Gezocht: 4S 3200mAh 40C, max. gewicht 280 gram

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Bruno van Hoek, 4 mrt 2019.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    8.135
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik denk goed nieuws...
    Nu nog even afwachten wie ze in Europa kan leveren.

    Voltage: 14.8V
    Capacity: 3200mAh at final charge voltage 4.25V
    (Capacity: 3000mAh at final charge voltage 4.20V)
    Weight: about 240g
    Dimensions 34 x 35 x 122mm
    max continuous load 30C = 96A (90A)
    short-term load 60C
    Balancer connection: JST-XHR
    AWG12 connection cable - flexible silicone cable

    GJ
     
  2. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.278
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik heb een ander probleem... de breedte... Max 49 genau... 155 mm lengte past ook in het rekje zonder CG te verpesten (dat doen de kabels)

    En stel een 4000, 4200 of 4500... wat is eigenlijk de echte capaciteit van de lipocellen GJ?

    Groet Bas
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    8.135
    Locatie:
    Uithoorn
    Wat de echte capaciteit is?
    Wat ik van het chinese mailtje begrijp is dat ding voor Bruno een HV lipo.
    Laden tot 4,25 Volt per cel is 3200 mAh en laden tot 4,2 V is 3000 mAh.
    Nou is het een kleine moeite om je lader wat verder te laten laden, dat is me denk ik een jaar of 10 geleden al gezegd door Schulze, dat je lipo's op kan laden tot 4,28 Volt per cel.
    Toen werd ik voor gek verklaard door wat mensen die dachten dat ze het beter wisten dan Schulze.
    Maar de chemie is gelijk gebleven en nu heten het ineens HV cellen.
    Maar waar ben jij naar op zoek Bas?
    Ik heb bij 2 fabrieken nagevraagd, die Fullymax hebben we gebruikt in F5B, ook nog wat doorverkocht aan duitsers.
    Maar dat was een doos vol en 2 a 3 pakketjes is een beetje duur om ze hier naartoe te laten komen.
    En ze maken ook pakketten voor fabrikanten, zoals Lemon en Pichler.
    Dus als iemand ze in Europa kan leveren scheelt dat een euro of 80 verzendkosten.

    GJ
     
  4. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.278
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik ben op zoek naar minimaal 4S 4000. Wellpower 4200 en 4500mAh zouden ook passen.
    Mijn inbouwbreedte is max 50 mm, daarom is 49 mm geriefelijker en smaller zeker geen probleem.

    Ik merk nu dat mijn 5 jaar oude Turnigy Nano accu's heel veel sneller inzakken. Ze staan echter niet bol.
    Vol 'gas' hoor ik al snel een piep via de Jeti telemetrie. Starten, twee loops en een powerroll...
    Overigens vliegt het model ook braafjes 7A trekkend... vrij netjes... maar dan zijn het luie baanjes. Volgas is iets van 37 a 39A op de grond.

    Na de vlucht zijn ze een beetje warm, maar onder de 30 graad. Ik heb ze meer lader-ontladen gebruikt dan gevlogen.
    Omdat er weer nét een persoonlijke regen-hoos-storm-knetterbui over ons dorpje raasde...
    en nimmer een hutkoffer vol apparatuur rond zeul... ze tevoren op 2C laad... 3 op een rij... met koffie erbij... is een prima uitje.
    5 jaar is nog netjes... Gens-Ace hielden met 2 jaar op te bestaan, keurig onderhouden, vielen er cellen gewoon uit.
     
  5. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    441
    Ik kan Hyperion 4S 3300 25C aanbevelen van 335 gram. Ik vlieg met 2 accu's laad met 2C, na het vliegen altijd op storage en vlieg niet bij erg koud weer. Levensduur van de vorige set was 7 jaar.
    Piekstroom 45A voor maximaal 15 seconden per vlucht.
     
  6. Bertus

    Bertus Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    11.082
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    @F2B Volgens mij vraagt Bruno 280 gram kan je die lipos inkorten of zo?
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    8.135
    Locatie:
    Uithoorn
    Tuurlijk,
    Afkortzaag, plakbandje erom en klaar.
    Alleen als de rook ontsnapt dan doet ie het niet meer, dan moet je het volgende pakket proberen.

    GJ
     
  8. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.278
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nee nee... snijden met keramisch mes en dicht persen met hete strijkbout... navullen met dropwater.

    In de fabriek zouden ze denk ik wel taylor-made kunnen maken? Denk in theorie...
    Het gaat om behoorlijke oplages als de machines draaien. Recepturen om de Ampere waarde binnen toleranties voor elkaar te boxen.

    Is nog niet zo als bij een moderne drukpers...
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    8.135
    Locatie:
    Uithoorn
    Tuurlijk kunnen ze elke maat lipo maken maar je hebt een bepaald gewicht en volume nodig voor een bepaalde capaciteit.
    Ron zal wel zijn KWh per kilo lijstje hebben en dan kan je zo zien of het enigszin kan of niet.
    Maar het schijnt dus te kunnen, 3200 mAh bij zo'n 270 gram.
    De chineesjes slapen nu nog dus ik zal morgen wel weten of ze ergens in Europa te koop zijn.

    GJ
     
  10. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    2.880
    Locatie:
    Gouda
    In de ultra light indoor wereld (sub 2 gram 4 kanalen RC) Heb ik wel accu's gezien die door de bouwer zelf zijn ingekort.
    Het is te doen, in ieder geval voor deze micro artiesten.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    8.135
    Locatie:
    Uithoorn
    Nou.. net een mailtje en via Skype contact gehad.
    Het kan dus echt alleen zijn ze niet in Europa te vinden.
    Bruno, ik zal je een prive berichtje sturen

    GJ
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  12. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    441
    Hyperion 4s-3300-20/50c MAX G7 SV Si-GRAPHENE LIPO

    Features:
    Proprietary Si-Graphene formula increases cycle-life and longevity
    Stable formula, less prone to puffing
    Low internal resistance, means cooler running batteries
    50C High discharge rate, ability to provide current under-load
    Fast charging up to 5C~6C rate
    Standard voltage compatible with 4.2V chargers
    Capable of 500+ Cycle-life

    Specifications:
    Capacity @4.2V: 3300mah
    Voltage: 4S, 14.8v nominal
    Discharge Rate: 50Cmax (50C burst, 25~30C continuous)
    Charge Rate: 6C maximum, 5C recommended
    Weight: 296g
    Dimensions: 137 x 43 x 26mm
    Power Connector: XT90
    Balance Connector: JST-XH

    Deze komt aardig in de buurt, je kunt beginnen om de XT90 klomp van een connector er af te halen, draden inkorten en connector vervangen door 4mm connectoren kom je dicht in de buurt van je doelgewicht van 277 gram.
     
    Bruno van Hoek en H.B.Busking vinden dit leuk.
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Nou 1 van elk dan maar, dan zien we wel wat er heel blijft.....:eek:

    De 3 stuks 3200 Revo's, lijken het goed te maken. Alle celspanningen 3,81 resp. 3,82 volt.
    Einde vlucht altijd 3,70~3,72 volt gemeten.
    Denk dat ze het nog wel even blijven doen, maar back up is geen overbodige luxe.....

    De laatst overgeblevene 3100 meet ik net: 3,80-3,81-3,81- 3,51 :rolleyes:
    Een bin case dus..... (eerst even ontladen, natuurlijk).
     
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.556
    Gewoon effe aan een losse balacer hangen en dan vol laden met behulp van die balancer. Als je die niet hebt kun je die van mij wel lenen.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    8.135
    Locatie:
    Uithoorn
    Hoeft niks te betekenen, gewoon ontladen en laden dan trekt ie wel bij.
    Het kan ook je kabeltje zijn dat niet helemaal lekker is, of vies.

    GJ
     
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Heb ik, ga dat wel even proberen....:thumbsup:
     
  17. onno10

    onno10 The First Aviators

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.843
    Locatie:
    Rosmalen
    Toevallig had ik van de week een 5S waarvan 1 cel 2, nog wat aangaf en die wilde mijn lader niet meer laden.
    Uiteindelijk bleek het een pin van de balanceerstekker te zijn die geen goed contact maakte.
     
  18. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    441
    Tenzij je binnenkort een WK wil vliegen zou ik kiezen voor zo min mogelijk accu's. Bij frequent gebruik spijkert je laadcyclus een verschil van een paar honderdste wel weg. Van lang stil liggen worden lipo's niet beter.
    Omdat we bij LB Kunstvlucht elke vlucht dezelfde figuren vliegen en de timer de motor op hetzelfde moment stopt is het verbruik per vlucht heel voorspelbaar. Door bij te houden wat de eindcapaciteit in% is en op te schrijven hoeveel mAh je moet bijladen krijg je een goede indruk van de kwalteit van je accu en het verschil tussen je accu's.
    Een nieuwe Hyperion 3300 eindigt bij mij het eerste seizoen op 25% en dan elk jaar een procentje minder.
    Verbruik schommelt minder dan 100 mAh per vlucht, in wind iets minder, bij koudere omstandigheden iets meer.
    Staat je accu einde vucht op 12-13% dan wordt het tijd om een nieuwe te bestellen.
     

Deel Deze Pagina