Gestolen spullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat noem jij een detail en wat is er irrelevant aan?
Dat er gezeurd wordt over het feit of er al dan niet gras groeit in een of ander land waar justitie zo rot als stront is.
Wat maakt het uit hoe een land eruit ziet in een discussie over justitie..

héhé zo kunnen we inderdaad bezig blijven.

Dat bedoel ik ;)

Ben benieuwd of Jaap er nog wat van hoort.

Dat er gezeurd wordt over het feit of er al dan niet gras groeit in een of ander land waar justitie zo rot als stront is.
Wat maakt het uit hoe een land eruit ziet in een discussie over justitie..
Eens... we leven in Nederland, niet in een ander land...

@tadango: Ik ben zeker niet tevreden met de huidige rechtstaat. Ze zijn mij veel te lief. Maar juist omdat iedereen beschermd wil worden, zitten wij met een vracht aan regeltjes waardoor de politie zijn werk haast niet meer kan doen.

Dat het artikel op jouw naam staat, wil nog niet zeggen dat jij de bezitter ervan bent.
Sterker nog: als jouw auto / motor gejat wordt, kan je nog zoveel bonnen hebben, maar je bent niet de bezitter meer van het item. (hoe het precies heet, weet ik zo gauw ff niet). Komen we weer terug op de kromme regels ;)

Dat het artikel op jouw naam staat, wil nog niet zeggen dat jij de bezitter ervan bent.
Sterker nog: als jouw auto / motor gejat wordt, kan je nog zoveel bonnen hebben, maar je bent niet de bezitter meer van het item. (hoe het precies heet, weet ik zo gauw ff niet). Komen we weer terug op de kromme regels ;)

Als je direct aangifte er van doet sta je natuurlijk sterker.

En die "kromme regel", heet dacht ik "bescherming van de koper" Je koopt iets "ten goede trouw", en jij gaat er dus van uit dat het niet gestolen is. Op dat moment (als jij iets koopt, wat toch gestolen blijkt te zijn) is het vrijwel onmogelijk om dat item terug te zien gaan naar de "rechtmatige" eigenaar, want jij hebt het immers netjes betaald.

Weer een typisch links geblaat om irrelevante details uit te vergroten.

Sven, degene die irrelevante details uitvergrootte was jij... (je had het over een zandbak ver van hier) alleen klopten jouw irrelevante details niet. En het is natuurlijk niet handig als je probeert een punt te scoren maar je feitenkennis blijft een tikje achter... :cool:
Dat doet me er ernstig aan twijfelen of we de reorganisatie van het Nederlandse justitiële stelsel wel aan jou zouden moeten overlaten... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Daar zit natuurlijk wel iets in. Als jij iets hebt (2e hands of hoe dan ook) bewijs dan maar eens dat het van jouw is als iemand komt zeuren dat het gestolen is. Daarom doet de politie ook niets zonder dat de dief er mee in stemt. Tenzij je goed bewijs hebt (foto's van meetings bv en een aantal mensen die je verhaal bevestigen) kan de politie toch niets doen. Even bij de persoon langsgaan is in dit geval de snelste oplossing ;) Vaak doen ze toch geen aangifte als ze echt in de fout zaten.

Sven, degene die irrelevante details uitvergrootte was jij... (je had het over een zandbak ver van hier) alleen klopten jouw irrelevante details niet. En het is natuurlijk niet handig als je probeert een punt te scoren maar je feitenkennis blijft een tikje achter... :cool:

Wat klopte er dan niet? En hoezo was het niet relevant?
Volgens mij sla je nu zelf de plank (of balk..) mis.

A. het is geen zandbak en B. het is hier niet verder vandaan dan het vakantiedoel van de gemiddelde Nederlander. (Sterker nog, dertig jaar geleden gingen er veel Nederlanders heen op vakantie).
Jij begon met je eigen argumenten niet relevant te noemen hoor...

en wat dwalen we weer heerlijk. Het lijkt wel een forum. :)

Mag ik dan even een opmerking plaatsen???

In plaats van mekaar op uitspraken aan te vallen, kunnen we beter een oplossing zoeken of de TS helpen met een oplossing voor zijn probleem....

ik lijk wel een mod

A. het is geen zandbak en B. het is hier niet verder vandaan dan het vakantiedoel van de gemiddelde Nederlander. (Sterker nog, dertig jaar geleden gingen er veel Nederlanders heen op vakantie).
Jij begon met je eigen argumenten niet relevant te noemen hoor...

A. En dat onder een vergrootglas leggen is belangrijk in deze discussie? :roll:
B. En dat onder een vergrootglas leggen is belangrijk in deze discussie? :roll:
Bosnië is en blijft een gaar land, dat soort details doen er totaal niet toe hoe de politie daar hun werk doet.
Dus blijf daar maar over door melken, mijn punt staat.

En de oplossing hoort EIGENLIJK de politie te zijn,
maarja het is al duidelijk dat je daar je gerechtigheid niet kunt halen.
Dus wil je je spullen terug dan zullen er andere plannen gesmeed moeten worden.
Alleen gaan er mensen huilen en brullen als je zulke dingen voorsteld,
omdat ze blijkbaar blind zijn voor het politie probleem..

Laatst bewerkt:
A. En dat onder een vergrootglas leggen is belangrijk in deze discussie? :roll:
B. En dat onder een vergrootglas leggen is belangrijk in deze discussie? :roll:
Nee, dat is NIET belangrijk voor deze BELANGRIJKE discussie.
Maar: Het waren wel JOUW opmerkingen, die je vervolgens ook ZELF irrelevant hebt genoemd.
Dus als je die irrelevante opmerkingen nu in MIJN schoenen schuift, ben ik het daar niet helemaal mee eens. Ik neem aan dat je dat kan begrijpen... zij het met pijn en moeite... :D

Contact opnemen met Marktplaats. Die hebben hier procedures voor. Verder beschikken zij over zogenaamde IP-logs. Van iederen worden de internetadressen geregistreerd en op het internet is NIEMAND anoniem. Er is redelijk snel te achterhalen vanaf wel internetadres de advertentie geplaatst is en waar de emailberichten worden uitgelezen. Dat internetadres hoort bij een provider en de provider weet wie zijn klanten zijn. Dit soort kneuzen weet echt niet hoe je dergelijke dingen moet omzeilen.

(mijn credit card nummer is 15 jaar geleden misbruikt, ik had hem in 4 minuten zelf getraceerd via Website/HotMail/provider, een flapdrol in Rotterdam)
HiHi
Nooit gehoord van vpn zeker?
Verder heb je in heel Nederland wel op een steenworp afstand een wifi netwerkjes wat onbeveiligd/makkelijk te kraken is.

Het beste kan je gewoon afspraak maken om je eigenspullen terug te kopen en dan langs gaan met Modelbouwforum knokploeg.

Edit: Zie nu pas dat we 6 pagina's met onzin verder zijn...
In plaats van de topicstarter te helpen zijn gestolen spullen terug te krijgen beginnen jullie een discussie Politiek & Politzei, goed bezig heren!

Laatst bewerkt door een moderator:
Intimidatie ploeg ;) knokploeg klinkt meteen zo geweldadig :)

Jaap, als je mensen nodig hebt, pb maar ;)

Ik had in mijn woede het adres gepost van de verkoper op marktplaats.
Dat mag kennelijk niet. Ik was even vergeten dat inbrekers, dieven en vooral helers
in nederland niet aan de schandpaal gezet mogen worden.

Ik had van Jaap wat advertentie gegevens ontvangen en na ongeveer 10 minuten op internet speuren de verkoper van de gestolen spullen achterhaald.
Dat de verkoper niet veel heeft gedaan om zijn identiteit te verhullen geeft waarschijnlijk aan dat hij of van geen kwaad bewust is, of zeer zeker van zijn zaak is, of gewoon heel dom is.

Jaap.
Gewoon die gast bellen. Situatie uitleggen. Dat inmiddels heel modelbouw nederland er
vanaf weet. Mischien kiest hij eieren voor zijn geld.

Denk eraan: Nooit maar ook nooit dreigen, of uitlatingen doen die dreigend overkomen.
Maar beloven en geloven mag wel:
Ik geloof dat ik je graag kom opzoeken.
Ik denk dat jij nooit gelukkig kan worden met deze situatie.
Ik geloof dat we er wel op een goede manier uit zullen komen.
Ik wil mijn spullen terug, en denk jij af van deze vervelende situatie.

Neemt niet weg Jaap dat de inbraak nooit opgelost gaat worden.

Ps: Jaap mocht je het apparaat (met reden niet nader omschreven) ooit terugkrijgen.
Kan ik dan een uitlaattrechter bij je bestellen?

Ach.... aan beide kanten hier zit een stukje waarheid. De crimineel moet beschermd worden mocht hij onschuldig blijken en de burger moet daarop geduldig zijn. Probleem alleen is dat de (mogelijk) gestolen goederen de handel in gaan en zo verdwijnen en mag de politie van mij best direct optreden om de spullen veilig te stellen (niet dat je er vrolijk van moet worden hoe ze er bij de domeinen mee om gaan).

Ik vraag mij ook af hoe de politie met de aangiftes om gaat. Laatst bij een inbraak in mijn auto hadden ze de hele deur gesloopt en het chassis zwaar beschadigd, en dat alleen voor een stom LCD schermpje waar ze zonder PC niets mee aan kunnen maar de aangifte kon alleen nog maar over het internet. 2 weken later bleek een bende uit een oostblokland opgepakt te zijn die in de Bollenstreek auto's hebben open gebroken voor hoofdzakelijk navigatie apparatuur. Konden best wel de daders bij mijn inbraak zijn maar er dan nog iets van horen...... Niets meer en bleef ik met de schade zitten....

Betreffende de diefstal van mijn RC apparatuur bleek een deel in Pijnacker opgedoken te zijn maar dat viel weer niet onder Hollands Midden waar ik woon en blijkt er dus ook geen informatiewisseling tussen de korpsen te zijn. Dus ja, als ik de baas van die toko was zou ik heel hard schoppen om de agenten daar te krijgen waar nodig en al die eigen systemen proberen te koppelen tot desnoods een geheel nieuw landelijk systeem.
Het is dus inderdaad een bureaucratie geworden, voor iedere kogel die ze afvuren en crimineel die er gepakt wordt moeten ze allerlei rapporten invullen en dingen verantwoorden dus doen ze het niet.

Om het nog even over het stemgedrag te hebben. Ja, ik denk dat een rechtse wind gewoon even nodig is om oa. dit soort zaken weer voor de burger op orde te krijgen, met links lijkt dit niet te gebeuren en naar het er zo uit ziet gaat het ook niet gebeuren.....

Wat mij gewoon mateloos irriteert is dat er aan een inbreker die bij jou inbreekt en weg komt niks word gedaan. Maar als jij hem op weet te sporen om je spullen terug te halen(omdat de politie er niks aan doet, ook al is eigen rechter spelen eigenlijk fout en net zo laag etc.) dan staat het hele politiekorps ineens op je stoep, want de crimineel moet beschermt worden. Net zoals een inbreker in JOUW huis met JOUW spullen die je even het huis uit fatsoeneerd op gepaste wijze. Dan ineens ben JIJ de crimineel, terwijl je hem op heterdaad betrapt. Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. En om even te reageren op een post van een paar pagina's terug: Nee ik rij niet altijd netjes de snelheid(meestal niet zelfs) maar ik vind dat ze daarin de verantwoordelijkheid wat meer aan de mensen zelf over mogen laten. Ik weet dat misschien niet iedereen zo is, maar als ik harder rijdt dan de maximum snelheid, dan ga ik nog niet harder dan de snelheid waarvan ik weet dat het nog veilig, waarop ik nog op tijd kan reageren op overstekende kinderen, of iemand die geen voorrang geeft. Want de snelheden(en daar kan de politie niks aan doen) op sommige wegen is gewoon belachelijk laag. Bovendien flitsen ze hier niet meer om het veiliger te maken, maar om geld binnen te halen voor doeleinden waar ik het ook niet mee eens ben. In Phoenix(Arizona, USA) is het tegenwoordig zelfs verboden voor de politie om te flitsen omdat er opgemerkt werd omdat het niet meer voor de veiligheid werd gedaan maar om de politie te financiëren!! Maar dat ik niet altijd netjes rijdt, betekend toch niet dat ik dan ook niet mag zeuren over het feit dat er geen bal aan word gedaan als ze ergens inbreken?

Gewoon de inbreker bewusteloos meppen, en dan een mes in zijn handen duwen met schoon lemmet (waar niet je vingerafdrukken opstaan) en vervolgens zeggen dat je aangevallen werd.
Enigste optie..

Ik had in mijn woede het adres gepost van de verkoper op marktplaats.
Dat mag kennelijk niet. Ik was even vergeten dat inbrekers, dieven en vooral helers
in nederland niet aan de schandpaal gezet mogen worden.

Je vergeet ff te vermelden dat het de VERMOEDELIJKE inbreker/dief/heler is..
Wie weet is het gewoon iemand die gevraagd is om (tegen vergoeding) deze spullen te verkopen..
Als er dan iemand zo stom is om er naartoe te gaan met een "intimidatie/knokploeg" dan heb je een veel groter probleem..

Wat mij gewoon mateloos irriteert is dat er aan een inbreker die bij jou inbreekt en weg komt niks word gedaan. Maar als jij hem op weet te sporen om je spullen terug te halen(omdat de politie er niks aan doet, ook al is eigen rechter spelen eigenlijk fout en net zo laag etc.) dan staat het hele politiekorps ineens op je stoep, want de crimineel moet beschermt worden.

Als je er gewoon naartoe gaat en de dader weet te overtuigen je spullen terug te geven (zonder dreigementen of geweld.) dan zal de politie niet naar je toe komen hoor.
Dan heb je iemand weten te overtuigen dat hij iets verkeerd heeft gedaan. Maar als jij zegt dat je m iets aan gaat doen of een dreigende indruk maakt dan kan hij idd de politie op je afsturen..( hoe krom dat ook mag lijken)

Gewoon de inbreker bewusteloos meppen, en dan een mes in zijn handen duwen met schoon lemmet (waar niet je vingerafdrukken opstaan) en vervolgens zeggen dat je aangevallen werd.
Enigste optie..

Waarom reageer jij nog.. Als je echt helemaal NIETS zinnigs toe te voegen hebt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back