Gereedschap!!!!

Discussie in 'Model truckers' gestart door wybo, 5 jul 2008.

  1. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Cnc

    Hallo marko

    Je zegt het goed wij zijn verwend.met onze machines en nog zijn we niet tevreden.Nu moeten het weer cnc machines worden.Kunnen we nog moeilijkere werkstukken maken.
    Trouwens ik heb je een PB gestuurd of lees je die niet?

    Wil
     
  2. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Ik had je PB op me werk gelezen alleen werdt ik gebeld en ben ik vergeten te replyen,
    In iedergeval bedankt voor die site daar ga ik eens op kijken.

    Ik vindt CNC gewoon makkelijk als je wat meer van de zelfde onderdelen moet gaan maken.
    + letters freezen vindt ik wel erg handig.
     
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Marko, Hallo Wil,

    Tja, ik wil ook wel graag een CNC draaibank en CNC freesbank, maar ja, dat kost wel een paar centen !!
    En haal je dat er wel uit met onze hobby ???, zo'n dure investering, gebruiken wij daarvoor onze machiens wel genoeg ???
    Hmmm, ik betwijfel of je ooit deze dure investering er wel weer uithaalt !!

    Of we moeten Wil eens heel lief aankijken, of hij onze machines CNC wil ombouwen, hahahaha.

    Ik wil op korte termijn wel mijn draaibank en freesbank voorzien van een digitale uitlezing, want dit is toch wel heel erg mooi en makkelijk !!

    Nu wordt je gek van de streepjes tellen op de draaibank en het onthouden/opschrijven hoe je dwarssupport staat ingesteld, ook het langssupport wn het kleine langsupport wil ik voorzien van een digitale uitlezing !
    Ook de langsslede en de dwarsslede van de freesbank wil ik voorzien van een digitale uitlezing !
    Dit moet toch wel lukken om dit uit te voeren voor ongeveer € 1000,=
     
  4. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Ik gebruik de freesbank niet alleen voor me modelbouw. Ik gebruik het ook om onderdelen te maken voor me echte volvo en af en toe ook onderdelen voor andere. Zoals flenzen voor turbo's beugels voor intercoolers op te hangen enz en wil steeds meer onderdelen gegaan maken omdat er voor een volvo weinig te koop is en. dan kan ik het ook weer verkopen er is vaak veel vraag naar. Dan verdient ik weer geld voor me vrachtwagens :)
     
  5. jort

    jort Guest

    mijn werkplaats

    hier mijn werkplaats, deze werkplaats is van mijn en van wybo mijn neef

    [​IMG]
    [​IMG]



    mvg jort
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    een modelbouwer met lege kasten?
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Jort,,

    Waarom Jort of waarom je neef Wybo,

    Jij bent toch gewoon Wybo !!!!

    Waarom zo geheimzinnig doen ???

    Wel een beetje vreemd hoor, die naamswijziging !!!
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    gereedschap

    hallo allemaal
    piet en wil,wat een mooi gereedschap hebben jullie zeg,
    is het goed als ik het bij mn slaapkamer houd met het bedenken en bouwen van mn modellen en de garage met wat elec gereedschap zoals een dremel,powervijl en een lintzaag voor kunstof en alu,en een kolomboormachine,
    ik heb dus geen draaibank,mis het wel regelmatig als ik wat gedetailleerder wil bouwen,maar tot nu toe heb ik me aardig weten te redden,
    en ja met cnc kan je velgen en naven maken voor derden en verkopen,zo verdien je er wel wat op terug,zo deed er op de club het iemand op zn werk,een koopje waren die velgen,deed het op zn werk tijdens het werk op een andere machine en daar ging automatich een hele staaf alu in en aan de andere kant kwamen ze in een bak terecht en na polijsten in een trommel met van de polijst korrels,
    en intussen zn gewone werk ging ook automatisch dus enkel controles uitvoeren hoefde hij,
    maar ja drank en gescheiden en ontslagen dus over met de pret en goedkoop velgen en naven,
    dus als u ooit velgen/naven gaat produceren hoor ik het graag,
    supersingles in tamiya schaal,denk dat dat hier met als die tamiya bouwers wel aftrek zal hebben,of noem ik nu een wereldhandeltje????
    mvg markioo
     
  9. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hall Marco,

    Inderdaad mooi gereedschap hebben wij, maar je moet er wel mee om kunnen gaan anders heb je er nog niets aan die mooie machines.

    Maar Marco denk nou niet dat ik alles op de draaibank en freesbank maak hoor, ik maak ook heeeeeeeeel veeeeeeeeeel kleine onderdelen met de hand, ik denk dat ik de draaibank en freesbank in 15% van de alle gevallen gebruik en dat ik 85% nog met de hand maak, dus Marco, het is niet zo dat je persé een draaibank of freesbank moet hebben hoor !

    Dus wel handig, maar niet persé noodzakelijk !!
     
  10. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Het is al even aangestipt; je handen kunnen het maken als de grijze brei aan de gang gaat. Al je hoeft te doen is je brein voeden, liefst met kennis van technieken die je nodig hebt. Nou die technieken vind je hier op forum wel denk...Toegegeven, in werkplaatsen hier pronken de mooiste machines. Draai- en freesmachines zijn geweldig om onderdelen zelf te maken. Volg je zelf een technische opleiding dan kun je er mee weg, anders zoek een paar boeken op marktplaats bv over metaalbewerken, giettechnieken, electronica enz. Veel plezier met modelbouwen,
     
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo allemaal,


    Mezelf vandaag, 6 oktober 2008, maar eens even verwend met wat nieuw gereedschap voor m'n freesbankje.

    Ik de volgende gereedschappen gekocht.
    Ik heb gekozen voor kwaliteit, dus niet goedkoop !!

    Een Vertex 2 assige machineklem
    Een Vertex horizontale/verticale verdeelkop
    Een Vertex Indexeer-inrichting
    Een Vertex 3 klauwplaat met binnen en buitenklauwen, voor op de Vertex verdeelkop.

    [​IMG]


    [​IMG]


    Nou zullen jullie wel zeggen heb je dit nou wel echt nodig ???

    Tja, niet echt nodig maar wel heel erg makkelijk, hierdoor kan ik wel veel sneller werken.

    Want met het steken van de sleufgaten en de boutgaten in de velgen moet ik dit steeds uitklokken, heel veel werk !!!
    Nu kan ik dit heel makkelijk met de nieuwe Vertex verdeelkop doen, bovendien werkt dit heel zuiver !

    De 2 assige machineklem is ook wel handig, want als ik nu iets onder een hoek moet frezen moet ik steeds de freeskop op de staander verdraaien, veel werk.
    Met deze klem kan zonder de freeskop te verdraaien het werkstuk in de machineklem onder een hoek verdraaien, dit is heel handig en snel !!

    Maar ik ben wel een beetje van de prijs geschrokken zeg !!!
    745,00 Euro incl. BTW.
    Kost veel geld, maar dan heb je ook wat hé, hahahahaha.
    Nou ja, de BTW kan ik weer terugkrijgen van de belasting, dus valt het toch nog een klein beetje mee !
     
  12. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    alsof de hobby nog niet duur genoeg is piet :p.

    maja blijft erg leuk speelgoed he :p

    toys for little boys,
    toys for big boys
    and toys for piet! :p
     
  13. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    steriel low-budget gereedschap????????

    hoi piet
    dat scheelt een hoop werk,en goed gereedschap is het halve werk,toch,
    en de operatiekamer is niet zo als uw werkruimte,
    er staan inderdaad geen draai/freesbank,wel leuke verpleegsters,
    maar wat een organisatie is een operatie zeg,voor het eerst geopereerd en hopelijk ook de laatste keer,ze zeggen je moet alles een keer hebben gedaan,nou ik ga liever een eerste keer ergens naar toe op vakantie,
    dus piet je hebt weliswaar geen uitslaapkamer,maar ik zie de steriele werkplaats van u,
    mvg markioo
     
  14. nico

    nico

    Lid geworden:
    7 dec 2007
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Ermelo
    Nou vind het wel een rotzooi bij Piet ha ha wel mooi gereedschap werk alleen met bankschroef vijlen boormachine +standaard en dremel.:D
     
  15. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland


    Hallo Nico,

    Indrdaad wel een beetje rotzooi in mijn werkplaatsje, maar daar moet je maar niet opletten, hahahahaha !
     
  16. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    hey een schone werkplaats is een niet gebruikte werkplaats en dat is grote zonde!
     
  17. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Marco,

    Sterkte met je operatie !!!
    Wanneer gaat het gebeuren ???

    Tja, inderdaad, goed gereedschap is het halve werk !!

    Nou, steriel is mijn werkplaatsje niet echt hoor, best hier en daar wat rotzooi en stof !
     
  18. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    steriel low-budget gereedschap????????

    hallo piet
    dat was maandag,vandaar dus en dank uwel voor uw interesse,
    zit nu met een ingepakte knie toch even op t forum,kan het niet laten,
    er is niks aan te doen ze hebben enkel gekeken,dus eigenlijk een operatie voor niks geweest,maar weet wel waar ik aan toe ben,afvallen en leren leven met een knie die niet helemaal te buigen is dus het hurken en op de knieeen is uit den boze,of een nieuwe knie,op mijn leeftijd al,slik snik,
    en nico zocht bruder voorwielen voor zn 5-asser,heb een voorasje opgestuurd dus ook nog iemand blij gemaakt,u de diepladerassen en ik de vooras gestuurd,
    mvg markioo
     
  19. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Marco,


    Ooh, dat is niet zo mooi zeg, dat er niets aan de is te doen, je bent nog zo jong, dat is heel er jammer en heel vervelend !!!
     
  20. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    mmmmercedes zwaartransporttrekker

    hallo piet dank u wel,
    maar ik heb nog een been om op te staan,haha
    en rustig aan doen in het vervolg,dus dingen moet ik laten,
    maar de rc mag ik gewoon nog wel doen en gewoon lopen dat gaat ook nog gewoon enkel niet meer op de knieeen kruipen dus geen stratemakerswerk meer en laminaatje leggen is ook over,
    en kan nog auto/vrachtwagenrijden en dat scheelt weer,
    ik kom niet in een rolstoel,ik zou er niet aan moeten denken zeg,
    en kan nu een litteken aan de dames laten zien,schijnen ze gek op te zijn vertelde een verpleger in het ziekenhuis,nou laat de dames zich dan maar melden,ik zit gereed haha
    mvg markioo
     

Deel Deze Pagina