Gezamenlijk project voor een in Nederland ontworpen DLG

Eric van Dijken zei:
Hoeveel vleugels zijn er nodig voor dit project?

Wil me best inzetten om een aantal vleugel kernen te snijden op mijn CNC machine.

Ik meld me bij deze aan voor een set vleugels. Hartelijk bedankt alvast.

Loet

@Loet,

Het gaat alleen om de XPS vleugelkernen, dus niet een complete vleugel. Misschien had je dit wel begrepen, maar dan staat het er extra nu voor de duidelijkheid ;)

Zal volgende week, de machine eens lekker aan het werk zetten. Heb mijn handgesneden kernen in de afvalzak gestopt. Als je een CNC kern ziet...... daar kan ik handmatig niet tegen op.

Dus als jij de enige bent, lijkt me het geen probleem.

[/b]

Eric,

wegens de grote toeloop en reactie op je fantastische aanbod, zou ik graag 3 paar vleugelkernen hebben.
1 om te verknallen , 1 om redelijk te finishen en 1 om te proberen een gedeelde/demontabele vleugel te maken.
Ik heb mij nog niet aangemeld in het project, overigens is vanwege een drukke (persoonlijke) agenda een belangrijke bijdrage mijnerzijds niet echt inplanbaar.
Ik kan wel voor het vervoer van de vleugelkernen zorgen en voor een redelijke verspreiding hiervan in Noord-en-Zuid-Holland. Toch wel een voordeel als IT-er: een lease-auto met vast kilometrage, die ik niet haal maar wel voor betaal. Daarnaast nog de belastingbijtelling, maar vrij naar Cruyff: "elk nadeel heb s'n fordeel" .

Hans

Hans, je bent nr2. op de lijst.

Ik zal de kernen op volgorde van aanmelding verdelen, maar ook ik ben IT'r. Helaas heb ik dus niet zo heel veel tijd om te bouwen. Om nu te voorkomen dat ik dagen lang kernen sta te snijden, zou ik het aantal (eerst) willen beperken tot 1 vleugel per persoon.

Misschien ben ik op een later tijdstip wel over te halen om meer kernen te maken, maar laat ik het eerst eens houden bij een beperkt aantal sets. Wie het eerst komt, etc.

Mag ik mij dan ook aanmelden voor een setje?

Het DLG en trekt mij wel een beetje en de bouwwijze doet mij denken aan het bouwen van die A2's in mijn vrije vlucht tijd. Helaas ben ik daar toen niet meer aan toe gekomen.

eric

ik wil ook wel een setje. Aangezien we niet ver bij elkaar vandaan wonen kan ik die wellicht wel een keer komen halen.
Ik heb een vacuum opstelling voor gfk bouw.. alleen de "bagging" methode zoals toegepast bij dlg's is nieuw voor mij.
Die dvd waar je het over had.. is dat wat?

Trouwens.. weet jij of je in groningen ergens mylar kunt krijgen?

Waar vlieg je trouwens? In iedergeval niet bij ons op het veld..

Peter

Oke, oke oke okeokeokeoke...

Natuurlijk geldt deze aanbieding alleen voor personen die meewerken aan het DLG project. Dit om te voorkomen dat ik voor de hele wereld kernen aan het snijden ben.

Voor hen die niet deelnemen, zullen de kosten €20 euro per set zijn (ex verzend) (de eerste 5 kopers, daarna zal ik de prijs opnieuw berekenen). Totdat je van mijn een PB'tje hebt, heb je geen verplichting tot koop, nog ik tot levering)

Beetje off topic niet? De vleugelkernen die Eric snijdt zijn niet gezamelijk ontworpen, of ontworpen voor dit gezamelijke project? Naya Eric als je een setje over hebt.. Mischien kan er gezamelijk wat ontworpen worden, door jongens die hier al ervaring mee hebben. Natuurlijk wil ik graag meedenken.

Nick

haal mij eerst nog maar even van de lijst af dan.. ik heb voorlopig nog genoeg andere dingen te doen.

Ik heb niet het gevoel dat ik voorlopig tijd over heb..

Peter

Peter Pankras zei:
ik wil ook wel een setje. Aangezien we niet ver bij elkaar vandaan wonen kan ik die wellicht wel een keer komen halen.

Mijn bouw opstelling staat in Utrecht (lang verhaal), maar wil er best eentje voor je meenemen naar groningen.

Peter Pankras zei:
Ik heb een vacuum opstelling voor gfk bouw.. alleen de "bagging" methode zoals toegepast bij dlg's is nieuw voor mij.
Die dvd waar je het over had.. is dat wat?

JA, die dvd is echt een aanrader. Kopen/lenen dat ding.

Peter Pankras zei:
Trouwens.. weet jij of je in groningen ergens mylar kunt krijgen?
Helaas, heb geen idee. Bestelde altijd in de USA.

Peter Pankras zei:
Waar vlieg je trouwens? In iedergeval niet bij ons op het veld..

Ik ben lid van Assen, maar vlieg wel eens bij Roden en/of Odoorn. Maar op dit moment komt er van vliegen weinig terecht. Gewoon dom weg geen tijd. Maar als mij DLG klaar is, zal ik wel weer aktief gaan vliegen.

Nickv zei:
Beetje off topic niet? De vleugelkernen die Eric snijdt zijn niet gezamelijk ontworpen, of ontworpen voor dit gezamelijke project? Naya Eric als je een setje over hebt.. Mischien kan er gezamelijk wat ontworpen worden, door jongens die hier al ervaring mee hebben. Natuurlijk wil ik graag meedenken.

Nick

Klopt, ze zijn inderdaad niet gezamelijk ontworpen. Maar als wij allemaal nu gezamelijk iets gaan ontwerpen, dan acht ik de kans klein dat ze beter worden dan die van Prof. Mark Drela van MIT. Het is zijn vakgebied tenslotte.

Daarnaast is er niemand die de leiding neemt in het vleugel deel-project. Daar een vliegtuig niet kan vliegen zonder vleugel.....

Heb ik mijzelf opgeworpen om de vleugel kernen te snijden. Maar als er iemand opstaat om het anders te doen. Doe ik graag weer een stapje opzij.

Maar gezien de vraag.... Is iets beter dan niets.

Eric van Dijken zei:
@Loet,

Het gaat alleen om de XPS vleugelkernen, dus niet een complete vleugel. Misschien had je dit wel begrepen, maar dan staat het er extra nu voor de duidelijkheid ;)

Zal volgende week, de machine eens lekker aan het werk zetten. Heb mijn handgesneden kernen in de afvalzak gestopt. Als je een CNC kern ziet...... daar kan ik handmatig niet tegen op.

Dus als jij de enige bent, lijkt me het geen probleem.

[/b]

ik heb inderdaad goed begrepen dat het om de vleugelkernen gaat. Ik weet hoeveel werk het is om complete vleugels te maken zelfs nadat de vleugelkernen gemaakt zijn.
We maken per jaar 60 combatmodellen en de opbouw van onze voorlijst is ook een schuimkern met 3 latjes en extra verstevigingen.

Ik ben al heel blij dat je vleugelkernen voor mij wilt maken.
Bedankt,

Loet

Ik ga begin volgende week gewoon lekker beginnen met snijden.

Aan de hand van de hoeveelheid vleugels die ik heb, zal ik deze verdelen onder de liefhebbers. De reeds aangemelde "medewerkers" van dit project, krijgen van mij voorrang.

Wat dan overblijft zal ik eerlijk verdelen onder de overige liefhebbers.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mooier CNC zal zijn :D, Ik gok dat je het op het 1e gezicht niet echt ziet, (glad=glad toch?), maar bij de aansluitingen en als je het vergelijkt met een officieel printje van het profiel zal je het verschil wel zien zeker? Ik moet bij een paar delen wel een beetje gaan "smokkelschuren" :lol:

Het ligt aan je eigen bekwaamheid met snijden, ik moet "smokkelschuren en plamuren", wil ik een mooie vleugel krijgen. Andere zullen misschien weining verschil zien.

Met mijn CNC machine.... leg ik het klaar, dan alleen wachten en het resultaat is "perfect".

hallo vind het een tof projekt ,het al verschillende dlg gemaakt mijn
ervaring is het vleugelprofiel waarmee ik het liefst vlieg is
ag45c voor wortel ag46c midden en ag47c op tip niet te geloven maar 5.1 procent dik op de tip

Jeetje Eric er is veel belangstelling voor jou setjes :lol: Ze zullen er ongetwijfeld perfect uitzien. Met de feathercut gaat het goed maar de neuslijst geeft nog wat problemen bij mij.

Als er nu al zoveel belangstelling is voor vleugelkernen dan zal het 11 juni wel erg druk worden op de landelijke DLG-dag :D

@Theo
Goed idee, zal zorgen voor een paar extra "kernen" :roll:

Heb je al nieuwe "tailbooms" ?

En ik heb ergens gelezen dat een goede tailboom, bij een kracht van 1kg op 500mm van de boom, Maximaal 12-17mm uitslaat.
Mijn "vishengel" stokken, komen op 25mm... Niet slecht denk ik zelf.

:offtopic:

Heb je nou ook wel eens van die dagen, dat je aan het XPS snijden bent..... zoveel dat het bijna werk lijkt.

IMAGE_00066.jpg

Maar goed, 10 rechtenhelften, 3 linker en een heleboel nog te snijden tips.

Back