Gens ACE Support Forum

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door xyz, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    10S 4000mAh pack wat niet lekker balanceert:
    [​IMG]

    Nog niet mee gevlogen. alleen opgeladen. k laat m even aan de balancer. denk dat ie wel bijtrekt.

    En begin nou niet gelijk weer met discussies, zoals ik al zei, ook goede accus hebben wel eens wat tot leven kom probleempjes.
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Het is niet 1 cel, dus dat is een voordeel. Ik heb altijd met 1 afwijkende cel een slechte afloop. Dit kan best goedkomen als ze allemaal gelijk zijn straks.
     
  3. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Links 1 is 1 pack, rechts is 1 pack, en van het linkse pack zie ik toch echt 1 cell erbovenuit springen.. maargoed,30 minutjes aan de balancer hielp. cellen allemaal 4.20 nu:)
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Okee, ik bedoel eigenlijk 1 cel onderuit zakken. Dat is meestal een teken van een slechte cel in een batch.
     
  5. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Linkje? Ben heel benieuwd naar die filmpjes! Ik heb zelf ook even gezocht maar kon eigenlijk maar 1 filmpje vinden met een vergelijk tussen (o.a.) Gens Ace en Turnigy en daar hadden ze ook nog eens een 40c GensAce vergeleken met een 20c Turnigy :nooo:
    Volgens het eerste proefje van Anko ontliepen ze mekaar nauwelijks...

    Eh, volgens Gerd Giese leverden met name de "dikke" 5300mAh Gens Ace packs 20% minder dan geclaimed op de verpakking en die waren nog als nieuw (alleen enkele keren gecycled) ...

    Dat zal lastig worden zolang ze zelf nog rechtstreeks leveren aan de eindgebruikers en dealers geen goede marge te bieden hebben... (maar zou goed kunnen dat de recente prijsstijgingen mede bedoeld zijn om een betere marge aan wedervekopers te kunnen bieden).
    Overigens slaagt HK DEwarehouse er in om voor $10 = 7,50 euro naar NL te verzenden...
    Grtz, Hans
     
  6. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Mooi dat die niet onafhankelijke gozer dat schrijft maar ik zie toch echt een heel ander verhaal de 5300 leveren procentueel meer dan de hyperions 5000CX Zie grafiek. in ik zat dus bijna op 5000mAh ontlading.
    en de afslag spanning was 3.5V per cell.

    [​IMG]

    ps ik heb geen hoog pet op van die Gerd, hij hield resultanten achter toen een locale lipo boer er om vroeg. En blijkbaar is er ook iets mis gegaan me zijn testen want ik zie toch echt iets anders.

    Bart.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Dat is inderdaad een opvallend verschil.
    Reden :confused: Verschil in testmethode? Verschil in individuele packs? (zou wel een erg groot verschil zijn...)
    Tja wat de tests van Gerd betreft; hij hangt er wel een veel forsere belasting aan (en trekt ze ook verder leeg). Ik heb verder geen reden om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van zijn testresultaten maar ook zijn tests zijn uitgevoerd met slechts enkele exemplaren dus mogen niet echt als representatief gezien worden voor de overall performance van een merk.
    Time will tell :yes:
    Grtz, Hans
     
  8. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Thja, bij mij is het geen enkel stuk, ik heb er 8 en ik heb nog geen verschil gezien tussen de 8.

    [​IMG]

    Bart,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Ik koop toch liever daar dan bij een dealer die ook weer z'n marge wil pakken, tenzij er iets is wat echt die meerprijs waard is (bijvoorbeeld: onderdelen in nederland kopen voor betere service meestal de volgende dag in thuis tov importeren).
    Die verzendkosten is wel jammer maar het is een begin. Je kan altijd proberen met anderen te bestellen en de kosten te delen en evt dan nog wat te regelen met de verzendkosten.
    Mogelijk verzend HK veel meer en kunnen ze een lagere prijs per zending kan krijgen bij DPD en GLS.
     
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Heren, graag even stoppen met deze discussie. Reclame maken is ook voor sponsoren niet toegestaan in andere topics dan de sponsorcorner. <- punt.

    Ik heb Robert gevraagd om het account gereed te maken voor posten in de sponsorcorner. Ik zal de betreffende posts hier even verwijderen (niet definitief) en kan ze verplaatsen zodra het account geactiveerd is.
     
  11. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    ik heb een vraag ik heb nu 2650mah 6s 40 C turngy van hobbyking,nu vroeg ik mij af welke van gensace vergelijk baar zijn hun hebben bijvoorbeeld 2600mah 25C 6S maar dat is toch wel een verschil. of moet ik die 40C van hk met een korrelzout nemen. of maakt het C verhaal bij geen enkele eigenlijk wat uit.

    ze gaan gebruikt worden in een 6hv

    graag advies hier in.
     
  12. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    40C turnigy en 25C gens ace komt overeen. Je moet even meten wat er onder de canopy past, maar volgens mij zijn de 3300mAh 6s de beste keus kwa formaat.;) Ik weet niet of er 2 3000mAh 40c turnigys onder een 6hv passen, maar als dat past, passen de 3300mAh gens ook. die zijn nl rondom nog 2mm kleiner.
     
  13. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    @ anko thankz man.voor zo ver ik weet wel.ben je te spreken over de kwaliteit ?
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Het C-getal wordt nog wel eens overdreven, soms wordt een piekwaarde als continue waarde gepresenteerd. Zie je ook wel eens met electronische snelheidsregelaars, sommige kunnen de meest fantastische stromen leveren volgens de specs, maar gaan al een kachel met korte levensduur imiteren als nog niet eens de helft van die stroom wordt gevraagd...

    Het is dus niet ongebruikelijk dat 40C overeenkomt met 25C bij een merk dat wel wat meer waarde hecht aan het juiste labeltje op de lipo plakken.
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.223
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Heb net de Gens Ace 5300 6s 30C binnen gekregen. Twee stuks. Eergisteravond besteld.
    Zeer rap bezorgd via DPD. Een pakket weegt 751 gr op mijn schaaltje, de ander 744gr. Gewichtsverhouding beter dan Turnigy of Zippy 5000?
    Bijgesloten goede safety info en toegestane temperatuur-range. Opslagvoltage geven ze 3.8v per cel aan.
    Bij 60 graad verhitting gaat het zaakje stuk.

    Net pakket! Cellen zijn 42 mm hoog. Aangeloten op elkaar dmv een printplaat naar het oogt.
    61 mm breed en 136 mm lang en 'slank' verpakt om het gewicht niet te veel te laten oplopen. Uiteinden beschermd met schuimtape.

    Kabels zijn zoals 'alle' pakketen. 5mm rode Graupner stekkers? Heet dat zo?
    Kabeldikte 4 mm, dus verwacht een koperkern van 2,5mm? Ik denk dat het wel volstaat voor de aandrijving van m'n voor te bereiden kist. (Sig Rascal 40)
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  16. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Kijk dat is leuke nuttige info.
    Kan ik wat mee.
    Ook met het gewicht.

    Bedankt Han.
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.223
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Han het zijn nette pakketten. Natuurlijk nog niet getest. Tijd zal het leren.
    Snelle levering is aangenaam.
     
  18. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Die pluggen zijn 4mm bulletpluggen.
     
  19. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    > Kabeldikte 4 mm
    volgens mij worden ze stamaard met 4 mm2 uit geleverd en op bestelling in china kun je voor 6 mm2 kiezen.

    AWG 10 of 12

    bart
     
  20. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Hier een interessant filmpje in de fabriek van Gens Ace. Ik geloof dat dit nog niet gepost was:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina