Gezamenlijk project voor een in Nederland ontworpen DLG

Oke, de bestellingen laten even op zich wachten.
Kan de kwaliteit nog niet helemaal goed krijgen (de tips hebben een andere dikte als het midden stuk, bij hetzelfde profiel. En passen dus niet echt zonder schuren)
Moet de CNC machine dus nog goed afstellen, lukt wel. Maar duurt even iets langer. Houd jullie op de hoogte.

Heb je nou dan een voorraad kernen die "net niet" perfect zijn?
Niet weggooien in ieder geval! zijn waarschijnlijk nog perfect voor een "gewone" DLG :D

Ok, het probleem lijkt eerst opgelost. De aansturing van de linker Y-as van de CNC machine, had een beetje speling. Das natuurlijk niet echt de bedoeling, hierdoor is de afwijking ontstaan. Gisteren bijna de gehele dag bezig geweest om dit euvel te verhelpen.

De "oude" kernen ga ik dus niet versturen. En zullen de kliko gaan bezoeken. Hopelijk heb ik zondag weer tijd om lekker de gaan snijden. Zal jullie van de voortgang berichten.

CNC machine loopt nu eindelijk lekker, zodra Theo de kwaliteit gecontroleerd heeft, zal ik ze voor de liefhebber gaan maken.

Maar wacht niet te lang, ik ga er eerst maar 10 maken. Dus PB als je interesse hebt, ze kosten €20 (excl verzendkosten) of ruilen tegen een DLG rompje, staartboom of staartstukken,indien je (actief) meedoet met het F3k.nl DLG bouw project.

Hmm, al een maand geen nieuwe posts over dit project. Behalve mijn vleugels dan, eigenlijk de kernen daarvan dan ook nog.

Mag ik aannemen dat dit project stil ligt totdat iemand de leiding gaat nemen?

Jammer.

Inderdaad, misschien dat een microDLG een beter project is. Die is tenslotte van gewoon balsa te maken. Misschien is de drempel dan lager.
Tijd voor een nieuw draadje lijkt me ;)

Ik zit te denken over een Oeka Bulli Evoluzione....
ik heb het ontwerp zo goed als af
het zou leuk zijn om die in groepsverband te bouwen..
wie is geinterreseerd om mee te doen...
het liefst op een voor wat hoort wat basis
in een redelijk relaxed tempo
cheers

Bart

Back