Gezocht (mede) Bouwers VolvoOceanracer

• Topicstarter Topicstarter frank hillenaar
  • Startdatum Startdatum
een mast is van boven uit gezien een ovaal. De hoogte zou 30mm moeten zijn, dikte een kleine 20mm
Het mag geen ronde zijn, dat is niet juist en daar kan ik het zeil niet intrekken.

Ik denk dat ik eens goed moet gaan zoeken in Dortmund.

Jan

Het is natuurlijk pijp, 20 mm buiten diameter, en dan natuurlijk carbon.
Maar ovaal en met een groef... dat wordt lastig. Vroeger zaagde ik een aluminium pijp open , dan had je ook een gleuf.
Vertel eens wat meer over mastlengte en zeil oppervlak

Jan,
En vertel eens wat over je loodgewicht....
Als ik alle berichten over dit project doorblader kom ik een waterverplaatsing tegen van slechts 4.5 kg , klopt dat ?
Daarnaast lees ik over plannen om kantelkiel, steekzwaarden aan boord te sjouwen.Blijft er nog iets over voor het ballastgewicht?
Ik zou even wat sommetjes maken voor je verder gaat en een boot oplevert die bij bf 2 al moet gaan reven:(
Ard

Zelf bouwen heb dit gedaan voor een deelbare mast in carbon 232 cm voor een schip van 180 cm met een kiel van 10 kg totaal 15 kg.

http://www.modelbouwforum.nl/threads/recyclage-plug.107018/page-5

3 profieltjes gemaakt en in elkaar gelijmd zie tekening, dan in het gele deel een zeilgroef ingeslepen.

rw9WZTGmZBI6M2iCM9ProPPIqbxkZgHPa6L9pW04d0Ehw1ahgVV-yYjuoe9YON4et2Wv3M06ONnrzQ=w2305-h1297-no

Laatst bewerkt:
Jan,
Heb je iets aan bijgaande foto van de ABNAMRO boot (model)

Bijlagen

• 1483045094497-340174497.jpg
    1483045094497-340174497.jpg
    177,2 KB · Weergaven: 212
ik heb een 16mm alu mast van Cap Maquettes op mijn 1.22m VO65. Deze heeft een mooi profiel en ook een groef voor het zeil. Ze hebben ook een 19mm variant in hun assortiment.

Wordt die van jou een VO70 of een VO65?

Die van mij is een volvo70 model.
het juiste gewicht van de kiel moet ik nog bezien. Het zal geen kantelkiel worden en de zwaarden komen er voorlopig nog niet in. Ik wil eerst een mooi model bouwen dat goed zeilt. Met een werkende genua zal dat al voldoende uitdaging zijn voor de eerste fase. Ik heb 2 broers dus we gaan er 3 ineens bouwen.
Jan

Back