op de 35 blijven vliegen ook.

@ all:
Tijdens vlucht 1 heeft de flapservo het al begeven, daar wilde die al niet meer.

Zie hier ook het filmpje:
Modified Formost on-board cams

@ Herman,
Ai, daar lijken meerdere kisten wel eens mee te kampen.

@ Rene,
Yep, dat is ook de reden dat ik voor Jeti heb gekozen, de telemtri incl de nog komende GPS module vondt ik wel wat.
+ ik kan nog gewoon op de 35 blijven vliegen ook.

@ all:
Tijdens vlucht 1 heeft de flapservo het al begeven, daar wilde die al niet meer.

Zie hier ook het filmpje:
Modified Formost on-board cams

Geluk Berto dat het de flapservo was die de geest gaf,voor de zekerheid hebben wij alle 9 servos nieuw gemonteerd.voorkomen is beter dan genezen.
Mooi filmpje trouwens,ook dat spul is niet echt duur meer tegenwoordig .
gr rene.

Yep, al heb ik op de rolroeren "zwaardere" servo`s zitten en op de flaps :lichtere" zal eens kijken of ik nog "zwaardere" heb liggen maar geloof van niet.

woensdag geen jet op de hei

Nou deze week gaat er niet gejet worden :-(

Net even bezig geweest om de flapservos te vervangen.
Dacht kaat ik eens de RC-Powerplane MG-99 weer te voorschijn halen, misschien werkt dat wel met de Jeti ontvanger.

De kapotte servo eraf en alvast 1 MG-99 erop en testen, dat werkt.
Tweede servo eraf en de 2de MG-99 erop en meteen was het heibel.

De 2de servo kwam pas na een aantal seconden in, deed ik de flaps snel bedienen dan stopte 1 van de servo`s er gewoon mee om secondes later weer bij te trekken.
Deed ik rustiug sturen dan werkte het 10x goed maar de 11de keer weer met een hik, en dat zo konstant.

Ze liggen alle 3 nu in de vuilnisbak, die wil ik niet meer in een kst hebben.

Ga morden maar eens 2 Dymonds D9500 MG`s bestellen voor de flaps, kijken hoe die bevallen.

Kan ik volgende week weer met een gerust hart jetten :-)

Zie net alleen ook nog 2 Hitec 605`s hier op het forum te koop staan, wie weet worden die het wel ;-)

He Berto.

Laat die hitec maar zitten.
Ga gelijk voor die dymonds.
In mijn beech zijn al twee van die hitec naar zijn grootje gegaan.
Die dymonds werken prima en een veel lager stroom verbruik.
De flaps gaan bij bij langzaam uit en in.
En komen dan perfect in neutraal terug.
Dat deden die hitec niet.

Groeten Han.

Tjah, als je weet hoe zwaar sommige Hitecs belast worden (bij mij en vele anderen) en geen krimp geven daardoor, en wanneer je dit samen ziet met een groot aantal negatieve ervaringen van de Dymonds (kijk maar eens op rc-network en andere forums) dan zou ik toch altijd voor de Hitecs gaan.

Han; Hitec levert een hele reeks aan verschillende servo's, het kan natuurlijk best zijn dat je voor jouw doeleinde een te zwakke hebt gekozen:)

Tja, ik ben zelf ook wel een beetje een Hitec fan, heb diverse van dit merk in de toch wel wat grotere/duurdere kisten zitten en vooralsnog zonder problemen.

Vandaar dat Hitec`s mijn eerste keus is, echter zijn de Dymonds wat goedkoper met meer trekkracht en vandaar dat ik de Dymonds wilde bestellen.

Toen kwam ik na wat zoeken hier op het MBF 2x een Hitec 605 tegen (weet niet of ze er nog zijn heb nog geen reaktie terug gehad) en die zouden ook moeten voldoen.
Zijn sterker dan ik er nu op had zitten (7,5kg tegen 5kg) en qua prijs direct een stuk aantrekkelijker (mag ook wel als 2de handsjes zijnde ;-) ).

Tevens zijn ze maar voor de flaps dus hoef ook niet voor de hoofdprijs hiermee gaan.

Berto,
Ja, ik heb ook veel Hitecs in dienst, nooit problemen mee.
De Dymond 9500's (véél waar voor je geld) sinds kort in gebruik op een sleepkist, no problemo, en ik hoor er vanuit het buut'nlaand alleen maar goede berichten over. Sowieso zijn de Dymonds servo's prima, niks mis mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back