Gens ACE Support Forum

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door xyz, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zie je wel... begint met gisten (bier of cola recept blijft altijd geheim)... uitrollen tot het een ons weegt... gewoon gelamineerde oliebollen... wist het wel...
     
  2. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Gens Ace gaat ook pakketten maken die veelvuldig voorkomen of nog nodig zijn, omdat te kunnen doen, zouden jullie de afmetingen en gewicht van de pakketten die er nog niet zijn in het onderstaande topic kunnen vermelden?

    [152875] maten-gewicht-advies



    *Niet iedereen leest de onderkant van het forum onder het verkoop gedeelte, vandaar even een post hier
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    :hammer:
    goeie finaal over heen gelezen
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  4. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Kan je van beide accus even de maten en gewicht in het daarvoor bedoelde topic? als ik zodadelijk 20 types accu uit dit topic kan gaan vissen wordt het er niet echt duidelijker op... alvast bedankt.
     
  5. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    is er eigenlijk ook te kiezen voor andere stekker zo als bijvoorbeeld ec5's ?
     
  6. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    stuur ze een mailtje en vraag het


    mvg
     
  7. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Vraagje.

    Omdat ik momenteel niet veel vlieg (of liever: al weken niet), is het dan zinvol om de batterijen te ontladen oid?
    Dave
     
  8. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    het beste is om je lipo's altijd 3,7 3,8 volt per cell op te slaan.
    accu's vol wegleggen is niet goed.

    mvg Hans
     
  9. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    daar gebruik je storage mode van je lader voor ? ik doe dat als k al een paar dagen hem niet gebruik
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gens Ace adviseert idd die 3,8v
    Kreeg de accu's aangeleverd op gemiddeld 32% geladen. Dat is het zelfde als HK ze vanuit Duitsland aanleverd.

    De minste cell van de 6 staat bij mij op 3,75v. Daar mag wellicht een tikkie bij.
    Ik denk dat je met een 40 tot 50% voor duuropslag wel goed zal zitten?
     
  11. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    aleen jammer dat ze totaal niet reageren op mail's en berichten(FB).
     
  12. B.Dave

    B.Dave

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    1.196
    Locatie:
    Hoboken, Antwerpen, Belgie
  13. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    Even wat anders en allicht aan te geven richting GensAce ;)

    Ze mogen de siliconen draden en bulletconnectors op de 5300 6S 30C pakketten wel een maatje GROTER uitvoeren. Feitelijk(zo ik na wat zoekacties heb uitgevonden) zijn de connectors met 4mm niet ingericht op de 30C(159A) die dit soort pakketten aan kan (volgens mij zit een 4mm connector tussen de 90 en 100A).
    Zal nog eens kijken of de 12AWG draden die ze gebruiken dit wel aankan.
    SLS heeft dit wel netjes voor elkaar(10AWG, geen connectors)
     
  14. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    tja als je ze niet goed genoeg vind soldeer je er andere aan.

    ik denk als je echt de theorie er op los laat niet 1 draad geschikt is qua diameter.
    ik vergelijk maar even een auto versterker bedrading,

    200 watt rms trekt 16 amp uit de voeding (accu) en daar word al advies gegeven om 25m2 te gebruiken als voeding, en dan is de 16amp als transport.
    ja ik weet dat er grotere afstanden overbrugt moeten worden maar dan nog.
     
  15. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Ik vraag het me af waar het vandaan komt. de platen op de Gens zijn nl tussen de 0.8mm en 1mm...... afhankelijk van het pakket.

    Overigens is het een leuk feitje, mensen denken dat puffen het teken is dat de lipo stukgaat, maar in feite is het andersom.. een lipo gaat stuk omdat ie puft, als zoon ding puft gaat een deel van t electroliet om in een andere (grotere) vorm, die zijn functie verliest(not sure of dit gas word of een vloeistof wordt). waardoor je dus capaciteits en vermogensverlies hebt. blijf je er dan dezelfde belasting uit trekken, trek je feitelijk de lipo over zn kop, en gaat die nog meer stuk.. je voelt m al aankomen, lipo kan niet puffen-> blijft goed...
    Tevens koelen die platen beter dan een stuk krimpkous, dus de lipo zal iets koeler blijven tijdens t ontladen.

    Zie vaak genoeg dat mensen de temperatuur in een lipo associeren met het puffen, maar, meeste van de warme lipos zijn hoogstens een graad of 30, misschien 40 als je m helemaal leeg hebt getrokken.

    Prop zoon lipo nou eens in de oven op die temperatuur, en je zal zien dat die niet bol wordt.. heeft puur te maken met op wat voor wijze je de stroom eruit trekt...
     
  16. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je bedoelt dat de lipo langer op temperatuur blijft door de alustrips die als een isolator werken .

    Een koeling zou alleen kunnen werken als de aluplaat tig x groter zou zijn als de warmte bron en direkt zijn warmte kan afgeven aan de omgevingslucht .

    Mvg Johan
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Denk niet dat de plaatjes dienen als isolator. Dan moet je met een opgedampte laagdikte werken op een drager om echt als een infrarood reflector te werken. Wel een functie als warmte wisselaar? Vergelijk regelaar. Maar ook dan is het aan de dunne kant.
    Dan koel je in een groot pakket slechts effectief twee cellen. Aangezien kunststof slecht geleid, cellen onderling? Er binnenin het accupakket geen lamellen zijn geplaatst.

    Andere functie zou kunnen dienen als wapening? Een grotere impact sterkte?
    Aangezien aluminium makkelijker te verwerken is dan bijvoorbeeld een epoxyplaat? Denk alleen al aan een stansproces, daarnaast een prijsfactor, aangezien aluminium goedkoper uitpakt dan epoxy. Epoxy zou kunnen breken,
    versplinteren en een pakket doorboren. Alluminium verfrommelt. Echter met versnellingskrachten bij impact valt er denk ik niet veel te stoppen, worden de cellen toch eventjes flink kneedbaar.

    Bij HK natuurlijk vuurspuwerij, aangezien zij leven van de lipo's. Maar helaas laten ze een hoop onaangevuld liggen in het DE Warehouse. Wordt de concurrentie thans flink wakker?
    Scherp geprijsde lipo's kunnen we wel gebruiken. Denk dat de prijzen nog wel flink lager kunnen. En HK cellen zijn zeker niet altijd heilig (ook al koop ik er -af en toe- graag).
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    alu platen als koeling tussen de cellen is de grootste kul hebben totaal geen enkel nut.

    het oppervlakte dat de lucht raakt is praktisch 0.
    en het oppervlakte dat geen warmte kan afgeven aan de lucht wordt net zo warm als het pakket.

    waarom denk je dat een echt koel lichaam zoveel ribben heeft? juist om zoveel mogelijk contact met de lucht te hebben. Het gaat om de oppervlakte van het vlak dat in de vrije lucht terecht komt.
     
  19. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Zal ook niet als isolator bedoelt zijn . :D

    Maar als bescherming voor de lipo,s helpen ze ook niet veel .

    Het zal ook meer een optische functie hebben , je kan ze van hand niet indrukken , werken dus opties harder .

    Dat zelfde heb je ook bij de Nanotec,s ;)

    Mvg Johan
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    @Aan Cheeta... er zitten dan ook geen platen tussen, en is er geen koelings onzin aan de hand ;)
    @Johan... Nano's? Kijk eens aan. Dan idd tegen transport stoten en butsen en het aanleggen in de romp. Anders kan ik het ook niet rijmen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina