Gestolen spullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
[mod]Even een waarschuwing aan degene die niet de normale omgangsvormen hanteren of op andere wijze buiten hun boekje gaan:

Dit soort opruiende teksten mag je van mij best plaatsen maar niet op het MBF. <-punt

Je zoekt maar een ander forum om daar je gal te spuien, daar is het MBF niet voor opgericht.

Adressen plaatsen is al helemaal uit den boze, redenen zijn al genoeg gegeven. Gaat er iemand wederom buiten zijn boekje dan gaat hij zonder pardon een poosje van het forum af. Ik geloof dat dit voor iedereen te begrijpen is, ook als je uit duh haag komt.

Martin[/mod]

Het gaat weer helemaal offtopic hier. Wat heeft Jaap aan al deze meningen? Niets!!

Ontopic of ophoepelen uit dit draadje.

*vanavond even vegen gaat*

Wat mij gewoon mateloos irriteert is dat er aan een inbreker die bij jou inbreekt en weg komt niks word gedaan. Maar als jij hem op weet te sporen om je spullen terug te halen(omdat de politie er niks aan doet, ook al is eigen rechter spelen eigenlijk fout en net zo laag etc.) dan staat het hele politiekorps ineens op je stoep, want de crimineel moet beschermt worden.

Nou, dat komt omdat je niet "eigenlijk fout en net zo laag" bent!
Dat komt omdat er in Nederland (en een hoop andere landen trouwens) een "ranglijst" van misdrijven is:
Een vermogensdelict (diefstal) is maar een relatief licht misdrijf
Een geweldsdelict (iemand bedreigen of daadwerkelijk wat aandoen) is al een veel erger misdrijf
En eigen rechter spelen word als een ontwrichting van de rechtsgang gezien, en word je dus afhankelijk van de omstandigheden ook zwaar tot zeer zwaar aangerekend.

Ofwel: "het hele politiekorps" staat bij jou op de stoep, omdat je wettelijk gezien, véél ergere dingen doet dan de oorspronkelijke dief. En voordat we nu gaan roepen dat we zo soft en links zijn, volgens mij is deze wetgeving al héél oud, ouder dan vrijwel iedereen op dit forum. Die stamt nog uit een tijd dat de politie wél respect afdwong. Maar als ik de verhalen van mijn oude vadertje mag geloven, hoef je naar die tijd ook niet echt heimwee te hebben. Want de politie maakte ook toen al fouten, alleen was verontschuldigen of rechtzetten er ook niet bij, en Peter R de Vries was er ook nog niet om ze daar op te wijzen....

En de reden daarvoor is al meerdere malen gegeven, en komt niet voort uit dat de crimineel beschermd moet worden, het komt voort uit o.a. wat Airmartin al aangaf m.b.t. het plaatsen van het adres van de adverteerder op MP: degene die jij met de gestolen spullen aantreft, hoeft de dief niet te zijn. Jij wilt zelf óók niet in elkaar geslagen worden omdat je op een tegoeder trouw gekochte fiets rijd. Ofwel: in Nederland is iemand ONschuldig tot het tegendeel bewezen is, niet andersom.

Maar ik koop voorlopig maar even niks meer via Marktplaats, geloof ik....

Groet, Bert

Dus.. wat zou men hieruit kunnen leren?

Ga eerst naar de politie en doe wat je kunt, naar resultaten kun je fluiten maar je plicht als nette burger heb je dan iig gedaan.
Dan kun je proberen om het met praten op te lossen, eerst proberen te achterhalen of het echt de dief is.
Is de verkoper wel erg verdacht (wil je niet meer tewoord staan), dan eerst nog even dwingend maar niet dreigend om je spullen terug te krijgen.
Lukt ook dat niet, dan kun je met een paar sportschool hooligans door zijn huis heen om alles kort en klein te beuken,
zolang je zijn mooie smoeltje maar niet aanraakt want dan pas is het een zwaarder misdrijf..

Ik vind het krom, maar zo moet het schijnbaar.
.. of gewoon toekijken hoe een ander ongestoord rijk wordt van jou spulletjes. :roll:

hallo
je kan het ook terug laten jatten door een crimineel,vind je wel in een coffeeshoppie,
maar ja straks zijn het vriendjes van elkaar,dan hang je,
dit was maar een gedachtte hoor!!!!!!en daar hebt u nou niks aan,

even ter info,
op marktplaats staat rechts eeen lijst waar je kan aan geven als iets je niet bevalt,
er staat ook tussen dat iets niet in de haak of oplichting/heling betreft,
vink/meld het daar aan,
dit zou ik enkele malen doen,want ze lezen geloof ik nooit alle berichten die ze krijgen,het zijn er teveel,heb ik me laten vertellen,
maar om wat voor spullen het gaat is er in deze hele lange topic nog niet vermeld,en is dit het eniogste wat er mee genomen is of zijn er ook andere zaken buiten de hobby spullen mee genomen??!!
is het uit huis of schuur gehaald,??!!!
al met al ik hoop dat u uw spullen terug krijgt,
er is trouwens nog ergens een topic over een man waar zn rc autoos gestolen waren uit een schuur en die verdacht geintereseerde kopers die bij hem in zn schuur was geweest om de modellen te bekijken maar zijn zonder kopen vertrokken,maar later zijn die modellen gestolen,
weet eigenlijk niet hoe dat afgelopen is,kan topic niet meer vinden,
maar weer even:ontopic:succes met het terug krijgen van UW spullen,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Dat heeft Jaap toch ook gedaan dacht ik?
Alleen tsja hij kreeg geen reactie en die vogel is natuurlijk gevlogen straks.
Dat er niet vermeld is wat er is mee genomen is overigens ook niet gek.
Voor je het weet zijn er mensen die het gaan opzoeken op marktplaats,
en bijvoorbeeld iedereen met een calmato sport lastig gaan vallen.

Ik zie inderdaad eigenlijk best wel vaak een topicje als dit opduiken,
en keer op keer vind ik het bedroeft hoe moeilijk het is om gestolen dingen terug te halen,
zelfs al heb je een heel goed vermoeden waar het gebleven is..
Het ergste is dat het vaak nog bekende van je zijn ook,
die op de club toevallig eens gezien hebben wat je bij had..
Om verdrietig van te worden. :(

Laatst bewerkt:
lol dus in een coffee shop komen alleen criminelen ?
lol

volgensmij heeft jaap niks aan het hele topic(discussies) hier
iedereen loopt elkaar alleen maar af te blaffen omdat iedereen de oplossing heeft
het is voor ons makkelijk dingen verzinnen maar uiteindelijk
zijn jaap zijn spullen gestolen
dat de politie geen oplossing ken geven vink heel beschamend voor een land als nederland

hoop dat jaap de juiste keuze maakt en zijn spulletjes terug krijgt
want dat is uiteindelijk waar het om draait en niet hele discussies of het recht systeem goed is in nederland of dat je eigen rechter ken spelen

mischien is het mogelijk om met de politie naar de desbetrefende man/vrouw te stappen al is de politie er dan enkelt om druk uit te oefenen

bij ons is toen een hele zolder leeg gerooft met antieke dinkytoys politie erbij want we wisten wie het gedaan heeft uiteindelijk heeft hij bekend door de druk van de politie
helaas lag de hele antieke collectie autootjes al in de sloot omdat ie bang was dat zijn vriendjes hem verrade
uiteindelijk hebben we zelfs met een bekentenis niks kunnen doen omdat hij 11 jaar was en volgens de politie hij pas aangepakt worden op 12 jarige leeftijd

nogmaals ons systeem is mischien neit het meest ideale in dit soort situaties
toch hoop ik dat jaap meer geluk heeft
hoop dat je ons op de hoogte houdt jaap
want dit is en blijft een verotte situatie

grtz lip

Normaal meng ik mij niet in deze oeverloze discussies.
Stoere taal en meningen ten beste geven waar niemand wat aan heeft en zeker Jaap niet.
Bij deze sluit ik me dan ook aan bij de vorige schrijver.
Je zou, wanneer je echt wat te melden hebt, Jaap een pb kunnen sturen en Jaap zou dan kunnen overwegen om de gouden tip met ons te delen.
Ben

Gaat werkelijk nergens meer over,

Hoop oprecht dat spullen van jaap terugkomen, heeft iemand tips voor hem, maak gebruik van het PB systeem...

Dit gaat op slot, en zelfs daar zweet ik al van met dit warme zomerweer... (nu al 32 graden hier in eibergen)

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back